Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@18:30:57 GMT

صرفه جویی آب در آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۳۱۱۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ برای صرفه جویی در مصرف آب در آشپرخانه راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:

1* بستن به موقع شیر آب را در خانواده فرهنگ سازی کنیم، برای این منظور با نوشتن تکه کاغذ های توصیه ای، کنار شیرآلات ، این موضوع را میان اعضای خانواده و یا میهمانان نهادینه کنیم.

2 * شیرآلات و اتصالات آبی (و حتی گازی) آشپزخانه را به صورت متناوب بررسی و از نشتی های احتمالی جلوگیری کنیم، اینکار برخی موارد با تعویض واشر و به آسانی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




3 * نصب آب پخش کن و کاهنده را در شیر ظرفشویی جدی بگیریم.

4 * برای شستن میوه ها و سبزیجات، بهتر است، حدود 20 دقیقه، آن ها را در ظرفی خیس کرده و سپس آب کشی کنیم.

5 * همچنین می توانیم با قرار دادن ظرفی زیر مواد غذایی درحال شستشو، آب ها را جمع آوری و در آبیاری گلدان های آپارتمان یا باغچه منزل استفاده کنیم.

6 * به منظور آب شدن یخ مواد غذايی منجمد شده، آن را در هوای آزاد قرار دهیم و اگر در رفع یخ زدگی، عجله داریم، آنرا در ظرفی گذاشته و روی سماور یا شعله گاز قرار دهیم.

7 * برای استفاده از آب خنک، شیر آب را باز نگذاریم و قبل از آن بطری آبی در یخچال قرار دهیم و هنگام عطش، با آب شیر مخلوط کرده و سپس بنوشیم.

8 * هدر رفت آب، در هر نقطه از شهر را به مرکز حوادث آبفا (شماره تلفن 122) اطلاع دهید.

نویسنده و تنظیم کننده: مجید اسماعیلیان دستجردی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان بسته آموزشی مدیریت مصرف بهینه آب صرفه جویی بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

به گزارش قدس آنلاین، مجید رستگاری  عمق چاه‌های مسدود شده در سال گذشته را ۱۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۱۴ میلیون مترمکعب از هدر رفت آب طی سال گذشته از محل انسداد چاه‌های مذکور جلوگیری شده است. 

وی تعداد چاه‌های مجاز استان را ۳۶ هزار و ۶۱۲ حلقه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۲۸۲ حلقه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است. 

رستگاری ادامه داد: از چاه‌های مجاز استان ۳۲ هزار و ۳۰۵ حلقه مربوط به بخش کشاورزی، ۱۳۳۳حلقه بخش شرب و بهداشت، ۲۹۷۴ حلقه در بخش صنعت و خدمات است. 

وی با اشاره به اصلاح و تعدیل پروانه های چاه‌های کشاورزی استان گفت: در سال گذشته از ۲۱ هزار و ۳۶۹ حلقه چاه کشاورزی حوضه های آبریز دریاچه ارومیه،ارس و زاب، ۱۵۷۹ حلقه چاه تعدیل شد که بیش از ۳۴ میلیون و ۱۵۳ هزار مترمکعب آب صرفه جویی شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در خصوص نصب کنتورهای حجمی هوشمند و مکانیکی نیز خاطر نشان کرد: طی سال گذشته از ۶۷۹ کنتور منصوبه، عملکرد تعداد ۵۸۱ دستگاه در سامانه MCDM مشاور دز آب نیز بارگذاری و تایید شده و مابقی (فرم های اعلام وضعیت) جهت ثبت اطلاعات چاه های مذکور به شرکت دزآب ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید
  • مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال
  • صرفه‌جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه ایلام
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره