Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@03:34:44 GMT

دستور پخت پنه مرغ و پنیر

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۳۳۷۸

دستور پخت پنه مرغ و پنیر

اول از همه مرغ رو خورد میکنیم و با نصفی از پودر پاپریکا و آویشن، نمک، فلفل و زرچوبه مخلوط میکنیم کنار میذاریم تا کمی بمونه حالا پیاز رنده شده رو با کمی روغن تفت میدیم تا طلایی بشه و بعد رب رو اضافه میکنیم.

سرویس سبک زندگی فردا: یکی از خوبی‌های انواع ماکارونی اینه که معمولا اگه هر مدلی یا با هر مواد اولیه‌ای درست بشه خوشمزه میشه و اکثرا نظر کل اهالی منزل رو از کوچیک گرفته تا بزرگ به خودش جذب میکنه و خیلی راحت هم میشه ادعا کرد غذایی متفاوت از غذا‌های قبلی براشون پخته شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این مطلب طرز تهیه ماکارونی پنه رو با مرغ و پنیر قرار میدم که طعم خیلی خوبی داره و میتونه از خوشمزه‌ترین انواع ماکارونی به حساب بیاد.

مواد لازم برای تهیه پنه مرغ و پنیر
۲۵۰ گرم ماکارنی شکلی (پنه)
۱ عدد سینه مرغ بدون استخون
۱ عدد پیاز
۲ قاشق غذاخوری پر رب گوجه فرنگی
۱ قاشق مربا خوری پودر پاپریکا (در صورت تمایل)
۱ قاشق مربا خوری پودر آویشن (در صورت تمایل)
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک، فلفل، زرچوبه و روغن به مقدار لازم
مواد لازم برای سس
۱ لیوان شیر
۱ قاشق مربا خوری سیر رنده شده
۲۰ گرم کره
مواد لازم برای تهیه پنه‌ی مرغ و پنیر

اول از همه مرغ رو خورد میکنیم و با نصفی از پودر پاپریکا و آویشن، نمک، فلفل و زرچوبه مخلوط میکنیم کنار میذاریم تا کمی بمونه حالا پیاز رنده شده رو با کمی روغن تفت میدیم تا طلایی بشه و بعد رب رو اضافه میکنیم. باز هم تفت میدیم تا رب هم سرخ بشه. مابقی پودر آویشن و پاپریکا و کمی زرچوبه و نمک هم اضافه میکنیم.

تفت دادن پیاز رنده شده و رب گوجه
حالا مرغ هارو اضافه کرده و مواد رو با هم مخلوط میکنیم و در قابلمه رو میذاریم تا خوب بپزن

روش تهیه پنه مرغ و پنیر

بعد سیر رنده شده رو با کره کمی تفت میدهم فقط در حدی که کره کمی مزه سیر رو بگیره و اصلا لازم نیست سیر 

تفت دادن کره و سیر
شیر رو اضافه میکنیم و میذاریم تا کمی گرم بشه، ولی جوش نیاد (این سس به آرد احتیاج نداره، چون وقتی با مخلوط ماکارونی قاطی میشه شیرکاملا جذب ماکارونی‌ها میشه و ماکارونیمون آب نمیندازه)

شیر رو به سیر و کره اضافه میکنیم

حالا ماکارونی، که از قبل آبکش کردیم رو با مرغ مخلوط کرده و داخل ظرف میذاریم و سس رو همه جای مخلوط ماکارونیمون میریزم و روی سطح ظرف رو با پنیر پیتزا میپوشونیم

آماده کرده پنه مرغ و پنیر برای رفتن در فر

ظرف رو برای مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد تو فر میذاریم تا سس به خورد ماکارونی بره و موادمون کاملا بپزه و در نهایت شعله بالای فر رو روشن میکنیم تا پنیر هم طلایی بشه و بعد از اینکه ۵ دقیقه بیرون فر موند سرو میکنیم.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Qdw

منبع: فردا

کلیدواژه: پنیر آموزش آشپزی دستور پخت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میعاد فر در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید بویراحمد گفت: این تعداد آمبولانس به زودی به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود.
وی همچنین اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ پایگاه کانکسی اورژانس در کشور وجود دارد که طی برنامه ریزی انجام شده تا چهار سال آینده جمع آوری و به جای آنها ساختمان احداث می‌شود.

دیگر خبرها

  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • ۲۰ ناهار سبک و فوری برای روز‌های بی‌حوصلگی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید