Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ریاست جمهوری فیلیپین در بیانیه ای از استقرار بمب‌افکن‌های چین در جزایر مورد مناقشه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری فیلیپین امروز دوشنبه در بیانیه ای مراتب نگرانی این کشور را از استقرار بمب افکن های چینی در جزایر مورد مناقشه میان پکن و مانیل در دریای چین جنوبی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری فیلیپین در این خصوص آمده است: مانیل نگرانی خود را از تبعات این اقدام پکن بر تلاش های در جریان برای صلح و ثبات در منطقه اعلام می کند.

لازم به ذکر است، روزنامه «چاینا دیلی» روز گذشته اعلام کرد که ارتش چین برای نخستین بار بمب‌افکن‌های دوربرد H-۶K خود را در فرودگاهی واقع در دریای چین جنوبی فرود آورده است – اقدامی که می‌تواند به تنش‌های ناشی از اختلاف ارضی در این آبراه راهبردی، دامن بزند.

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای بی‌آنکه به زمان و مکان دقیق اشاره‌ای کند، این اقدام را بخشی از تمرین پرواز- فرود و حمله آزمایشی عنوان کرد.

این درحالی است که مرکز شفافیت دریایی آسیا واقع در واشنگتن می‌گوید محل فرود بمب‌افکن‌های چینی جزیره «وودی» است که بزرگترین پایگاه نظامی چین در مجمع‌الجزایر «پاراسل» را در خود جای داده است.

این مجموعه در کنار جزایر «اسپارتلی» منطقه مورد مناقشه میان چین، ویتنام، تایوان، فیلیپین و مالزی است.

گفتنی است آمریکا با توجه به سیاست چرخش به آسیا، از قدرت گرفتن پکن در این منطقه راضی نیست و آن را راهی برای نظامی‌کردن منطقه توجیه می‌کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتا آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در ادامه آمده است: طرح کهاب (جمع آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

این بیانیه می‌افزاید: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه‌شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • فیلیپین سفیر چین را فراخواند