Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@05:29:49 GMT

شهرکرد| مبلمان شهری شهرکرد مزین به رنگ و نام قرآن شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۴۲۷۶

شهرکرد| مبلمان شهری شهرکرد مزین به رنگ و نام قرآن شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ظواهر شهر خیلی مهم و عین دیانت است زیرا فضاهای معنوی مشوق اهل ایمان و بازدارنده است از همین رو لازم است مبلمان و ظاهر شهر همه به رنگ و نام قرآن باشد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امشب در مراسم نکوداشت روز شهرکرد اظهارداشت: در شهرها مرسوم است به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت و راهکار برای تقویت و رفع آنها  بزرگداشتی برای آن شهر شکل دهند که برای شهرکرد چنین روزی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فارغ از اینکه بنده دیروز در جریان برگزاری این برنامه قرار گرفتم و یا رسمیت این روز به عنوان روز شهرکرد، چنین مراسم‌هایی اهدافی دارند که اگر مدنظر قرار نگیرند و برای رسیدن به آنها تلاش شود حرکتی ابتر و بی خاصیت انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این بزرگداشت‌ها با نگاه به حال، آینده و گذشته تجزیه و تحلیل‌هایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از افراط، تفریط، زیاده گویی و کم گویی پرهیز شود باید کوشید تا آنچه بوده و آنچه اتفاق افتاده به صفحه نگارش در آید.

نکونام بیان کرد: گذشته را باید مطابق اقتضائات و شرایط زمان خودش بررسی کرد انتظار مناسبی نیست که افکار گذشتگان را شاخص قرار داد و نباید شهرکرد را با شاخصه‌های گذشته سنجید.

وی تصریح کرد: شهرکرد امروز موقعیت محلی، فرهنگی و مردمی گذشته را ندارد اگر روزی شهرکرد به نام دهکردی خوانده می‌شد موقعیت محدودی داشت که در آن زمان پسندیده بود اما امروز دیگر ما دهکردی نداریم بلکه شهرکرد است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک استان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر به شهرکرد تعلق دارد در این شرایط بزرگداشت شهرکرد بزرگداشت همه آداب، رسوم و گویش هایی است که به آن تعلق دارد.

نکونام با تاکید بر اینکه باید برای تعالی استانی با مرکزیت شهرکرد همه با هم همکاری و همدلی کنند، بیان کرد: فرهنگ دین، اخلاق و معنویت دینی باید برای جلوگیری از افتادن مردم در دام تفرقه مورد توجه قرار گیرد در این راستا باید مبلمان شهری شهرکرد مبلمان ثقلین یعنی مبتنی بر قرآن و عترت باشد.

وی تاکیدکرد: ظواهر شهر خیلی مهم و عین دیانت است زیرا فضاهای معنوی مشوق اهل ایمان و بازدارنده است از همین رو لازم است مبلمان و ظاهر شهر همه به رنگ و نام قرآن باشد به گونه ای که دین در ظاهر شهر برجسته شود.

انتهای پیام/ش

R41350/P1377/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: اجرای طرح گشت مشترک این سازمان با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد از تاکسی‌های سطح شهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مهرداد میرزائیان اظهار کرد: به درخواست اداره کل تعزیرات حکومتی استان نسبت به اجرای طرح گشت مشترک با سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد، امروز اولین بازدید طرح فوق انجام شد.

وی افزود: در این بازدید که توسط اکیپ گشت اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد و بازرسان سازمان صورت پذیرفت، بازدید و سرکشی از تعدادی از تاکسی‌های گردشی سطح شهر، تاکسی‌های خط میدان دانش- چالشتر و تاکسی‌های مستقر در ترمینال سامان بازرسی به عمل آمد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان کرد: این طرح به صورت مستمر و طی بازرسی از نحوه اخذ کرایه‌ها به استناد مصوبه نرخ کرایه اجرایی در سال ۱۴۰۳ و الزام نصب برچسب نرخ‌نامه در تاکسی‌ها و الزام وجود دستگاه کارت‌خوان در تاکسی, به‌صورت مشترک بین دستگاه‌های مذکور در ماه‌های آتی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749752

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی ۱۴ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • بارش باران بهاری در شهرکرد
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید
  • اوقات شرعی ۱۳ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • خانه مادر شهیدی که دیوارهایش مزین به عکس شهدا است
  • اوقات شرعی ۱۲ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • تکمیل و توسعه تپه نور الشهدای شهرکرد در سال جاری