Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@10:32:47 GMT

دستگاه دمنده اطفا حریق در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۴۶۲۹

دستگاه دمنده اطفا حریق در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت

اسفندیار خزایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بارش های بهاری موجب تقویت پوشش گیاهان مرتعی این استان شده است و هم اینک مراتع همدان مستعد آتش سوزی است.
وی اضافه کرد: در گذشته منابع طبیعی از فقر امکانات برای مهار آتش رنج می برد اما هم اینک ادارت به دستگاه های دمنده مجهز شده اند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان توضیح داد: دستگاه دمنده با شدت بسیار زیاد هوا را به سمت آتش هدایت کرده و مانع از پیشروی آتش به سمت جلو می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خزایی اضافه کرد: این دستگاه علاوه بر پیشگیری از پیشروی آتش به سمت مراتع، موجب خاموش شدن حریق نیز می شود.
وی اظهار داشت: این دستگاه با سوخت بنزین کار می کند و بسیار سبک و قابل حمل توسط نیروهای منابع طبیعی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: دستگاه دمده تنها در مراتع قابل استفاده است و کارایی در جنگل ندارد؛ چراکه در جنگل آتش به سمت بالای درخت هدایت می شود.
وی ادامه داد: به منظور شتاب گیری روند مهار آتش، طبق هماهنگی های صورت گرفته دهیاران نیز با عوامل منابع طبیعی همکاری دارند.
خزایی تاکید کرد: بیمه 'بی نام' برای روستائیان نیز پیش بینی شده است تا در صورت بروز حادثه هنگام بروز حریق، این قشر بتوانند از مزایای این بیمه بهره مند شوند.
آتش در سال 95 حدود 487 هکتار از اراضی ملی همدان را به خاکستر تبدیل کرد اما این آمار در سال گذشته به 77 هکتار کاهش یافت.
استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که 42 هزار و 566 هکتار از آن شامل جنگل های دست کاشت و طبیعی است.
7526/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آتش سوزی بنزین جنگل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای تحقیقات جهاد کشاورزی اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه کشاورزی بایستی به سرعت در بخش اجرایی استفاده و به کارگیری شود.

وی افزود: بایستی فاصله بین تحقیقات و اجرا کم شود تا نتایج پژوهشی سریعتر به مزارع کشاورزی انتقال یابد.

وی اظهار داشت: تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد چرا که تحقیقات کشاورزی بدون در نظر گرفتن مسایل مهم استان نمی تواند منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.

عطایی یادآور شد: نتایج طرح های تحقیقاتی بخش کشاورزی برای بهره برداران بیان شود تا کشاورزان استان بتوانند دانش نوین و به روز بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در این نشست ریوس برنامه های اصلی و عملیاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری در حوزه های روابط عمومی، پشتیبانی، آموزشی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و پژوهشی و فناوری بیان شد.

مشارکت بخش خصوصی و مردم در راستای تحقق شعار سال، فعال سازی ظرفیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای فعالیتها در حوزه کشاورزی دانش بنیا، ارتقای کیفی واحدهای فناور، توسعه دستاوردهای فناورانه در زیست بوم کشاورزی، ارتقای دانش فنی و فناورلنه بهره برداران، استفاده از ظرفیت کشاورزان خبره در انتقال دانش به سایرین، کشاورزی هوشمند، ارتقای دانش فنی در حوزه سازگاری با کم آبی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و.. مهمترین اهداف این برنامه های عملیاتی است.

کد خبر 6093437

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها