Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@05:32:16 GMT

سفید کردن دندان ها با این مواد طبیعی امکان پذیر است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۴۹۵۳

در این مطلب چند عامل موثر و غیر موثر برای سفید کردن دندان‌ها معرفی می‌شوند.


سفید کردن دندان‌ها: عوامل موثر و غیر موثر

لبخند شما می‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد، اما اگر دندان‌های زیبا و سفیدی نداشته باشید، مطمئنا لبخند تاثیر گذاری نخواهید داشت. به علاوه هزینه‌های دندانپزشکی خیلی بالاست.

برخی روش‌های درمانی طبیعی در خانه می‌توانند به طور موثر و بدون خطر به سفید شدن دندان هایتان کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم است بهترین روش را برای خودتان پیدا کنید.


سفید کردن دندان‌ها با نخ دندان و مسواک زدن

بهداشت دهان و دندان یک روش موثر برای حفظ سلامت دهان و زیبایی لبخند است. خمیر دندان‌ها می‌توانند جرم‌ها را به نرمی از روی سطح دندان‌ها بردارند. خمیر دندان‌های سفید کننده با ترکیبات بیشتر همین کار را می‌کنند و تاثیری بر درخشان شدن یا سفید شدن دندان‌ها ندارند. نخ دندان می‌تواند ذرات غذا و باکتری‌هایی را از لای دندان‌ها خارج کند که سفت شده و به پلاک دندان تبدیل می‌شوند. پلاک‌ها باعث می‌شوند دندان‌ها تیره‌تر به نظر برسند.


سفید کردن دندان‌ها با استقاده از روغن‌های گیاهی

تکنیک استفاده از روغن‌های گیاهی در طب آیورودا Ayurvedic medicine بسیار محبوب است. در این روش از یک قاشق غذا خوری روغن (مانند روغن کنجد، روغن نارگیل یا روغن زیتون) استفاده می‌کنید، روغن را به دندان‌های خود مالیده و به مدت ۲۰ دقیقه منتظر می‌شوید تا باکتری‌ها از دندان‌ها جدا شوند. بررسی‌هایی که اخیرا انجام شده اند، نشان داده اند که استفاده از روغن نارگیل می‌تواند از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کند، اما هیچ مدرک علمی در مورد تاثیر روغن نارگیل بر سفید شدن دندان‌ها وجود ندارد.

*طب آیورودا Ayurvedic medicine: آیورودا یک روش درمانی قدیمی هندی است، فلسفه آیورودا (علم زندگی و عمر طولانی) مشتمل بر یک سری معالجات شامل گیاهان دارویی، تغییر رژیم غذایی، مراقبه، رایحه درمانی، ماسـاژ و حرکات یوگا برای نگهداری یا بازیابی سـلامتی ا. ست.


سفید کردن دندان‌ها با جوش شیرین

جوش شیرین علاوه بر اینکه در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک ساینده ملایم است که می‌تواند لکه‌ها را نیز از بین ببرد. می‌توانید از جوش شیرین به شکل خمیر استفاده کنید، اما احتمالا از خمیر دندان حاوی جوش شیرین یا بی کربنات سدیم نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. بررسی‌ها نشان داده اند محصولاتی که حاوی بی کربنات سدیم هستند، به مرور زمان بر روی لکه‌های سطحی تاثیر می‌گذارند.


سفید کردن دندان‌ها با سیب و آناناس

اسید مالیک Malic acid موجود در سیب باعث افزایش بزاق دهان می‌شود تا اسید‌ها را برطرف کند. خمیر دندان‌های حاوی بروملائین bromelain، ترکیبی که در آناناس وجود دارد، به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند. اما شواهدی وجود ندارد که نشان دهد خوردن این میوه‌ها سبب درخشان شدن دندان هایتان شود. مطالعاتی که در این باره انجام شد نشان داد که مسواک زدن با ترکیبی از آن‌ها به همراه جوش شیرین تاثیر سفید کنندگی ندارد.


آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن

این ماده یک عامل سفید کننده است که در بسیاری از مواد سفید کننده خانگی وجود دارد. این ماده در حقیقت رنگ دندان را تغییر می‌دهد. پژوهشی در این باره نشان داد که استفاده از یک ژل حاوی ۶ درصد آب اکسیژنه بعد از ۲ هفته تغییر قابل توجهی در دندان‌ها ایجاد می‌کند. بطری‌های ارزان قیمتی که می‌توانید از داروخانه تهیه کنید، معمولا حاوی درصد پایین تری آب اکسیژنه هستند. انجمن دندانپزشکی امریکا می‌گوید این ماده ممکن است قبل از سفید کردن دندان‌ها لثه‌ها را تحریک کند.


سفید کردن دندان‌ها با سرکه سیب

گفته می‌شود قبل از مسواک زدن مقداری سرکه سیب در دهان قرقره کنید تا باکتری‌های دهان از بین بروند و دندان‌ها سفیدتر شوند. اما بررسی‌های انجام شده این ادعا را تایید نمی‌کنند. نباید انتظار داشته باشید سرکه سیب بتواند دندان‌ها را سفید کند.


سفید کردن دندان‌ها با زردچوبه

گفته می‌شود این ادویه گرم و تلخ که به عنوان یک طعم دهنده استفاده می‌شود می‌تواند دندان‌ها را هم سفید کند. این ادعا در مورد خردل هم وجود دارد. اما در رابطه با این ادعا‌ها تحقیقات علمی اثبات شده‌ای وجود ندارد، پس عجله نکنید.


برای سفید کردن دندان‌ها مراقب آنچه می‌خورید باشید

پیشگیری قطعا بهتر از درمان است. غذا‌هایی مانند توت‌های دارای رنگ تیره و نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، شراب قرمز و نوشابه به عنوا مقصران زرد شدن دندان‌ها در نظر گرفته می‌شوند، اما نمی‌توانید این خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را به طور کامل کنار بگذارید. بهتر است به میزان متوسط از آن‌ها بهره بگیرید و درست بعد از خوردن آن‌ها دهان خود را با آب بشویید تا تاثیر مخرب کمتری بر روی دندان‌ها داشته باشند. بعد از مصرف این خوراکی‌ها تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و پس از آن دندان‌ها را مسواک بزنید.

سیگار کشیدن و جویدن تنباکو نیز عواملی هستند که باعث لکه شدن دندان‌ها شده و باید ترک شوند.

منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه سلامتی دندان جرم گیری سرکه سیب جوش شیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای

 «از درد دندان نجات‌مان می‌دهد، حالا جواز ندارد که ندارد» پیرمرد که پلمب شدن مطب دندان‌پزشک قلابی را می‌دید، با این جمله اعتراضش را نشان داد. مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد برای سومین بار پلمب شد، او هر بار با اجاره مکان جدید دوباره مطب تأسیس می‌کند.
فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حیطه دندانپزشکی به دلیل فراهم نبودن شرایط بهداشتی و استریل تجهیزات و عدم تخصص و مهارت در امر دندانپزشکی، عوارض و مشکلات جبران‌ناپذیری را برای مراجعین ایجاد می‌کند و همین امر هزینه‌های گزافی روی دست مراجعین می‌گذارد. 
نبود نظارت بهداشتی بر این اماکن موجب رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی این مراکز و انتقال بیماری‌های واگیرداری، چون ایدز و هپاتیت می‌شود. 
پیش از این، رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله از شناسایی و پلمب ۱۲ مرکز غیرمجاز پزشکی و دندانپزشکی در راستای پیشگیری از سرایت بیماری‌های عفونی و حفظ سلامت شهروندان این شهرستان خبر داده بود.
 همچنین معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد هم از پلمب مطب دندانپزشک قلابی بعد از ۲۰ سال فعالیت در یکی از روستا‌های بروجرد پلمب و دستگیری فرد متخلف خبر داده بود.
طبق آمار حدود ۳۰۰ مورد از خدمات دندانپزشکی کاملاً تعرفه دارد، این در حالی است که کمتر از ۲۰ مورد آنها تحت پوشش بیمه است، عدم پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی، باعث می‌شود پرداخت از جیب بیمار افزایش پیدا کند. 
بسیاری از افراد، چون از نظر مالی از عهده ترمیم دندان خود برنمی‌آیند، عطای داشتن دندان را به لقای آن می‌بخشند و آن را می‌کشند یا زمانی مراجعه می‌کنند که درد، امان‌شان را بریده است.
طبق آمار‌های موجود، هر ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد؛ بالای ۸۰ درصد افراد ۵ تا ۶ ساله به طور متوسط ۵ دندان شیری پوسیده، یا کشیده‌شده یا پرشده دارند. افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله که در سن فعالیت اجتماعی هستند، ۱۲ تا ۱۳ دندانِ ازدست‌رفته دارند. در گروه سنی بالای ۶۵ سال نیز بیش از ۵۵ درصد افراد دیگر هیچ دندانی برایشان باقی نمانده است.
نماینده آبادان با گلایه از گرانی هزینه‌های دندانپزشکی می‌گوید که خدمات دندانپزشکی باید با نگاه پیش‌گیرانه در کشور ارائه شود، اما به دلیل گرانی هزینه‌ها و مشکلات تامین تجهیزات لازم و مواد مصرفی، قیمت بیش از گذشته افزایش پیدا کرده است. 
دریافت تعرفه ارزان توسط دندانپزشکان‌قلابی باعث شده افرادی که اغلب اطلاع کافی ندارند برای خدمات دندانپزشکی به دندانپزشکان قلابی و زیر زمینی مراجعه کنند.
البته رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران معتقد است که کاهش تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی می‌تواند خدمات بی کیفیت را به دنبال داشته باشد و دریافت خدمات ارزان قیمت دندانپزشکی به وسیله افراد غیرمجاز منجر به درمان مجدد و افزایش هزینه می‌شود و بهتر است از همان ابتدا به کلینیک‌های دندانپزشکی و مراکز معتبر مراجعه شود.
طبق نظر جامعه دندانپزشکان، راهکار کاهش هزینه دندانپزشکی پیشگیری است، نکته دیگر تمرکز بر بیمه‌های خصوصی است در برخی کشور‌ها بیمه‌ها هزینه‌های درمان دندان را بر عهده گرفته‌اند.
سرمایه گذاری در زمینه آموزش پیشگیری پوسیدگی دندان بهداشت دهان و دندان و از سوی دیگر تشکیل یک صندوق واحد در دولت به منظور خدمات دندانپزشکی می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!