Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات اروپایی می‌گوید سران این قاره به طرح آمریکا برای گفتگو بر سر توافقی جدید برای جایگزینی برجام علاقه‌ای ندارند و تلاششان بر کار بر روی توافقات فعلی با ایران متمرکز است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک دیپلمات اروپایی در واکنش به اصرار آمریکایی‌ها برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران و ایجاد توافقی جایگزین برای برجام، از بی‌میلی اروپا به این گزینه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمریکا پس از خروج از برجام، اعلام کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران را برای پذیرفتن توافقی جدید، تحت فشار می‌گذارد؛ توافقی که علاوه بر مسائل هسته‌ای «حل نشده» در برجام، به برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هم می‌پردازد. مقامات ارشد ایران اعلام کرده‌اند که این مسئله از نظر تهران، ناممکن است و حتی ماندن ایران در برجام، به دریافت ضمانت‌های واقعی از اروپا منوط است.

حالا یک دیپلمات اروپایی در مصاحبه با خبرنگار «وال استریت ژورنال» گفته که اروپا در این مورد، دنباله‌روی آمریکا نخواهد بود و طرح خودش را دارد. وی گفته: «ما علاقه‌ای به پلان B آمریکایی‌ها برای ایران نداریم؛ تمرکز ما روی عملیاتی کردن پلان A است.»

اروپایی‌ها ضمن حمایت سیاسی از ادامه اجرای برجام - که البته آن را به پایبند ماندن ایران به همه تعهدات برجامی‌اش مشروط کرده‌اند - گام‌هایی هم در مسیر تشویق شرکت‌هایشان به ماندن در ایران و چشم بستن بر تهدیدات و تحریم‌های آمریکایی برداشته‌اند.

این گام‌های تشویقی که مهم‌ترین آنها «قوانین مسدودساز» است اما گویا خیلی موثر نبوده و همین حالا که هنوز روند اعمال تحریم‌های آمریکا آغاز نشده، بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران رخت بربسته‌اند.

البته اتحادیه اروپا در کامل بودن برجام، صدای واحدی ندارند. فرانسه یکی از کشورهای مطرح اتحادیه است که بارها علناً از لزوم به راه افتادن مذاکرات موشکی و منطقه‌ای با ایران سخن گفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان

ایتنا - اروپایی‌ها، به‌ویژه ایرلندی‌ها، نگران فرزندان خود هستند که مصرف‌کنندگان افراطی گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی از همه نوع هستند.
اروپایی‌ها، به‌ویژه ایرلندی‌ها، نگران فرزندان خود هستند که مصرف‌کنندگان افراطی گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی از همه نوع هستند.

به گزارش ایتنا، ایرلند که مدت‌ها به دلیل مزایای مالیاتی خود بهشت ​​غول‌های دیجیتال اروپایی بوده است، در جامعه‌ای بسیار بهم پیوسته با مشکلات ناشی از هوش مصنوعی مواجه است.

در زمانی که ماحصل توسعه هوش مصنوعی،  فشار زیادی بر دولت‌ها است، اروپا در حال تصویب رسمی قوانین سختگیرانه مربوط به هوش مصنوعی است.

بر اساس آنچه رادیو RFA فرانسه گزارش داد، پارلمان اروپا متن نهایی این مقررات را یک ماه پیش تصویب کرد و تصویب شورا به هفته‌های آینده موکول می‌شود.

دیگر خبرها

  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • حضور سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی پس از ۲۹ سال
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد