Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@02:28:17 GMT

گل دادن پوتین به مرکل حاشیه ساز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۵۱۳۹

گل دادن پوتین به مرکل حاشیه ساز شد

در دیدارهای جدی دیپلماتیک، دادن دسته گل به طرف مقابل اقدامی غیر طبیعی است و تنها با دست دادن می توان شان دیپلماتیک طرف مقابل را حفظ کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه آلمانی بیلد در مقاله ای به این اقدام رئیس جمهوری روسیه واکنش تندی نشان داد و آن را نوعی سیگنال از سوی پوتین و توهین به آلمان خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده نویسنده این مقاله، در دیدارهای جدی دیپلماتیک، دادن دسته گل به طرف مقابل اقدامی غیر طبیعی است و تنها با دست دادن می توان شان دیپلماتیک طرف مقابل را حفظ کرد.

در این مقاله، اقدام رئیس جمهوری روسیه حاوی پیامی پنهان به آلمان قلمداد شده است که اگر چه ظاهری محترمانه دارد اما در واقع توهین آمیز بوده است.

این روزنامه آلمانی که یکی از منتقدان اصلی سیاست های روسیه به حساب می رود، دیدار اخیر پوتین و مرکل را دوئلی دیپلماتیک توصیف کرد و نوشت که اگر چه این ملاقات یک دیدار کاری بود اما در عمل ضربات دیپلماتیک به آلمان وارد کرد.

نویسنده که در چند بخش از مقاله خود اقدام پوتین را توهین به آلمان قلمداد کرده است، در ادامه نوشت: پوتین به مرکل گل داد تا به وی یادآوری کند «او یک زن است.»

اما در شرق اروپا و مرکز مسکو، مقامات کرملین نظر دیگری دارند، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) در واکنش به پرسش های متعدد خبرنگاران در خصوص برداشت آلمان ها از این اقدام پوتین گفت: در روسیه دادن گل به خانم ها یک امر معمول و زیبا است و ما به همکاران زن خود نیز گل می دهیم و در روابط دیپلماتیک نیز این اقدام را تکرار کردیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین کاخ کرملین رئیس جمهوری روسیه انگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی

همزمان با گرم شدن روابط کابل-مسکو، دیپلمات حکومت طالبان در مسکو از معرفی وابسته نظامی هیئت حاکمه افغانستان در روسیه خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حافظ یاسر قندوزی» دیپلمات حکومت طالبان در روسیه اظهار داشت حکومت افغانستان وابسته نظامی در مسکو معرفی کرده است.

وی افزود «احمد یاسر» به عنوان وابسته نظامی حکومت افغانستان در مسکو معرفی شده است.

قندوزی تأکید کرد: امارت اسلامی خواهان روابط مثبت و خوب با تمام جهان از جمله روسیه با احترام متقابل است.

احمد یاسر پیش از این به‌عنوان رئیس تشریفات دفتر «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان فعالیت می‌کرد.

وی پسر «استاد یاسر» از سران حکومت طالبان است که نقش مهمی در بسیج حمایت از طالبان در افغانستان پس از 11 سپتامبر ایفا کرد.

کابلوف: امکان همکاری روسیه برای ترمیم تجهیزات نظامی افغانستان وجود داردحقانی در دیدار با نماینده پوتین: امنیت در افغانستان به نفع منطقه و روسیه است روسیه: گفتگو با طالبان منافع امنیتی و توسعه اقتصادی منطقه را تأمین می‌کند

استاد یاسر عضو ارشد طالبان در دسامبر سال 2008 توسط آژانس‌های امنیتی پاکستان از خانه‌اش در پیشاور دستگیر شد و همچنان ناپدید است.

کارشناسان بر این باورند که تعیین وابسته نظامی توسط طالبان در روسیه درحالی‌که اخیراً نیز رئیس جمهور چین نیز شخصاً استوارنامه سفیر افغانستان در پکن را پذیرفت، به‌وضوح نفوذ دیپلماتیک منطقه‌ای حکومت کابل را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایران برای رسیدگی به تمامی مسائل داخلی خود ذی‎صلاح است
  • آلمان: تمایل داریم با پوتین گفتگو کنیم
  • سند اطلاعاتی آلمان مدعی حمله روسیه به غرب شد
  • حاشیه بازی پرسپولیس و پیکان| خوشحالی کنعانی زادگان به سبک رونالدو و اعتراض شدید اوسمار به داور
  • سند اطلاعاتی آلمان مدعی حمله روسیه به غرب طی ۲ سال آینده شد
  • وقتی پوتین سرفه می‌کند، شولتس دنبال سوراخ موش می‌رود!
  • گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی
  • گلبال جام ملت‌ها| برتری ایران مقابل سوئد در آغاز روز دوم
  • تایمز: وقتی پوتین سرفه می‌کند، شولتس دنبال سوراخ موش می‌رود
  • تحولات اوکراین| شکست تلاش برای عبور از مرز روسیه و وعده پوتین برای اقدام تلافی جویانه