Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در جمع خبرنگاران در مسجدسلیمان و در جریان افتتاح پتروشیمی این شهرستان اظهار کرد: کاری که امروز صورت می گیرد یک نمونه خوب از همکاری کشورهای مستقل در دنیا است؛ این برنامه نشان می دهد که کشورهای مستقل می توانند از زیرسلطه آمریکا خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حقیقت ایرانی ها و چینی ها هم دارند یک پروژه اقتصادی را اجرا می کنند و هم الگویی از اسقلال در برابر قدرت های سلطه گر است. این پروژه در واقع صلح در مقابل جنگ و همچنین دوستی در مقابل دشمنی است؛ پروژه آزادی در مقابل دیکتاتوری هست و امیدوارم همکاری های بین ایران و چین گسترش پیدا کند.

رضایی تصریح کرد: ایران و چین دو کشور بزرگ هستند و می توانند صلح و امنیت واقعی را در دنیا تثبیت کنند و به جنگ ها و خون ریزی ها پایان دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد خروج آمریکا از برجام نیز گفت: آمریکا با خروج از برجام، یک جنگ اقتصادی مقابل ایران شروع کرده و من مطمئن هستم ملت بزرگ ایران همانطور که انقلاب بزرگی را انجام دادند و جنگ عظیمی را با تکیه بر جوانان و غیرت و ایمان خودش به پایان بردند در این جنگ اقتصادی هم حتما موفق می شود و یک آبروریزی دیگری برای کشور و دولت آمریکا به وجود می آورد.

رضایی عنوان کرد: مهم این است که جوانان خودباوری، خلاقیت، نوآوری، ایمان الهی، روحیه حماسی و غیرت ایرانی را در دوره جدید به ظهور برسانند؛ این پتروشیمی که امروز در آن حضور پیدا کردیم همکاری بسیار خوب بین ایران و چین هستند و چینی ها به تمام زمانبندی های خود در ایران عمل کردند.

وی گفت: کارکنان فعلی این واحد، دو هزار و ۵۰۰ نفر هستند و متخصص، کارگر و تکنسین هم حضور دارد و تا فازهای بعدی نیز اشتغالزایی به ۱۰ هزار نفر می رسد زیرا منبع عظیم نفت و گازی که داریم حتی اگر یک بشکه نفت هم نتوانیم صادر کنیم از طریق تبدیل کردن آن به دیگر فرآورده ها می توانیم کشور را اداره کنیم.

انتهای پیام/ز

آمریکا به دنبال یک جنک اقتصادی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برجام ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از سرمایه‌گذاران و اتباع روسی مقیم استان یزد

استاندار یزد با بیان اینکه از شرکت‌های روسی علاقمند به فعالیت اقتصادی در استان یزد استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران و اتباع روسی مقیم استان یزد از حمایت کامل ما برخوردار خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی ظهر امروز _شنبه بیست و پنجم فروردین_ در نشست مشترک با آن دری ژیلتسوف؛ سرکنسول روسیه در اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد به منظور تعمیق همکاری‌های فی ما بین و تبریک انتصاب آن دری ژیلتسوف به سمت سرکنسول روسیه در اصفهان، اظهار کرد: همکاری‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و روسیه بویژه در دولت سیزدهم، فرصت مناسبی را برای تعمیق همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف فراهم آورده است.

وی در ادامه به انجام ۲ گفتگوی حضوری و ۶ گفتگوی تلفنی بین رؤسای جمهور ایران و روسیه در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: وزرای امور خارجه دو کشور نیز ۵ بار به صورت حضوری و ۷ بار به صورت برخط با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

فاطمی در همین راستا خاطرنشان کرد: موضوع مذکور گویای این امر است که اراده‌ای راسخ و مستحکم برای هر چه بیش‌تر نزدیک شدن دو کشور نزد مقامات عالیه دو طرف وجود دارد.

وی با اشاره به توافقات و تفاهمات صورت گرفته در جریان تبادل هیأت‌های عالی رتبه بین دو کشور و نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی، افزود: این توافقات و تفاهمات ظرفیت‌های مناسبی برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها فراهم کرده است.

استاندار یزد با بیان اینکه امیدواریم آثار این توافقات به حوزه همکاری‌های استانی نیز گسترش پیدا کند، اظهارکرد: در همین راستا و به منظور اجرای این تفاهمات، آمادگی داریم مدل‌هایی را در مقیاس استانی طراحی کنیم.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قدمت ۳ هزار ساله یزد، خاطرنشان کرد: یزد به عنوان تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو، دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری است.

استاندار یزد با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری یزد می‌تواند بستری مناسب برای تعمیق دوستی دو ملت باشد، اظهارکرد: خوشبختانه سفر گردشگران روسی پس از اجرای توافق لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه آسان‌تر نیز شده است.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در سال ۲۰۲۴، تصریح کرد: این موضوع، ظرفیت و فرصت‌های مضاعفی را برای توسعه گردشگری بین اعضا از جمله کشور روسیه فراهم کرده است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یزد در ماه می میزبان اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو ACD است، اظهار کرد: امیدواریم رئیس محترم آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روس توریسم) نیز در این رویداد حضور داشته باشند.

وی در ادامه به جایگاه ممتاز یزد در حوزه‌های اقتصادی در بیت استان‌های کشور به ویژه در حوزه معادن، صنعت کاشی و سرامیک، نساجی، فولاد، پتروشیمی، سیم و کابل و کشاورزی اشاره و آنها را ظرفیت‌های مکملی برای توسعه همکارها با روسیه خواند.

فاطمی همچنین با بیان اینکه استان یزد قطب تولید محصولات کنجدی و حلوا و ارده است، اظهار کرد: شرکت‌های یزدی آماده تأمین نیازمندی‌های مردم روسیه در این زمینه هستند.

استاندار یزد با بیان اینکه از شرکت‌های روسی علاقمند به فعالیت اقتصادی در استان یزد استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران و اتباع روسی مقیم استان یزد از حمایت کامل ما برخوردار خواهند بود.

وی در همین راستا ادامه داد: نهادهای اجرایی ذیربط استان آمادگی دارند اطلاعات مربوط به فرصت‌های سرمایه گذاری و مشوق‌های مربوطه را در اختیار شرکت‌های علاقمند روسی قرار دهند.

فاطمی در پایان از استقبال استان از گسترش همکاری‌ها با طرف‌های روسی خبر داد و نسبت به تبادل هیأت‌های اقتصادی بین یزد و کشور روسیه اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 744165

دیگر خبرها

  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد
  • وعده اقتصادی محسن رضایی +جزئیات
  • سفیر اسرائیل : به اقدامات قاطع در تمام جبهه‌ ها ادامه می‌دهیم
  • براى رشد شتابان در كشور نقشه راه اقتصادی درحال نهایی شدن است
  • امیرعبداللهیان: ۶ ماه خویشتنداری کردیم اما اسرائیل سیگنال غلط دریافت کرد | هیچ مکان اقتصادی و جمعیتی را نزدیم
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت
  • اعلام جرم دادستانی علیه روزنامه جهان صنعت
  • جهان صنعت و یک خبرنگار مجرم شناخته شدند
  • حمایت از سرمایه‌گذاران و اتباع روسی مقیم استان یزد