Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، احد هوشمند قره باغ با اعلام این خبر اظهارداشت:حوزه هنری انقلاب اسلامی استان به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر بیش از ۱۰ عنوان برنامه فرهنگی را از دوم تا چهارم خرداد ماه سال جاری در قالب ویژه برنامه «سلام بر خرمشهر» در سطح شهرستان ارومیه برگزار می کند.

وی ادامه داد: اجرای نمایش صحنه ای« گنبد سبز عاشقی» به کارگردانی شهریار نیریزنقدهی، اجرای سرود، شعرسرایی، خاطره گویی «مهدی فرجاد» راننده شهید مهدی باکری، اجرای مسابقه فرهنگی در قالب طرح فرهنگی سلام بر خرمشهر در مسجد «اسماعیل بیگ» ارومیه با همکاری موسسه فرهنگی هنری «افلاکیان» ارومیه از برنامه های حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشمند اضافه مرد: در همین راستا برگزاری مراسم عصر شعر سلام بر خرمشهر با حضور شاعران برجسته استان در ارومیه، دیدار با خانواده شهدا در ارومیه (شهید فریدون کشتگری)، حضور کارکنان حوزه هنری استان در مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی و اکران و نقد و بررسی فیلمهای کوتاه «یعقوب اکبریان» با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه های حوزه هنری آذربایجان غربی در گرامیداشت سالروز سوم خرداد است.

وی یاد آور شد: نمایشگاه مجازی عکس با آثاری از لحظات رزم رزمندگان ایرانی در خرمشهر درسایت حوزه هنری، نمایشگاه عکس «دقایق آبی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و نمایشگاه کاریکاتور «همه مسئولیم» با موضوع حمایت از کالای ایرانی در محل مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برنامه هایی هستند که در گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر توسط حوزه هنری استان اجرا می شوند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی درخصوص برگزاری ویژه برنامه «سلام بر خرمشهر» در مسجد اسماعیل بیگ ارومیه گفت: مساجد در طول تاریخ اسلام از اماکن بسیار مهم و تأثیر گذار در بوجود آمدن جریانات موثر در بطن جامعه هستند که از نمونه های بارز آن می توان از شروع حرکت انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن آن و پیروزیها و حضور چشمگیر مردم و نیروهای داوطلب بسیجی در دوران دفاع مقدس و از جمله خلق حماسه آزادسازی خرمشهر اشاره کرد.

وی افزود: ایجاد پایگاه های فرهنگی با بکارگیری نیروهای جوان و متعهد در مساجد سطح استان و برگزاری برنامه های مختلف هنری در مساجد با هدف انتقال مفاهیم ارزشی انقلابی و دینی و شناسایی ظرفیتها و استعدادهای هنری از اهداف اصلی حوزه هنری در اجرای برنامه های فرهنگی در سطح مساجد استان است.

آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت. فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد.

کد خبر 4302866

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادسازی خرمشهر حوزه هنری ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد خرم آباد اشتغال بیرجند تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود

کریم خورشیدوند در نشست بزرگداشت دهه کرامت، با تاکید بر ضرورت پشتیبانی ادارات و نهاد‌ها از برنامه‌های مردم محور، اظهار کرد: باید از ظرفیت همه مراکز دینی و فرهنگی برای هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت استفاده شود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای تقویت فرهنگ دینی و نهادینه سازی فرهنگ رضوی است، افزود: دهه کرامت یکی از برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی مهم است و هر ساله تمام نهاد‌ها نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت امام رضا (ع) اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و مسئولان شهرستانی باید هرچه بیشتر با ستاد بزرگداشت دهه کرامت مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد اجرای برنامه‌های متنوع و اثرگذار برای عموم مردم باشیم.

خورشیدوند دهه کرامت را ظرفیت مناسبی برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانست و اضافه کرد: برنامه‌های این دهه و ایام صادقیه باید با هم افزایی، مشارکت، خلاقیت و فراگیری تهیه و تدوین شود.

رییس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای رساندن پیام امامت، ولایت و کرامت است و باید از این مناسبت برای گرامیداشت مقام دختر مسلمان و مقابله با هجمه‌های دشمنان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی گفت: برنامه‌های محوری دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های استان به ستاد بزرگداشت دهه کرامت اعلام شده است و براساس ظرفیت ادارات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رکن مردم محوری در جشن‌های بزرگداشت دهه کرامت بیان کرد: در طول دهه کرامت جشن‌های مردم محور در مساجد، محلات و مناطق محروم با پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با رویکرد تقویت فرهنگ دینی، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رضوی و ایجاد شور و شعف برای عموم مردم برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این کانون‌ها برگزار می‌شود و مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان جهت تقویت برنامه‌های بزرگداشت ضروری است.

محمد چگنی نژاد افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان سازی اجتماعی و ارتقای فرهنگ دینی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: ده‌ها برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در لرستان ادامه داد: همچنین همزمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) ۲ برنامه شاخص در شهر خرم آباد و یک برنامه با محوریت مساجد در هر کدام از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) دریکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است