Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@14:22:45 GMT

واکنش لندن به سخنان پامپئو

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۶۶۳۴

وزیر خارجه انگلیس در اظهار نظری درباره سخنرانی امروز دوشنبه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و طرح دوازده درخواست اظهار داشت: «چشم انداز حصول یک توافق جدید و گسترده با ایران بسیار، بسیار دشوار می‌شود.»

جانسون که در حاشیه اجلاس «جی -۲۰» در بوئنوس آیرس آرژانتین با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، در ادامه اظهار داشت که حصول توافق با یک جدول زمان بندی مناسب کار چندان آسانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه «برجام» را توافقی خوب نامید و افزود، مزیت برجام این بود که اهداف بسیار روشنی داشت و از جهان برابر یک ایران هسته‌ای دفاع کرد و در عوض به ایرانی‌ها مزایای مشخص اقتصادی داد.

وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنرانی در اندیشکده «هریتج» دوازده تقاضای جدید از ایران را مطرح کرد.

وزارت خارجه ایران نیز در واکنش به گزافه گویی‌های وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: «اظهارات سخیف، بی‌مایه، توهین آمیز و مداخله گرانه وزیر خارجه جدید آمریکا و نسبت‌های ناروا به ملت بزرگ و متمدن ایران نشانه درماندگی مقام‌های دولت آمریکا مقابل ملت ایران و تلاش مذبوحانه برای انحراف اذهان جهانی از اقدام غیرقانونی و نقض عهد آمریکا در برجام است که حقوق بین‌الملل و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که توسط دولت آمریکا پیشنهاد و به اتفاق آرا تصویب شده بود را زیرپاگذاشته است.»

وزارت خارجه ایران افزود: «سخنان پامپئو بار دیگر فقر اطلاعاتی، ضعف بینشی، عقب ماندگی تحلیلی و سردرگمی روند‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری در آمریکا را به نمایش گذارد و نشان داد که جریان‌های تندرو و جنگ طلب در آمریکا نه تاریخ می‌دانند و نه قادرند از آن درس بگیرند.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر خارجه انگلیس پمپئو جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راههای رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

او قرار است با مقامات اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کند. بلینکن همچنین با «زیگرید کاخ» هماهنک کننده سازمان ملل برای ارسال کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از این دیدارها به فلسطین اشغالی سفر کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین