Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@23:47:39 GMT

واکنش موگرینی به سخنرانی ضد ایرانی پامپئو

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۶۶۴۶

واکنش موگرینی به سخنرانی ضد ایرانی پامپئو

به گزارش پارس نیوز، 

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات امروز وزیر خارجه آمریکا درباره ایران و برجام بیانیه‌ای را صادر کرد.

در بیانیه موگرینی آمده است:‌ «ما امروز با دقت به سخنان وزیر خارجه مایک پامپئو گوش فرا دادیم، که نه تنها مخاطبان داخل ایران، بلکه همه کسانی که از برجام حمایت می‌کردند را مخاطب قرار داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موگرینی در این بیانیه آورده است:‌ «توافق هسته‌ای ایران و تداوم حمایت از آن دستاوردی عمده برای دیپلماسی بین‌المللی است که این اطمینان را می‌دهد قابلیت‌های هسته‌ای ایران تنها برای اهداف صلح‌‌آمیز باقی می‌ماند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه تصریح کرد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 10 مرتبه تأیید کرده است که ایران تمامی تعهدات مرتبط با [توافق] هسته‌ای را اجرا کرده و به اجرای آن ادامه می‌دهد، [آژانس] اظهار کرده است که تمامی درخواست‌هایش برای دسترسی‌های لازم برای انجام وظایفش اجابت شده است».

موگرینی در بخش دیگیری از بیانیه خود تأکید کرده است: «برجام نتیجه کم و بیش یک دهه مذاکرات پیچیده و حساس بود که مبتنی بر رویکردی دو مسیره بود که در نتیجه به بهترین نتیجه ممکن یعنی دستیابی به یک توازن درست [منتهی شد]».

در ادامه این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا متعهد به اجرای کامل و موثر برجام بوده و خواهد ماند، مادامی که ایران به تمامی تعهدات هسته‌ای خود پایبند باشد و چنین کاری می‌کند».

«این توافق به جامعه بین‌المللل تعلق دارد، و از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید شده است. جامعه بین‌المللی انتظار دارد که تمامی طرف‌ها به تعهداتی که دو سال پیش داده‌اند پایبند بمانند».

در این بیانیه تصریح شده است: «عادی شدن روابط تجاری و اقتصادی با ایران بخشی اساسی از این توافق را تشکیل می‌دهد که باید از سوی جامعه بین‌الملل حفظ شود. برجام هیچگاه برای رسیدگی به تمامی مسائل در روابط با ایران طراحی نشده بود. نگرانی‌ها در خصوص نقش منطقه‌ای ایران، تروریسم و عدم احترام به حقوق بشر به طور معمول از سوی اتحادیه اروپا با ایران مطرح می‌شود و در واقع اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را به منظور فشار بر ایران برای تغییر رفتارش اعمال کرده است». 

در بخش انتهایی این بیانیه آمد است: «سخنان وزیر خارجه پامپئو نشان نمی‌دهد که خروج از برجام چگونه منطقه را نسبت به تهدید اشاعه هسته‌ای امن کرده و یا خواهد کرد و یا اینکه چگونه مار را در قبال شیوه اعمال نفوذ ایران در مناطق خارج از عرصه برجام در موقعیت بهتری قرار می‌دهد. هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد».

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مسئول سیاست خارجی وزیر خارجه آمریکا ایران اتحادیه اروپا انرژی جامعه شورای امنیت سازمان ملل تروریسم حقوق بشر ایران پارس موگرینی برجام پارس نیوز پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| سخنرانی باورنکردنی یک دانشجوی آمریکایی درمورد ایران/ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده

فیلمی از سخنرانی جالب یک دانشجوی آمریکا درمورد ایران در فضای مجازی پربازدید شد که در آن می‌گوید: ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده...

دیگر خبرها

  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • فیلم| سخنرانی باورنکردنی یک دانشجوی آمریکایی درمورد ایران/ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»