Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه امشب دار فانی را وداع گفت. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی فرزند حاجعلی، در سال 1306 در روستای بزرگ آباد در 30 کیلومتری شرق ارومیه در خانواده ای کشاورز چشم به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تحصیلات اولیه علوم حوزوی را در ارومیه فرا گرفت و بعدها در سال 1330 برای ادامه تحصیل به شهر قم هجرت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی در زمان تحصیل در قم در محضر اساتیدی همچون سید ابولفضل زرندی، شیخ محمد مفتح، رضا صدر، علامه طباطبایی، محقق داماد و امام خمینی(ره) تلمذ کرد.

مجاهد نستوه آذربایجان از نخسین مبارزان قبل از انقلاب علیه رژیم پهلوی است.

بر اساس اسناد و مدارک ساواک وی در دوران قبل از انقلاب تنها روحانی مسلح کشور در مسیر مبارزه با رژیم پهلوی معرفی می شود.

آن فقید در راه اعتلا دین مبین اسلام در منطقه در سالهای قبل از انقلاب از هیچ مجاهدتی دریغ نکرده و پس از پیروزی انقلاب نیز در سنگر نماز جمعه و نمایندگی ولی فقیه 34 سال حضور داشته و پیوسته دشمنان انقلاب و منافقین را مایوس کرده است.

دوم بهمن 57 قیام مسلحانه مردم ارومیه به فرماندهی حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا حسنی مبارز نستوه آذربایجان با محوریت مسجد اعظم این شهر در مقابل رژیم ستمشاهی پهلوی اتفاق افتاد.

در این قیام که تنها قیام مسلحانه مردمی بر علیه خاندان شاهنشاهی بود نظامیان طاغوت با گسیل کردن تانک‌ها و نفربرهای خود در خیابانهای ارومیه به روی انقلابیون آتش گشوده و تعدادی از آنان را شهید و زخمی کردند.

در این قیام مسلحانه عناصر وابسته به رژیم پهلوی با گلوله‌های توپ، مجاهدین تحت امرحجت الاسلام والمسلمین حسنی که در پشت بام مسجد اعظم ارومیه سنگر گرفته بودند را نشانه رفتند که طی آن چند گلوله توپ به گنبد این مسجد اصابت کرد و آن را ویران ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی نه تنها در ارومیه بلکه در سایر شهرهای منطقه نیز نقش اساسی در پیروزی و تثبیت انقلاب داشتند و با صحبت های آتشین خود در زمان انقلاب سعی می کردند مردم و روحانیون را بیشتر به سمت انقلاب سوق دهد و بعد از انقلاب هم  این مبارز بزرگ مسیر حق خود را ادامه دادند و در ارومیه با حضور مستمر و دائمی ضد انقلاب را از توطئه هایشان مایوس کردند.

وی در انتخابات اولین دوره از مجلس شورای اسلامی نماینده مردم ارومیه شد و در کمیسیون دفاع مجلس مشغول فعالیت شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی بعد از 34 سال مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و پس از سالها تلاش غرور آفرین برای مردم ارومیه و آذربایجان بعلت کهولت سن و بیماری از این مسئولیت کنار رفت و با حکم مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی جایگرین ایشان شد.

انتهای پیام/

R41361/P1361/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در قم برگزار شد.

در این نشست که حجج اسلام سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی و محمدعلی اخویان مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کربلا حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین نواب در خصوص اولویت‌ها برای معرفت افزایی بین زائران توصیه‌هایی بیان کرد و بر تهیه نظام موضوعات کاربردی برای انجام سخنرانی‌های مفید، تهیه آزموده‌ها جهت انتقال تجارب و ارائه محتوای فاخر بر اساس منابع و معارف اصیل اسلامی از جمله صحیفه سجادیه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه دیگر سخنران این نشست بود که با بیان چند تذکر اجرایی، به تشریح انتظارات بعثه از خطبای اعزامی به عتبات عالیات پرداخت.

در ادامه این نشست، چند تن از سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در جهت بهبود کیفی برنامه‌های بعثه و سخنرانی‌ها در جمع زائران ایرانی عتبات عالیات پرداختند.

تدارک مسیر ارتباطی زائران با بعثه از طریق ایجاد کانال‌هایی در پیام‌رسان‌های داخلی، آرشیو سخنرانی‌ها در عتبات عالیات و تدوین و چاپ کتاب از آنها، ارائه موضوعات کاربردی و مفید از جمله نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و پرداختن به موضوعاتی همچون تبیین صحیح معارف ناب اسلامی، مهدویت، سرمشق‌بودن اهل بیت (ع) در همه رفتارها، لزوم استکبارستیزی و مقاومت، امیدبخشی به زائران و… از جمله نکات مطرح شده بود و حاضران پیشنهاد کردند که موضوعات سخنرانی در عین سلسه‌وار بودن مباحث، به نحوی ارائه شود تا زائر حتی اگر در یک جلسه شرکت کند، بهره لازم را ببرد.

در پایان این نشست، از مجله «در رواق ولایت» ویژه نامه عتبات عالیات رونمایی شد.

این ویژه نامه حاوی آداب و احکام سفر به اعتاب مقدسه است و اطلاعاتی مفید برای شناخت بیشتر از اماکن متبرکه عراق ارائه می‌دهد.

کد خبر 6095228

دیگر خبرها

  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • شهید مطهری اخلاق مداری در سیاست را به ما آموخت
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • سفر به «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • شهید مطهری تکلیف محور و وظیفه‌مند بود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد