Web Analytics Made Easy - Statcounter


وزیر امور خارجه آمریکا عصر امروز در سخنانی با اعلام ۱۲ شرط برای ایران جهت انجام توافق جدید با تهران بار دیگر اتهامات گسترده‌ای را علیه کشورمان مطرح کرد که با واکنش‌هایی در سطح جهانی روبه‌رو بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل امتداد نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در سخنانی در محل اندیشکده «هریتیج» این کشور مهمترین سرفصل‌های مسیر دیپلماتیک جدید آمریکا در قبال ایران را پس از خروج از برجام تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو در طول سخنرانی خود در مجموع ۱۲ شرط ایالات متحده برای توافق جدید با ایران را برشمرد:

ایران باید راکتورهای آب سنگین را تعطیل کند، غنی‌سازی خود را متوقف کرده هرگز بازفرآوری پلوتونیوم را از سر نگیرد ایران باید به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی آزادانه به تمامی سایت‌ها [نقاط ایران] را بدهد ایران باید به آژانس فهرست تمامی ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای خود را اعلام کند ایران باید توسعه و پرتاب موشک‌های بالستیک و دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند ایران باید تمامی شهروندان آمریکایی زندانی را آزاد کند ایران باید حمایت از حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی را متوقف کند ایران باید تمامی نیروهای تحت فرماندهی خود را از سوریه خارج کند ایران باید به حاکمیت دولت عراق احترام بگزارد و از خلع سلاح و انحلال نیروهای حشدالشعبی حمایت کند. ایران باید حمایت نظامی خود از شبه‌نظامیان حوثی را متوقف و در راستای راه‌حل سیاسی در یمن همکاری کند ایران باید حمایت خود از گروه طالبان و دیگر گروه‌های “تروریستی” در افغانستان و منطقه را متوقف کرده و به پناه دادن به اعضای القاعده پایان دهد ایران باید حمایت نیروی قدس سپاه از “تروریست‌ها” و شرکای شبه‌نظامی آن را متوقف کند ایران باید رفتار تهدیدآمیز علیه همسایگان خود را متوقف کند. بسیاری از آنها همپیمان آمریکا هستند، این امر از جمله شامل تهدید به نابودی اسرائیل و شلیک موشک‌هایش به عربستان و امارات است، این بند همچنین شامل تهدید علیه حمل‌ونقل بین‌المللی و حملات سایبری است.

سخنان پامپئو با واکنش‌هایی در سطح جهانی روبه‌رو بوده است که در ادامه این واکنش‌ها را مطالعه می‌کنید:

سی ان ان: سخنرانی پمپئو درباره ایران کاملا متوهمانه بود

پایگاه اینترنتی شبکه خبری “سی ان ان” در گزارشی به بررسی سخنرانی “مایک پمپئو” وزیر امور خارجه آمریکا درباره استراتژی جدید واشنگتن در قبال ایران پرداخت. این پایگاه خبری نوشت: سخنرانی پمپئو فقط در این زمینه موفق بود که شواهد کافی را به مقامات ایران بدهد که به مردم خود بگویند آمریکا به دنبال ضربه زدن به ایران است.

واکنش روحانی به اظهارات پامپئو: چه‌کاره‌ای که درباره ایران تصمیم بگیری؟

رئیس‌جمهور گفت: آقایی که تا دیروز در مرکز جاسوسی بوده الآن به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی شده است و می‌خواهد تعیین تکلیف کند. شما چه‌کاره هستی که درباره ایران و جهان تصمیم بگیری؟

موگرینی در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا: هیچ جایگزنی برای برجام وجود ندارد

در بیانیه موگرینی آمده است:‌ «ما امروز با دقت به سخنان وزیر خارجه مایک پامپئو گوش فرا دادیم، که نه‌تنها مخاطبان داخل ایران، بلکه همه کسانی را که از برجام حمایت می‌کردند مخاطب قرار داد». «توافق هسته‌ای ایران و تداوم حمایت از آن دستاوردی عمده برای دیپلماسی بین‌المللی است که این اطمینان را می‌دهد قابلیت‌های هسته‌ای ایران تنها برای اهداف صلح‌‌آمیز باقی می‌ماند».

وزیر خارجه انگلیس:‌ مذاکره بر سر شرط‌های دوازده‌گانه جدید آمریکا برای ایران بسیار دشوار است

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به طرح آمریکا برای توافق جدید با ایران [و شروط دوازده‌گانه آن] ضمن توصیف آن به یک توافق «عظیم» تصریح کرد چنین مذاکراتی «بسیار بسیار دشوار» خواهد بود.

ظریف:‌ دیپلماسی دغلکارانه آمریکا صرفاً بازگشت به عادات قدیمی است

ظریف در پیام توئیتری خود آورده است:

دیپلماسی دغلکارانه آمریکا تنها بازگشت به عادات قدیمی است: با زندانی بودن در توهمات و سیاست‌های شکست‌خورده‌اش ــ دیکته‌شده توسط گروه‌های فاسد دارای منافع خاص ــ آمریکا انتخاب‌های اشتباه گذشته را تکرار و بدین ترتیب نتایج بد قبلی را دریافت می‌کند، با این حال، ایران در حال همکاری با شرکای خود برای (دستیابی) به راهکارهای برجامی پساآمریکایی است.

بیانیه وزارت خارجه: اظهارات پامپئو نشان عقب‌ماندگی تحلیلی آمریکاست/واشنگتن پدر داعش و القاعده است

وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات خصمانه و ضدایرانی وزیر خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای تصریح کرد که آمریکا در حکم “پدر القاعده و داعش” و صدها گروهک تروریستی دیگر صلح و امنیت بین‌المللی را به مخاطره افکنده است.

نتانیاهو از سخنان ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا استقبال کرد

بنیامین نتانیاهو سخنرانی دوشنبه مایک پامپئو علیه ایران را ستود و خواستار پیروی بقیه کشورها از سیاست‌های واشنگتن شد.

پنتاگون: در حال بررسی اقدامات احتمالی در برابر ایران هستیم

سرهنگ رابرت منینگ، سخنگوی پنتاگون گفت: «ما تمامی گام‌ها ‌[اقدامات] لازم برای رسیدگی به نفوذ بدخیم ایران در منطقه را اتخاذ خواهیم کرد … ما در حال بررسی این مسئله هستیم که آیا لازم است اقدامات کنونی را افزایش دهیم یا اقدامات جدیدی را اجرا کنیم».

حمایت رژیم «آل‌خلیفه» از اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا

 وزارت خارجه رژیم آل‌خلیفه در بیانیه‌ای از اظهارات ضدایرانی “مایک پامپئو” وزیر خارجه آمریکا حمایت کرد.

حمایت امارات از اظهارات “پامپئو”/ قرقاش: آمریکا مسیر درستی را در قبال ایران در پیش گرفته

این وزیر اماراتی در صفحه خود در توئیتر اتهامات همیشگی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و گفت: اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره سیاست‌های ایران دقیق است و استراتژی اعلام‌شده توسط پامپئو نتیجه رفتارهای ایران در منطقه است.

واشنگتن‌پست: سخنان پامپئو علیه ایران فاقد راهبرد واقعی بود

نشریه واشنگتن‌پست در همین راستا، در مقاله‌ای سخنان دوشنبه وزیر خارجه آمریکا علیه ایران را تکراری، فاقد استراتژی، و خلاف سیاست های اعلامی وی پیش از تصدی پست وزارت خواند.

این نشریه آمریکایی در مقاله خود نوشت: سخنرانی مایک پامپئو سوالات بسیاری را در مورد “راهبرد جدید ترامپ در مورد ایران” بی پاسخ باقی گذاشته است.

تصور می‌شد سخنرانی پامپئو حاوی سیاست های مهمی باشد و از وی انتظار میرفت که به تبیین راهکارهای آمریکا برای ادامه گفتگوها با متحدان اروپایی برای دستیابی به توافقی تکمیلی به منظور تقویت برجام بپردازد، همانگونه که ماه گذشته در جلسه استماع برای پذیرش پست وزارت خارجه اعلام کرده بود. ولی او بیان کرد که تمایل اروپا برای ادامه برجام با ایران، مواضع دولت ترامپ را تغییر نخواهد داد.

اردوغان: از حق کشورها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دفاع می‌کنیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی تأکید کرد که کشورش از حق کشورها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دفاع می‌کند.

تکمیل می‌شود. . .  .

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!

دیوید کامرون با حضور در یک برنامه تلویزیونی در برابر این پرسش مجری که پرسید «اگر کسی کنسولگری انگلیس را بمباران کنند، ما چه کار می‌کنیم؟» گفت: ما یک واکنش خیلی شدید نشان می‌دهیم که مجری در جواب اظهار داشت ایران می‌گوید ما همان کار را کردیم. - اخبار رسانه ها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس با حضور در یک برنامه تلویزیونی  در برابر این پرسش مجری که پرسید «اگر کسی کنسولگری انگلیس را بمباران کنند، ما چه کار می‌کنیم؟» گفت: ما یک واکنش خیلی شدید نشان می‌دهیم که مجری در جواب اظهار داشت ایران می‌گوید ما همان کار را کردیم.

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب
  • وزیر خارجه انگلیس: اسرائیل تصمیم گرفته به حمله ایران پاسخ بدهد
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • وزیر خارجه انگلیس: اسراییل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته
  • وزیر خارجه انگلیس بر سر حمله ایران قفل کرد!
  • امیرعبداللهیان: ماجراجویی اسرائیل پاسخ فوری در پی خواهد داشت
  • آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!
  •  انگلیس: اگر به کنسولگری ما حمله شود، شدیدا پاسخ می‌دهیم+فیلم
  • ببینید | تناقض عجیب در سخنان وزیر خارجه انگلیس علیه ایران