Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@16:16:33 GMT

معما؛ چند مسابقه بايد برگزار شود؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۷۴۹۲

معما؛ چند مسابقه بايد برگزار شود؟

خبرگزاري آريا -

معما با جواب
تعداد شرکت‌کنندگان در بخش انفرادي مسابقات تنيس ويمبلدون 128 نفر است. اين رقابت‌ها حذفي است يعني هر کس ببازد، حذف مي‌شود. در هر مرحله نيمي از شرکت‌کنندگان که بازي‌هايشان را برده‌اند به مرحله بعد مي‌روند و بقيه از دور خارج مي‌شوند.
با اين توضيحات اگر تعداد شرکت‌کنندگان را چهار برابر کنند و به 512 نفر افزايش دهند، چند مسابقه در کل رقابت‌ها بايد انجام شود تا قهرمان معلوم شود؟
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
◊◊◊
پاسخ معماي چند مسابقه بايد برگزار شود:
511 مسابقه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين رقابت‌ها حذفي است و کسي در آن قهرمان مي‌شود که هيچ باختي نداشته باشد. بقيه بازيکنان همه يک بار - و فقط يک بار - مي‌بازند.
بنابراين هر شرکت‌کننده‌اي غير از قهرمان بايد يک بار ببازد و براي هر باخت بايد يک مسابقه برگزار شود. به اين ترتيب با 512 شرکت ‌کننده 511 مسابقه براي تعيين قهرمان برگزار مي‌شود.
اگر هنوز برايتان روشن نيست اين طور حساب کنيد:
اگر 512 شرکت کننده داشته باشيم در مرحله اول نصف اين تعداد يعني 256 مسابقه خواهيم داشت. بعد در هر مرحله تعداد مسابقات نصف مي‌شود. مجموع تعداد مسابقات را مي‌توان اين طور حساب کرد:
511=1+2+4+8+16+32+64+128+256
گردآوري:بخش سرگرمي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.  این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس بعدی است که در دور اول، نامزد‌های آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.
 
۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان مشغول برگزاری این انتخابات خواهند بود که در ۸ حوزه، «تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.»
 
در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است؛ در این روش، به رأی دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود.
 
کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزد‌ها را ثبت می‌کنند.
 
محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد و  گفت: برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.

اسلامی افزود: برای این حوزه‌ها تعداد تعرفه کمتری فرستاده می‌شود تا اگر اختلالی در انتخابات الکترونیکی به وجود آمد، از تعرفه‌های کاغذی استفاده شود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از این و به تازگی گفته بود: در حوزه‌هایی که رأی گیری الکترونیکی است، جمع‌بندی نتایج حدود یک ساعت زمان خواهد برد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • چادرملو قهرمان نیم فصل اول اسلحه اپه آقایان شد