Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی مافی ­­گفت: عواملی چون عرضه و تقاضا در قیمت مسکن تأثیرگذار است و تغییرات ­در ­ بازارهای موازی ­چون ارز، سکه و طلا جو ­روانی را پیش می‌آورد ­و سرمایه‌ها از بانک‌ها به‌سمت بخش مسکن سرازیر می‌شود و این امر همراه با افزایش قیمت ­مسکن بود.

وی­ افزود: قیمت مسکن حد منطقی و معقول باید داشته باشد در غیر این صورت توان خریدار پایین می‌آید و تولید کننده هم اقدام به کاهش ساخت‌وساز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مافی­­ ادامه داد: قیمت مسکن در سال‌های گذشته به اندازه نرخ تورم بود؛­­ افزایش قیمت 30درصدی، بسیار لجام‌گسیخته است،­گروهی از این فرصت استفاده می‌کنند سود می‌برند و در مقابل ­مردم ضرر می‌کنند.

وی­ تأکید کرد: با افزایش قیمت مسکن، قیمت مصالح ساختمانی، دستمزد کارگران و ... افزایش می‌یابد و واسطه‌ها تنها سود می‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران ­افزود: باید اقتصادی پایدار داشته باشیم در غیر این صورت،­ تورم منجر به کاهش اشتغال در بخش مسکن می‌شود. در چند سال گذشته دولت تورم را نگه داشت اما اکنون یکدفعه قیمت از تورم بالا رفت و این به‌ضرر مصرف کننده است.

مافی تصریح کرد: باید ساخت مسکن براساس ­نیازسنجی و الگوی مصرف ­ صورت گیرد، در برخی از مناطق کشور ­­با افزایش و در برخی نقاط با کاهش تولید روبه‌رو هستیم به‌طور مثال در بحث ­لوکس‌نشینی، مسکن بسیار زیاد داریم که تا چندین سال آینده نیاز به ساخت‌وساز این واحدها­ نیست اما در برخی نواحی (­بخش متوسط و فرودست جامعه) که به مسکن نیاز دارند محصول آماده نداریم.

وی افزود: دولت از نظر عملیاتی نمی‌تواند در بخش مسکن اقدامی کند اما­ در سطح بالادستی می‌تواند با ساده‌سازی ساخت‌وساز و دریافت ­مجوز ­این روند را تسهیل کند.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد

فرارو- اطلس G جدید‌ترین سواری سایپا در بازار آزاد است که امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به‌طور متوسط ۵۸۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

قیمت اطلس G در بازار آزاد نسبت به خریدوفروش‌های هفته قبل پنج میلیون ارتقا پیدا کرده و مدلی مثل پراید ۱۵۱ که ۳۴۲ میلیون تومان قیمت خورده، افزایش قیمت چهار میلیونی را تجربه می‌کند.

ساینا S دنده‌ای، کوئیک GX و کوئیک SR دنده‌ای نیز هر کدام با افزایش قیمت دو میلیونی درقیاس با هفته قبل راهی بازار شده‌اند. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل 13 اردیبهشت 16 اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

338 میلیون تومان

342 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

438 میلیون تومان

440 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

448 میلیون تومان

450 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

448 میلیون تومان

450 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

580 میلیون تومان

585 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

765 میلیون تومان

765 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

860 میلیون تومان

860 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟