Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@04:59:51 GMT

دو روش پخت قارچ سوخاري

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۸۰۵۰

دو روش پخت قارچ سوخاري

خبرگزاري آريا -

طرز پخت قارچ سوخاري
مواد لازم براي قارچ سوخاري :
قارچ500 گرم آرد سوخاري يا پودر نان300 گرم سفيده تخم مرغ2 عدد روغن سرخ کردني (براي سرخ کن)1 ليتر
طرز تهيه قارچ سوخاري:
ابتدا قارچ ها را بشوييد و با دستمال خشک کنيد.
سفيده تخم مرغ و آرد سوخاري را داخل کاسه هاي جداگانه بريزد.
سفيده تخم مرغ را با نمک و فلفل مخلوط کنيد و هم بزنيد تا يک دست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قارچ ها را يکي يکي ابتدا به سفيده تخم مرغ و سپس به آرد سوخاري آغشته مي کنيم.
روغن را در سرخ کن مي ريزيم تا به دماي 170 درجه برسد.
قارچ ها را در توري سرخ کن مي چينيم و در داخل سرخ کن مي گذاريم و سريع درب آن را مي بنديم. وقتي قارچ ها رنگ طلايي گرفتن آنها را از سرخ کن در آورده و در بشقاب مي ريزيم. با سس کچاپ ميل بفرماييد.
اگر سرخ کن نداشتيد روغن زيادي در ظرف گود بريزيد و وقتي کاملا داغ شد قارچ ها را داخل روغن بيندازيد به طوري که قارچ ها در روغن قوطه ور شوند. بعد از طلايي شدن از روغن خارج کنيد.
روش دوم پخت قارچ سوخاري
مواد لازم براي قارچ سوخاري :
قارچ نيم کيلوگرمآرد سوخاري يک و نيم پيمانه تخم مرغيک عدد شير يک قاشق غذاخورينمککمتر از نصف قاشق چايخوريروغن زيتونبه مقدار لازم
طرز تهيه قارچ سوخاري :
قارچ ها را خوب بشوييد و کنار بگذاريد تا خشک شود. سپس در آرد سوخاري بغلتانيد. تخم مرغ را همراه با شير و نمک هم بزنيد تا کاملا مخلوط شود. قارچ هاي آغشته به آرد را در مخلوط شير و تخم مرغ بگذاريد. سپس درآوريد و در روغن سرخ کنيد.
گردآوري: بخش آشپزي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات‌گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سالانه به طور متوسط تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در استان تولید می‌شود، گفت: بیشترین این موادغذایی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می‌شود و عمده این قارچ‌تولیدی در استان از نوع دکمه‌ای است.

وی افزود: ۶۸ واحد تولیدی‌قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحد‌ها اشتغال دارند.

دیانتی اضافه کرد: سرانه مصرف قارچ‌خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات‌گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: امسال یک واحد تولیدی قارچ دکمه‌ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست ساخت است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول بیشتر در سالن‌های سرپوشیده است، بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی با معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحد‌های تولیدی قارچ‌خوراکی از این واحد‌ها برای توسعه و تداوم تولید حمایت می‌کند.

دیانتی تصریح کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحد‌های دانش‌بنیان تولید، آماده‌سازی و در اختیار پرورش‌دهندگان قرار داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید