Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آتن- ايرنا - پاسخ رئيس جمهوري ايران به آمريکا مبني بر اينکه واشنگتن نمي تواند براي ايران تصميم گيري کند، در صدر اخبار رسانه هاي يونان قرار گرفت.

به گزارش بامداد سه شنبه ايرنا، رسانه هاي خبري يونان دوشنبه شب انتشار وسيعي از اظهارات رئيس جمهوري ايران ارائه و آن را جوابي دندان شکن به مقامات آمريکايي ارزيابي کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه يک دولتي يونان (ار-ت) گزارش داد: وزير امورخارجه آمريکا طي اظهاراتي سخن از شديدتر کردن برخورد آمريکا با ايران را مطرح کرده است و دوازده شرط جديدي را پيشنهاد کرد که با عکس العمل شديد رييس جمهوري ايران مواجه شد.
براساس گزارش همين شبکه تلويزيوني: دکتر` حسن روحاني` با انتقاد شديد از آمريکا، گفته است که سران آمريکا هنوز در دوران گذشته سير مي کنند و در خواب قرار دارند و گويا نمي دانند که ديگر دنيا حرف هاي زور آن را نمي پذيرد و دوران تصميم گيري آمريکا براي ديگر کشورها به پايان رسيده است.
در همين حال شبکه خصوصي `اسکاي` يونان نيز گزارش داد: تنش بين آمريکا و ايران بعد ازدو هفته که آمريکا بطور يکجانبه از برجام خارج شده است، افزايش يافته و آمريکاييان خواسته هاي ديگري را مطرح و گفته اند که مواضع خود را عليه ملت ايران سخت تر مي کنند.
بر اساس گزارش همين شبکه تلويزيوني: جواب رئيس جمهوري ايران بسيار قاطع و داندن شکن بوده است که با اشاره به عدم احترام آمريکا به امضاي دولت پيشين خود و تصميم شوراي امنيت سازمان ملل متحد که توافقنامه هسته اي ايران با 5 +1 را مورد تصويب قرار داده است و حتي احترام نگذاشتن سران آمريکا به امضاي کشورهاي همپيمان خود، گفته است: آمريکا ديگر نمي تواند مورد اعتماد باشد و حق تصميم گيري درباره ايران را ندارد.
در همين حال روزنامه يوناني زبان` کاتي مريني` نوشت: رييس جمهوري ايران مقتدرانه شراط مطرح شده از طرف وزير امورخارجه آمريکا را رد کرد و گفت: دوران تصميمي گيري آمريکا براي ديگر کشور هاي جهان و بخصوص براي ايران حدود 40 سال پيش به پايان رسيده است، ولي گوياي آمريکاييان هنوز متوجه اين امر نشده اند.
براساس گزارش همين روزنامه: رئيس جمهوري ايران گفته است که به پشتوانه ملت ايران به راه خود ادامه خواهيم داد و اجازه دخالت به آمريکا و هيچ قدرت ديگري در امور داخلي ايران را نمي دهيم.
در همين حال روزنامه يوناني زبان ` تانيا`، سامانه خبري يوناني زبان ` اين`،` سامانه يوناني زبان` پرونيوز` و تعداد ديگري از رسانه هاي گفتاري و نوشتاري يونان جواب رئيس جمهوري ايران به اظهارات وزير امورخاجه آمريکا را صدر اخبار خود قرار دادند.
شبد**اروپام**462**1379
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پایگاه خبری آکسیوس در یادداشتی به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشته است: برآوردها حاکی از آن است که در صورت هرگونه اقدامی از سوی اسرائیل، ایران به سرعت به خاک اسرائیل حمله خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

دولت بایدن و چندین کشور غربی دیگر متحد با رژیم صهیونیستی از دولت بنیامین نتانیاهو می‌خواهند که برای هرگونه اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، عجله نکند.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت: ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد. یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت: «فکر می‌کنیم اگر ایران دوباره صدها موشک و پهپاد پرتاب کند، تکرار اقدامی که در روز شنبه برای مقابله با پرتابه‌های ایران داشتیم بسیار سخت خواهد بود - و اسرائیلی‌ها این را می‌دانند».

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در تماسی تلفنی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که ایران به دنبال تشدید بیشتر در منطقه نیست اما تاکید کرد: ما به هر اقدامی علیه منافع ایران با خشونت، گسترده‌تر و دردناک‌تر از گذشته پاسخ خواهیم داد.

کد خبر 845363 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اذعان رسانه صهیونیستی: موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی اصابت کرد
  • اذعان رسانه صهیونیستی: موشک‌های ایران به تاسیسات هسته ای و نظامی اصابت کرد
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • پیشنهاد جدید آمریکا به اسرائیل برای پاسخ به عملیات نظامی ایران
  • موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: ایران توانست به اسرائیل آسیب برساند/ آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند
  • جوسازی اسرائیلی‌ها و پاسخ‌های ایران
  • رسانه عبری: ایران عدم بازدارندگی آمریکا و اسرائیل را فاش کرد
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن