Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تابلوفرش همانطور که از پیداست تابلویی است که از فرش ساخته شده بگونه‌ای که با گره خوردن رشته‌های ظریف نخ‌های الوان در پود‌های فرش تصاویر و مناظری محصور کننده را خلق کند.

به عبارت دیگر به فرش‌هایی که در ابعاد کوچک‌تر بافته می‌شوند، جنبه هنری و زیبایی شناسانه‌شان برجسته‌تر از دیگر ابعادشان است و به عنوان یک کالای زینتی، لوکس و تجملی محسوب می‌شود که از دیوار آویخته می‌شوند و گاهی به عنوان کادویی منحصر به فرد جلوه می‌کند که می‌توان به عزیزان هدیه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که امروزه نمونه‌های ماشینی تابلوفرش‌ها نیز بازار را قبضه کرده است و خالی از لطف نیست که پیش از خرید نکاتی را بدانید و مدنظر قرار دهید:

- هنگام خرید تابلو فرش به بافت پشت فرش توجه کنید به جز طرح آن که باید از رو ببینید و بپسندید.

- پشت فرش به شما نشان می‌دهد که گره‌هایی که زده شده چقدر درشت (بزرگ) هست یا ریز هست.

- در زمان دقت کردن به پشت فرش می‌توانید دقیق بودن شانه‌هایی که بافنده زده را متوجه شوید.

- زمانی که به پشت فرش نگاه کنید می‌توانید به بعضی کجی‌های فرش پی ببرید (البته وقتی تابلو فرش داخل قاب هست باید اینطوری متوجه شوید. چون ممکن است قاب کجی‌های فرش را پوشانده باشد در غیر این‌صورت اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود می‌توانید با چشم یا گذاشتن دو طرف فرش روی هم کجی‌های آن را ببینید)  باید دقت کنید که طرح موج دار نباشد.

- با نگاه کردن به چله می‌توانید نوع آن را تشخیص بدهید که ابریشم هست یا نخ هست.

- به مقدار ابریشم مصرفی در تابلوفرش دقت کنید، زیرا میزان ابریشم مصرفی یکی از فاکتور‌های قیمت گذاری است.

در زمانیکه بطور دقیق به تابلو نگاه کنید خامه آن را بهتر می‌توانید، بسنجید. این گفته رایج است که آن نقاطی که می‌درخشد ابریشم بوده و این گفته تا حدی درست است، اما تا حدی هم خیر، چون ممکن است ابریشم‌هایی باشد که درخشندگی نداشته باشد، اما به کار ظرافت داده باشد.

بیشتر اوقات می‌گویند که امضاء یا نام فلان استاد بافنده زیر تابلو بافته شده، حقیقت این هست که در بحث رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن این امکان هست که روی فرشی که هیچ امضاء یا نوشته‌ای نیست، بشود چیزی را حک کرد.

شما باید خیلی حرفه‌ای باشید که متوجه شوید؛ بنابراین توصیه می‌شود که در این مواقع از کسانی خرید کنید که به آن‌ها اعتماد دارید یا از خود آن بافنده، فرش یا تابلو فرش را بخرید.

سوالی که برای اکثر خریداران پیش می‌آید، این است که چطور هنگام بافتن تابلوفرش، اینطور برجسته شده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت؛ این اتفاق در هنگام بافت نمی‌افتد این مسئله بعد از بافت توسط پرداختچی اتفاق می‌افتد و پرداخت یک هنر محسوب می شود.

چه بسا فرش‌های زیبایی بافته شده که در اختیار پرداختچی بدون مهارت قرار گرفته و کل زحمت بافنده را از بین می‌برد و چه بسیار پرداختچی‌های ماهری هستند که عیوب فرش را از طریق پرداخت می‌گیرند.

انتهای پیام/

راهنمای خرید تابلو فرش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمای خرید نبض بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«خمار مستی» با غزلی از سعدی و به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر بزرگ منتشر می‌شود.

میدیا فرج‌نژاد طراح و آهنگساز پروژه «تار و تاریخ» درباره اثرِ «خمار مستی» و سفر به روستای صوفی‌آباد در شهرستان سرخه نوشته است:

«روستای صوفی آباد شهرستان سرخه، با فاصله‌ بیست و پنج کیلومتر از سمنان، آرامگاه مردی‌ را در سینه خود دارد که تاثیر شگرف و بسیاری در آبادی و پیشرفت سمنان داشته است. مردی که ادیب، عارف، شاعر و نویسنده کتاب‌های بسیاری‌ است و پایه گذار مکانیزم تقسیم آب در سمنان شناخته می‌شود. آن هم در دوره ایلخانی.

هر بار که زندگینامه بزرگان این سرزمین را می‌خوانم و به پیشتازی‌مان در علوم و فنون مختلف فکر می‌کنم، هم لذت می‌برم و هم حسرت می‌خورم. طبیعتاً هم دلیل لذت مشخص است و هم چرایی حسرت!

مقبره شیخ علاءالدّوله سمنانی واقع در روستای صوفی آباد سمنان، در آغاز بنایی رفیع و با عظمت بود که به دستور عمادالدّین جمال الدّین عبدالوهاب، وزیر سلطان محمّد خدا بنده از خشت خام ساخته شد. سپس خانقاهی برآن افزود و در آن جا به ریاضت پرداخت و پس از مرگ در آن جا به خاک سپرده شد. آنچه در این مکان متفاوت است، آرامش آنجاست. آرامشی که به عمق وجود آدمی رخنه می‌کند.

او که به مدت ده سال دارای مشاغل دیوانی و سیاسی مهم بود طی اتفاقی جذبه‌ای دریافت کرد و به گفته خودش حجاب از پیش چشمانش برداشته شد و به مجاهده با نفس روی آورد و آخرین سال‌های عمرش را در صوفی آباد، در خانقاهی که خودش ساخت گذراند.

سرگذشت شیخ شبیه غزل سعدی است: همه عمر برندارم سر از این خمار مستی/ که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی»

«خمار مستی» را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده و ضبط تار در استودیو ۵۴ انجام شده است.

کارگردانی، تدوین و تصویرِ این اثر کاری از مرتضی حاج‌محمدی بوده و نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده موسسه فرهنگی هنری نغمه‌سازان دلنشین است.

پروژه «تار و تاریخ» حدود سه سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران آغاز کرده است. در این پروژه تا کنون حدود ۳۰۰ تن از هنرمندان سراسر کشورمان حضور داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • حمله موشکی ایران به روایت تابلو‌های شهری
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید