Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اردیبهشت‌ ماه امسال در بالاشهر شیراز بالاترین رقم اجاره بها مسکن ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده این در حالی است که در همین ماه گران‌ترین خانه در پایین شهر شیراز ۸۷۰ هزار تومان اجاره رفته است. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، با نزدیکی به فصل تابستان بازار رهن و اجاره و خرید و فروش مسکن نیز داغ‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس پیش‌بینی کارشناسان و فعالان این بخش قیمت اجاره مسکن در تابستان امسال بیشتر از نرخ تورم خواهد بود و اجاره نشینان با رشد اجاره‌بها روبه‌رو خواهند بود.

حامد پوراسد یکی از شهروندان شیراز که به دنبال پیدا کردن منزلی با اجاره مناسب است، می‌گوید: صاحبخانه چند روز پیش تماس گرفت و اجاره خانه را حدود 400 هزار تومان بالا برد از آنجا که توانایی پرداخت این اجاره بها را ندارم چند روزی است که از این بنگاه به آن بنگاه دنبال خانه مناسب هستم.

آقای آل سعدی نیز می‌گوید: رهن و اجاره پارسال خانه ما 10 میلیون با 700 هزار تومان اجاره بوده است که امسال صاحبخانه خواهان پرداخت یک میلیون اجاره شده است و افزایش 300 هزار تومانی اجاره  شوک به خانواده ما که با حقوق کارمندی زندگی می‌کنیم وارد کرده است.

سهیلا قربان‌‌نژاد نیز یکی دیگر از مستاجرانی است که به دلیل بالا رفتن اجاره منزلش به دنبال نقل مکان به قسمت دیگر شهر شیراز است وی می‌گوید: هیچ وقت فکر نمی‌کردم مجبور شویم برای اجاره خانه به پایین‌ترین قسمت شهر شیراز برویم ولی بالا رفتن اجاره‌ها ما را به گرفتن این تصمیم ناچار کرده است.

آقای ایمانی با بیان اینکه هر سال اجاره خانه‌ها بالا می‌رود، اجناس گران‌تر می‌شود و ارزش حقوق ما پایین‌تر می‌آید، می‌گوید: بعد از 14 سال اجاره‌نشینی نه تنها نتوانستم خانه‌ای بخرم بلکه با بالا رفتن اجاره‌ خانه‌ها با داشتن دو فرزند امسال مجبور شدم که به خانه مادرم نقل مکان کنم.

وی با بیان اینکه نصف حقوقم برای پرداخت قسط می‌رود و با نصف دیگرش باید یک خانواده را اداره کنم و اجاره هم بدهم، می‌گوید: هر بنگاه املاکی می‌روم و می‌گویم 10 میلیون رهن دارم و توانایی پرداخت 700 تومان اجاره را دارم طوری برخورد می‌کنند که انگار جز این جامعه نیستند و قیمت‌های برای رهن و اجاره عنوان می‌کنند که سرم سوت می‌کشد.

افزایش 25 درصدی اجاره بها مسکن در شیراز

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز از افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت مسکن در کلانشهر شیراز خبرداده و گفته است: با توجه به افزایش قیمت مسکن قیمت رهن و اجاره واحدهای مسکونی نیز به همین میزان افزایش یافته است.

محمدقاسم تابنده‌ ماه معتقد است که بازار مسکن  در شهر شیراز مقداری از رکود خارج شده است و مردم به دلیل پایین بودن نرخ سود بانکی در حال سرمایه‌گذاری در بخش مسکن هستند و مالکان خانه‌های مسکونی نیز به دلیل ایکه به ملک خود به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند اجاره مسکن را بالا برده‌اند.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در حال حاضر تقاضای مسکن بیشتر از عرضه و تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان است.

البته به گفته تابنده ماه خریداران ملک در شهر شیراز دو نوع هستند. یکی مشتریانی که از استان‌های جنوبی به ویژه استان خوزستان به دلیل آب و هوای نامناسب این استان‌ها خواستار خرید مسکن در کلانشهر شیراز هستند و دیگری مشتریانی که علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز ندارند و خواستار سرمایه‌گذاری در بخش مسکن هستند.

وی قیمت خرید مسکن در شهر شیراز را از متری 3.5 میلیون تومان تا متری 12 میلیون تومان متغییر می‌داند و می‌گوید: موقعیت جغرافیایی، سن ساخت و مصالح به کاررفته در ساخت از جمله پارامترهای قیمت‌گذاری مسکن در نقاط مختلف شیراز است.

اختلاف 7.5 میلیونی اجاره مسکن در پایین‌شهر و بالاشهر شیراز

براساس سامانه اطلاعات املاک ایران در اردیبهشت‌ماه  گرانترین معاملات مسکن در منطقه یک شیراز که به منطقه اعیان‌نشین شیراز است انجام شده که  4 میلیون رهن و اجاره ماهیانه  820 هزار تومان (940 هزار تومان) ارزان‌‌ترین آنها بوده البته این خانه 80 متری با سن ساخت 42 بوده است و 15 میلیون رهن و اجاره ماهیانه 8 میلیون تومان (8 میلیون و 450 هزار تومان اجاره نهایی) برای خانه 270 متری گران‌ترین این معاملات بوده است.

براساس اطلاعات همین سامانه در ماه اردیبهشت ارزان‌ترین معاملات مسکن در منطقه 9 شهرداری که پایین‌شهر شیراز است انجام شده که 29 میلیون رهن با اجاره ماهانه 100 هزار تومان (870 هزار تومان اجاره نهایی) گران‌ترین و 5 میلیون رهن با اجاره ماهانه 200 تومان (350 تومان اجاره نهایی) ارزان‌ترین معامله مسکن در این منطقه بوده است.

گزارش از ثریا ستاری

انتهای پیام/ش

R41382/P1361/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۷» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه در منطقه ۱۷ محله فلاح - سجاد (ع) تهران با پرداخت (۷۰۰ میلیون تومان) ودیعه و کرایه ماهیانه (صد میلیون ریال) قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۷) است.

بر اساس آمار قیمت‌ها، برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۶ ساخت در منطقه ۱۷ محله امام‌زاده حسن تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۷) عمر ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
آذری ۱۳۹۵ _ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فلاح - شاندیز ۱۳۹۹ _ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
امام‌زاده حسن ۱۳۹۷ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
باغ خزانه ۱۳۹۷ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بلورسازی ۱۳۹۶ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جلیلی ۱۴۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
زمزم ۱۳۹۲ ۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
زهتابی ۱۳۸۹ _ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سجاد - فلاح ۱۳۹۷ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود؛ همچنین عده‌از کارشناسان حوزه مسکن اظهار می‌کنند با عرضه واحدهای نهضت ملی مسکن در بازار، قیمت مسکن نزولی خواهد شد؛ اما با گذشت بیش‌از نیمی از عمر دولت سیزدهم و عدم نتیجه سیاست‌های ساخت مسکن، سوال اینجاست با به توجه ماه‌های پایانی این دولت، وعده ساخت و تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی چه زمانی محقق خواهد شد؟

کد خبر 6085806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • (ویدیو) پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه