Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه پژوهش‌های پیشین ادعا کرده‌اند افرادی که مغز‌های بزرگتری دارند، حتما باهوش‌تر هستند، بررسی دقیق‌تر ریزساختار مغز نشان می‌دهد باهوش بودن، تنها به سلول‌های مغزی بیشتر مربوط نیست بلکه با اتصال کارآمدتر آن‌ها در ارتباط است.

یک گروه بین‌المللی از متخصصان مغز و اعصاب، از یک روش تصویربرداری غیرتهاجمی موسوم به "dMRI" برای بررسی تراکم و طبقه‌بندی شاخه‌های درون مغز ۲۶۰ نفر داوطلب استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر مورد، یک آزمایش پیچیده را پشت سر گذاشت و نمراتی در سطح هفت تا ۲۷ را ارائه داد

پژوهشگران، از طریق انطباق داده‌های تصویربرداری با نمرات آزمایش، دریافتند سلول‌های مغزی کسانی که مهارت‌های تحلیلی بالاتری دارند، بیشتر است. همچنین مشخص شد که این افراد، شاخه‌های ارتباطی کمتری میان نورون‌های موجود در قشر مغزی خود دارند.

سپس، پژوهشگران، به مجموعه داده‌های تقریبا ۵۰۰ نقشه نورونی در "پروژه اتصال انسانی" (HCP) مراجعه کردند و الگوی مشابهی از آی‌کیو بالاتر و اتصال پایین‌تر یافتند.

پژوهش‌های پیشین نشان داده بودند که مغز‌های باهوش‌تر، به‌رغم داشتن سلول‌های بیشتر، تمایلی به کار بیشتر ندارند و هنگام آزمایش آی‌کیو، در مقایسه با کسانی که برای به دست آوردن نمرات بالاتر تلاش می‌کنند، فعالیت متابولیک کمتری نشان می‌دهند.

این بررسی جدید، به بررسی رشد فرضیه بازدهی عصبی می‌انجامد که براساس آن، قدرت تحلیلی گروه سلول‌های عصبی، با تراکم بیشتر آن‌ها ارتباطی ندارد بلکه به روش اتصال آن‌ها مربوط است که این تلاش را به حداقل می‌رساند.

"اران جنک" (Erhan Genç)، عصب‌شناس "دانشگاه رور بوخوم" (RUB) آلمان می‌گوید: مغز‌های باهوش، با یک شبکه کوچک، اما کارآمد از نورون‌ها شکل می‌گیرند. این شبکه، دستیابی به سطح بالای تفکر را با حداقل فعالیت عصبی ممکن، امکان‌پذیر می‌سازد.

مغز، با استدلال تحلیلی که تنها بخشی از مجموعه مهارت‌های گوناگون شناختی است، کار‌های شگفت‌انگیزی انجام می‌دهد، اما درک بیشتر درباره چگونگی تعامل واحد‌های فردی برای حل مشکلات با حداکثر کارآیی، کاری بیش از نشان دادن چگونگی عملکرد مغزی در سطح سلولی انجام می‌دهند و ممکن است روشی برای بهبود فناوری تقلید آنها، نشان دهد.

بدون شک، پژوهش‌های بیشتر، به مشخص کردن سیستم ساده عصبی و حل ساده‌تر این موضوع کمک خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مغز رشد آلمان مشکلات فناوری آلمان رشد فناوری مشکلات مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود

محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آن‌ها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آن‌ها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آن‌ها مطابقت دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین، محققان دانشگاه لوزان سوئیس به ارتباط بین درآمد و سرعت پیری مغز انسان دست یافته‌اند.

محققان بعد از بررسی‌های انجام‌گرفته به این نتیجه رسیدند افرادی که درآمد کمتری نسبت به دیگران داشتند، علائم پیری زودرس ماده سفید مغز آن‌ها بیشتر نمایانگر بود، این ماده کار هماهنگی بین دو کره مغز را انجام می‌دهد و در انتقال اطلاعات از قشر مغز به سایر قسمت‌های سیستم عصبی نقش دارد.

وضعیت اجزای مغز مسئول سیستم عصبی، در افراد کم‌درآمد، مانند تراکم نورون‌ها، میدان‌ها و غلظت آهن نیز شاخص‌های نسبتاً ضعیفی را نشان می‌دهد.

نتایج این تحقیق به اثبات وجود ارتباط بین عوامل اجتماعی و اقتصادی و حفظ قدرت ادراکی در مرحله پیری کمک کرد.

دیگر خبرها

  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود
  • اتصال سیستم پیامک (SMS) به CRM: راهنمای کاربردی
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • لینگشی L ؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می کنند! (+عکس)
  • ارتباط چشمی چیست و چطور در آن مهارت پیدا کنیم؟
  • ارتباط عجیب میان یک جلبک دریایی و بقای انسان‌!
  • سرعت بیشترِ ردیابی ژن با کیت ایران ساخت