Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@05:19:12 GMT

درک متفاوت از جهان در وادی صوت و تصویر

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۸۵۰۶

درک متفاوت از جهان در وادی صوت و تصویر

به گزارش جام‌جم و به نقل از لایوساینس، چند روز پیش صدایی منتشر شد که ادعا می‌شد برخی در آن واژه «یانی» می‌شنوند و برخی «لورل» و هر دو گروه روی شنیده خود تاکید دارند. در واقع این صدایی نامفهوم بوده که واژه مشخصی در آن به کار نرفته است. وقتی ابهام در صدا یا کلمه‌ای به وجود می‌آید که به گوش ما می‌خورد، مغز ما تفسیر خود را از صدا دارد و صدا را به نزدیک‌ترین کلمه‌ای که می‌شناسد، تعبیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این موارد، محققان معتقدند شکل گوش، سن و محیطی که صدا در آن شنیده می‌شود نیز روی تفسیر مغز از صدای شنیده شده تاثیر دارد. در مورد این صدا گفته می‌شود هنگامی که افراد با هدفن به صدا گوش می‌دهند، کلمات را متفاوت از زمانی می‌شنوند که در محیط به صدا گوش داده‌اند.

چند سال پیش هم جنجالی بر سر لباسی به پا شده بود که برخی آن را آبی و مشکی و برخی دیگر طلایی و سفید می‌دیدند و هر گروه روی رنگی تاکید داشتند که می‌دیدند. در این مورد هم مثل مورد جدید، مغز تصور خود را از تصویری که در نورهای مختلف می‌بیند، متفاوت می‌سازد. دیدن تصویر لباس در نورهای با فرکانس‌های مختلف برای افراد مختلف متفاوت است.

واقعیت این است انسان‌ها نه فقط در مورد مسائل ادراکی، بلکه در مورد شهود و موضوعات فیزیکی نیز درک منحصر به فرد خود را از محیط اطراف دارند. این موضوع ممکن است گاهی اوقات در مورد صدا، رنگ یا موارد دیگر به نظر برسد و در مورد آن اطلاع‌رسانی شود، اما قطعا هنوز پدیده‌های دیگری وجود دارد که ما از وجود آن بی‌خبریم و دنیای ما را متفاوت می‌سازد.

سپیده شعرباف

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: صدا یانی لورل جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دیدار صبح امروز کارگران با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب، جمعی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه هم حضور دارند.

نوشته خاص در دستان یکی از کارگران را مشاهده می کنید.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899027

دیگر خبرها

  • عکسی از استایل متفاوت جمیله علم‌الهدی در پاکستان
  • تصاویری متفاوت و عجیب از کنکور امسال
  • (عکس) چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید
  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید + عکس
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری
  • رئیس جمهور: صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود
  • صهیونیستها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود