Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@22:48:04 GMT

6 راهکار برای کاهش مصرف برق یخچال

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۸۵۶۰

6 راهکار برای کاهش مصرف برق یخچال

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به کاهش بارندگی ها و کمتر شدن حجم آب پشت سدها، نیروگاه های برقابی امسال به جای 9 هزار و 300 مگاوات، تنها می توانند رقمی بیش از پنج هزار مگاوات انرژی تولید کنند.
این در حالیست که پیش بینی می شود مصرف برق کشور، در زمان اوج مصرف نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط، مشترکان برق می توانند با بکارگیری اقداماتی ساده به گذر از فصل تابستان بدون خاموشی کمک کنند؛ در این ارتباط، 6 روش برای استفاده بهینه از یخچال و فریزر بیان می شود.

1- در هنگام خرید به برچسب انرژی یخچال و فریزر توجه شود و بالاترین رتبه انرژی مد نظر قرار گیرد؛ بهتر است یخچال از نوعی انتخاب شود که مجهز به سیستم برفک آب کن اتوماتیک باشد.

2- از قرار دادن یخچال و فریزر در مجاورت اجاق گاز و دیگر وسایل گرمازا و همچنین در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.

3- مواد غذایی گرم را تا قبل از سرد شدن در یخچال قرار ندهید و از قراردادن مقادیر زیاد و بیش از حد در آنها خودداری کنید.

4- استفاده از فلاسک و کلمن به ویژه در فصل تابستان باعث کمتر باز و بسته شدن درب یخچال می شود.

5- باید نسبت به بسته شدن درب یخچال و مرغوبیت نوار لاستیکی دور آن اطمینان داشته باشیم و در صورت فرسوده بودن، نسبت به تعویض آن اقدام کنیم.

6- دمای قابل تنظیم یخچال 3 تا 5 درجه سانتیگراد و دمای فریزر منفی 15 تا 18درجه سانتیگراد است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

راهکارهایی مفید در کاهش مصرف برق یخچال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت:نیروگاه شهید سلیمی نکا پارسال بیش از ۸ میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۸۱۴ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

او افزود: حدود ۷۵ درصد انرژی تولید شده پارسال در واحد‌های بخار و بیش از ۲۵ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

ادبی فیروزجائی گفت: واحد‌های بخار نیروگاه نکا در گذر از ۴۴ سالگی بهره برداری خود با چالش‌های اساسی محدویت تولید، مانند عمر بالا و فرسودگی سیستم‌ها و تجهیزات بویژه در بخش سوخت و احتراق، افت بازدهی و کیفیت آب چاه‌های تغذیه کننده واحدها، سرعت گیری روند کاهش سطح آب دریا برای سیستم‌های خنک کاری و چگالش بخار و نیز عدم تخصیص مناسب سوخت گاز روبرو هستند، اما همکاران ما علیرغم مشکلات اشاره شده با همت و تلاش جهادی و بی وقفه توانستند تا حدود زیادی خلاء بوجود آمده را جبران و همه واحد‌ها را در مدار تولید نگهدارند.

او همچنین به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاه برای پایداری تولید و تأمین انرژی مورد نیاز شبکه در تابستان اشاره کرد و افزود: پس از سپری شدن ایام پیک مصرف و کاهش تقاضای انرژی، در راستای ارتقاء میزان آمادگی واحدها، از دهم مهر ماه سال گذشته تعمیرات نیمه اساسی واحد ۲ بخار آغاز و همزمان با آن لوله‌های سقف بویلر واحد نیز تعویض شد و با انجام بازدید و تعمیرات دوره‌ای شش ماهه سایر واحد‌ها هم اکنون تعمیرات نیمه اساسی واحد یک بخار و همچنین بازدید‌ها و تعمیرات میاندوره‌ای و پیشگیرانه در سایر واحد‌ها و لایروبی حوضچه آرامش واحد‌های بخار نیز در حال انجام است تا قبل از ورود به دوران اوج مصرف همه واحد‌ها به مرز آمادگی کامل برسند.

ادبی فیروزجائی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف، از بالا بودن شدت مصرف انرژی به عنوان یکی از چالش‌های اساسی صنعت برق یاد کرد و گفت: به گواه آمار مصرف برق کشور ما فراتر از استاندارد جهانی است و این بدان معناست که بسیار بیشتر از نیاز جمعیت فعلی کشور برق تولید می‌شود، اما بدلیل عدم مدیریت مصرف بویژه در فصل تابستان همچنان با ناترازی تولید و مصرف مواجه هستیم.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت نامی هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جای خالی مبحث ۱۹ در ساختمان‌سازی
  • ۱۰ راهکار ساده برای حل مشکل خروپف
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • رونمایی از پویش «با انرژی»
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • ۳ راهکار ساده و مهم برای اینکه بتوانیم لاغر شویم
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی