Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:04:31 GMT

قوی‌ترین موتور‌سیکلت برقی تک چرخ +فیلم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۰۵۲

قوی‌ترین موتور‌سیکلت برقی تک چرخ +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان دینگلی در حال کار روی نسخه‌ی جدیدی از یونی‌سایکل خود-متعادل شونده است که شباهت زیادی به موتورسیکلت تک‌چرخ رینو (Ryno) دارد؛ با این تفاوت که موتورسیکلت الکتریکی دینگلی در خانه ساخته شده و دست‌ساز محسوب می‌شود. این محصول، از موتور الکتریکی بدون جاروبک (براش‌لس) برای انتقال نیرو به تنها چرخ خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یونی‌سایکل ابتکاری اولیه دینگلی با نام لیونار رُور (Lunar Rover) شناخته می‌شود و با استفاده از یک موتور الکتریکی جاروبک‌دار و زنجیر محرک ساخته شده است. اما دینگلی در آخرین پروژه خود به استفاده از موتور الکتریکی بدون جاروبک و برداشتن زنجیر روی آورد. یونی‌سایکل الکتریکی موتور هاب مگا با نام مخفف MHMEU، از یک موتور هاب بدون جاروبک ۳۰۰۰ واتی همراه با چرخ ۱۷ اینچی ساخت چین ساخته شده است و از کنترلر موتور کلی (Kelly) بهره می‌برد که معمولا برای قایق‌های الکتریکی طراحی می‌شود. دینگلی در این‌جا از کنترلر برای حالت معکوس موتورسیکلت استفاده می‌کند، زیرا طبق تجربه دریافت که اکثر کنترلرها در موتورسیکلت‌های برقی تنها به سمت جلو حرکت می‌کنند و امکان حرکت رو به عقب را برای موتورسوار فراهم نمی‌کنند.

لوله آلومینیومی استوانه‌ای در بالای تنها چرخ موتورسیکلت برقی هم به عنوان صندلی برای سرنشین و هم به عنوان خانه برای پکیج باتری عمل می‌کند، که از ۲۰ سلول LiFePO4 تشکیل شده است. این لوله که بیش‌تر شبیه اژدر به نظر می‌رسد، از ورودی جت متعلق به یک هواپیمای قدیمی برداشته شده است، در حالی که تجهیزات الکترونیکی متعادل‌کننده موتورسیکلت تک‌چرخ در داخل کاسه چراغ موتورسیکلت قدیمی یورال (Ural) متعلق به دهه ۱۹۵۰ میلادی قرار می‌گیرند. 

به جای صفحه نمایش بصری میانی، یونی‌سایکل دینگلی به هشدارهای صوتی و بروزرسانی وضعیت توسط مغز آردوئینو (Arduino) تجهیز می‌شود که با استفاده از تلفیق گفتاری تاکی (Talkie) ایجاد شده‌اند. برای جلوگیری از شیرجه زدن به جلو و رخ دادن حادثه از یک چرخ تثبیت‌کننده کوچک نیز در جلوی موتورسیکلت یونی‌سایکل استفاده شده است. 

دینگلی در مورد طراحی یونی‌سایکل ابتکاری تک‌چرخ خود گفت: سیستم فرمان این موتورسیکلت برقی، شبیه به نسخه قبلی اختراع من است. ظاهرا این‌طور به نظر می‌رسد که موتورسوار با چرخاندن دسته‌های فرمان، وزن خود را به سمت چپ و راست تغییر جهت می‌دهد اما در واقع این درست نیست. بدن موتورسوار در حقیقت سنگین‌ترین بخش موتورسیکلت برقی تک‌چرخ است و بنابراین هنگام چرخش دسته‌های فرمان، چرخ بر روی یک لبه تایر قرار می‌گیرد؛ چون مفصل لولایی در عقب بین قسمت‌های بالایی و پایینی قاب موتورسیکلت، عمودی نیست بلکه زاویه‌دار طراحی شده است و موتورسوار نسبت به نسخه قبلی تعادل بیش‌تری دارد. در حال حاضر سطح تماس تایر با زمین به صورت منحنی است، بنابراین شروع به چرخاندن موتورسوار به یک جهت می‌کند.

در ادامه فیلم این موتورسیکلت عجیب را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


بیشتر بخوانید:
۲۰ هزار موتورسیکلت برقی به تهران می آید/ نظرسنجی از مردم در پروژه‌های مهم شهرداری
در آسمان به دنبال تاکسی بگردید/ کفش های ورزشی را پرینت بگیرید/ ساخت کوچکترین جلیقه نجات جهان

انتهای پیام/

موتور سیکلت عجیب برقی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری جذابترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه‌

دارندگان انواع موتورسیکلت، تا فردا ۲۹ اسفند مهلت دارند تا از مزایای بخشودگی صد درصدی جرایم فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، فروش اقساطی و خرید اعتباری بیمه نامه، انواع بخشودگی جرایم و نرخ بسیار پایین بیمه‌نامه نسبت به تعهدات فوق‌العاده سنگین آن، بهانه‌ای برای تهیه بیمه شخص ثالث در سفرهای نوروزی باقی نمی‌گذارد.

همچنین دارندگان انواع موتورسیکلت، تا فردا ۲۹ اسفند مهلت دارند تا از مزایای بخشودگی صد درصدی جرایم فاقد بیمه نامه شخص ثالث استفاده کنند.

۲۰ درصد تخفیف بیمه برای موتورسیکلت‌های نوشماره

همچنین با اصلاح ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۱۸ قانون تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و موافقت هیات وزیران، حق بیمه موتورسیکلت‌هایی که برای اولین بار شماره‌گذاری می‌شوند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: 7 میلیون موتورسیکلت در کشور بیمه ندارند فرصت ۲۳ روزه کارفرمایان برای بهره‌مندی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای

دیگر خبرها

  • تعداد نصب اپلیکیشن ضدسرقت خودرو و موتورسیکلت وایزر به بیش از ۲۳۰ هزار نصب رسید
  • شناسایی و دستگیری دو سارق مسلح در سنندج
  • آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه‌
  • اعلام آخرین مهلت بخشودگی جرایم موتورسیکلت
  • طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت ها تمدید خواهد شد؟
  • سارقان مسلح در سنندج دستگیر شدند
  • خودرو حامل بار قاچاق توقیف شد/واژگونی موتور سیکلت راکب را به کام مرگ کشاند 
  • طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت‌ها تمدید خواهد شد؟
  • یک کشته و یک مصدوم بر اثر برخورد دو دستگاه موتور سیکلت
  • کشف ۱۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی