Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@22:03:42 GMT

دختر فداکار ایرانی روی پاهایش ایستاد + عکس

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۴۲۲

دختر فداکار ایرانی روی پاهایش ایستاد + عکس

رکنا: هانیه، دختر 13‌ساله‌ای که در جریان نجات خواهر سه‌ساله‌اش در زلزله مرگبار کرمانشاه دچار مصدومیت شده بود سرانجام روی پاهایش ایستاد.

هانیه بعد از انتقال به بیمارستان طالقانی کرمانشاه در شرح ماجرا گفت: شبی که زلزله اتفاق افتاد از خانه بیرون آمده بودم، اما برای بیرون آوردن خواهر کوچکترم مجبور شدم دوباره به داخل خانه برگردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که خواهرم را نجات دادم، در مسیر خروج ناگهان یک تکه آهن از سقف به پشتم سقوط Fall کرد و زمینگیر شدم. پدرم را صدا زدم اما او هم زیر آوار گرفتار شده بود. برادر و مادرم به شدت زخمی شده بودند ولی برادرم با همان وضعیت پدرم را از زیر آوار بیرون کشید و همان موقع همسایه‌ها رسیدند و من را آخر از همه از زیر آوار بیرون کشیدند. همه زخمی شده بودیم اما خوشبختانه مادربزرگ و خواهر کوچکترم سالم ماندند. پدرم با همان وضعیت ما را به اسلام‌آباد غرب رساند و از آنجا هر کدام از ما را به جایی انتقال دادند. مادرم در یکی از بیمارستان‌های تهران، برادرم در همدان و خودم در کرمانشاه بستری شدم و دیگر از هم خبری نداشتیم تا اینکه پدرم با من تماس گرفت و بعد از چهار روز متوجه شدیم که مادرم در تهران بستری است که وضعیت‌اش رضایت بخش است. دکتر سعیدی جراح متخصص مغز و اعصاب و پزشک معالج هانیه بعد از معاینه وی گفت: وی دچار آسیب شدید نخاعی شده و دچار شکستگی و دررفتگی مهره گردن نیز شده است. بر اثر دررفتگی و شکستگی مهره‌ها و صدمه دیدن ستون فقرات، هانیه از ناحیه دو پا فلج شده و نمی‌توانست راه برود که بعد از انجام عمل جراحی مهره‌های در رفته به سرجایش برگشت و فشار از روی نخاع او برداشته شده و نخاع هم آزاد شد. با گذشت شش‌ماه از وقوع حادثه Incident روز گذشته خبر رسید که هانیه دختر زلزله‌زده روستای تایشه شهرستان سرپل‌ذهاب، پس از گذشت شش‌ماه از وقوع آن حادثه مهیب با پیگیری مراحل درمان، دوباره روی پاهایش ایستاد.

بنا به این گزارش، وقوع زلزله 3/7ریشتری 21 آبان‌‌سال گذشته ، 620 کشته و 12هزارو386 زخمی برجای گذاشت.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت سقوط Fall حادثه Incident زلزله نجات جوان عکس کرمانشاه عکس حوادث قتل تجاوز ازدواج روزنامه مرد زندان دختر نوجوان دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست، گفت:نیاز به فضاهای مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در رویداد دختر ایران اظهار کرد: دانش‌آموزان سال‌ها از ما جلوتر هستند، وقتی در فضای مدرسه اقدامات معلمان را می‌بینیم در می‌یابیم که اقدامات تربیتی و آموزشی برخی از معلمان از جنس چندین نسل قبل است.

معلمان دانش‌آموزان را قضاوت بیجا نکنند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز وقتی در مدرسه حاضر می‌شویم می‌بینیم که فضای دانش‌آموزان فضایی است که سال‌ها با ما متفاوت است. دانش آموز می‌بیند معلمش اصلاً صحبت‌هایش را درک نمی‌کند و او را بی‌جا قضاوت می‌کند.

پورثانی با بیان اینکه قطعا اثرپذیری دختران از مادران زیاد است، گفت: دختری که امروز یار و یاوری ندارد و کسی به او اهمیت نمی‌دهد، دختری که امروز در جنگ روایت‌ها چندان بر سر سفره روایت‌های ما و مدرسه نمی‌نشیند، طبیعی است که پای روایت دشمنان ایران بنشیند.

حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است

وی بیان کرد: وقتی چنین دانش آموزی فضایی هم برای تخلیه هیجاناتش ندارد در هنگام بروز حوادث و اعتراضات، برای تخلیه هیجان خود به خیابان می‌آید و به شبیه‌سازی آنچه که در ذهن خود پرورش داده بود اقدام می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سال 1401، معاون پرورشی در شهر مشهد بودم، در آن زمان می‌دیدم که دختر ما زیست مشترکی با مشاوران و مدیران و معلمانش نداشته و مشاور و معلم او هم نتوانستند درکی از زیست دختران دانش‌آموز داشته باشند.

برگزاری اردو برای گفت‌وگو

وی با طرح این سوال که امروز کدام معلم و مشاور است که یک ساعت با دانش‌آموز صحبت کند و حرف‌هایش را بشنود گفت: ما باید اردوهایی برگزار کنیم که اگر دختران در اردوگاهی حضور پیدا می‌کنند بدون حضور نامحرم و بدون حجاب باشند تا علاوه بر سپری کردن اوقات فراغت به گفتگو بپردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دختران ایران حق دارند شادی کنند، گفت: گاهی از مسئولان می‌پرسم شما دخترانتان را به کجا می‌برید تا آنها شادی کنند؟ ما نیاز به فضاهای مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم.

پورثانی افزود: نقطه قوت انقلاب اسلامی در دنیا اهمیت دادن به نقش زن و دختر ایرانی است. جمهوری اسلامی می‌خواهد دختر ایرانی کنشگر باشد اما ما نتوانستیم به خوبی این موضوع را برای دختر ایرانی بازگو کنیم در حالی که جهان غرب برعکس، دختر را کالایی مصرفی می‌بیند اما به بهترین شکل تبلیغاتی این نگاه به دختر و زن را تزیین می‌کند.

وی گفت: رویداد دختر ایران رویدادی برای بیان روایت صحیح از دختران ایران است، روایتی صحیح از نقشی که دختر می‌تواند داشته باشد. روایتی که می‌گوید دختر ایرانی سال‌ها در چه جایگاهی بوده و امروز می‌تواند در ایران در چه جایگاهی قرار بگیرد.

حجت الاسلام پورثانی با بیان اینکه امروز روایتگری بر عهده ماست؛ گفت: در 600 هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم. در کنار آن هم 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همسر سرمربی سپاهان کیست؟ این دختر ایرانی دل و دین ژوزه مورایس را برد!
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • ببینید | ازدواح سرمربی سپاهان با یک دختر ایرانی؛ ژوزه مورایس مسلمان شد
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • دختران حق دارند شادی کنند/ هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است