Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@16:59:38 GMT

طرح نماینده مجلس چگونه کازرون را به خون کشید؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۴۹۶

طرح نماینده مجلس چگونه کازرون را به خون کشید؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ چندی است شهرستان کازرون این روزها درگیر تحولات و اعتراضات مردمی علیه طرح تجزیه شهرستان است،طرحی که با پافشاری و اصرار غیر معقول نماینده این شهرستان؛حسین رضا زاده منجر به وقوع اتفاقات ناگواری در این شهرستان شد.

از سویی ادعاهایی در شعله ور کردن این جریان مطرح شده که در حکم بنزین روی آتش است و آن هم اینکه در تحریک و گسترش ابعاد این اتفاق رد پای امام جمعه کازرون هم دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز ماجرا

ماجرا از جایی شروع شد که حسین رضازادهٰ؛ نماینده ی پر حاشیه این روز ها که با طرح وعده های غیر عقلانی و غیر کارشناسی مبتنی بر تجزیه شهرستان کازرون موفق شد با کسب ۴۳٬۱۲۷ رای از مجموع ۱۲۰٬۳۴۴ رای معادل ۳۵٫۸۴٪ درصد آرا از شهر ها و روستا های اطراف کازرون کسب و به مجلس راه پیدا کند. کسی که عنوان نمایندگی شهرستان کازرون را در مجلس یدک می‌کشد اما هیچگونه دیداری با مردم کازرون پس از انتخابات نداشتهٰ؛ در نهایت با اصرار بر طرح غیرقانونی و غیرکارشناسی خود برای تجزیه شهرستان، شهر کازرون را برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامیٰ به خون کشید.اولین بار در 17 مرداد ماه 96 با انتشار متنی در کانال تلگرامی شخصی خود خبر از تشکیل شهرستان جدید داد.انتشار این خبر با واکنش گسترده مردم مواجه شد و مردم کازرون با تظاهرات گسترده خواستار لغو اعتبار نامه این نماینده مجلس شدند. بر اساس گزارشات واصله از مدت‌ها پیش اعتراضات شروع شده بود و چندین هزار نفر از مردم کازرون در 17 مردادماه 1396 به خیابان‌ها آمدند و بصورت مسالمت‌آمیز اعتراض خود را علیه طرح تجزیه شهرستان اعلام کردند.

آنها امیدوار بودند که مسئولان و دولت صدای آن‌ها را شنیده باشد.با این حال نه تنها دولت صدای مردم را نشنید، بلکه با فشار نماینده کازرون بر طرح مورد نظر برای تجزیه شهرستان تاکید کرد تا آن که در اسفندماه ماه 96 دور جدیدی از اعترضات آغاز شد.

در 27 اسفندماه اعلام شد که مسئولان استانی و فرماندار کازرون درخواست‌های مردم کازرون را پیگیری خواهند کرد و کارشناسان وزارت کشور به ریاست سعید جلالی، مسئول دفتر تقسیمات کشوری برای توجه به خواسته مردم به کازورن خواهند آمد.

در جلسه کارشناسان وزارت کشور در دفتر فرمانداری سعید جلالی جز درخواست لغو تجزیه و هشدارها نسبت به انجام آن چیزی نشنید و وعده پیگیری به مردم کازرون را اعلام کرد،اما تنها یک هفته بعد انصاری امام جمعه قائمیه و از نزدیکان حسین رضازاده، نماینده مجلس از نهایی شدن طرح تجزیه کازرون با پیگیری رضازاده خبر داد و کارشناسی قبلی را برای تائید طرح حسین رضازاده اعلام کرد.

وضعیت بحرانی می شود

با اعلام این خبر از سوی امام جمعه قائیمه، فضای کازرون باردیگر بحرانی شد و چند ده هزار نفر طی پنج روز متوالی بصورت مسالمت آمیز به خیابان‌ها آمدند.معترضین با حضور در نماز جمعه کازرون و سردادن شعار های تند و وعده مقاومت در قبال طرح مذکور مخالفت خود را با هرگونه طرحی برای تجزیه شهرستان اعلام کردند که در نهایت با وعده های حجت الاسلام خرسند، اعتراضات بصورت موقت به پایان رسید.

دو هفته پس از اعتراضات، در حالی که نگرانی ها همچنان وجود داشت، استاندار فارس به کازورن آمد و اعلام کرد طرح حسین رضازاده برای تجزیه شهرستان اصلاح خواهد شد. این خبر برخلاف خواست مردم کازرون بود.با این حال عدم پاسخگویی مسئولان رسمی، برخی اخبارغیررسمی و در نهایت اصرار حسین رضازاده، نماینده کازرون در جلسات خصوصی بر تجزیه شهرستان کازرون، نگرانی‌های مردمی را دوچندان ساخت.

انشتار فیلم جلسه خصوصی حسین زاده با اعضای شورای شهر آتش اعتارضات را تند تر کرد و در نهایت در 26 اردیبهشت ماه، مردم کازرون بصوررت خودجوش در میدان تاریخی خیرات موسم به میدان شهدا تجمع کردند.اما اعتراضات 26 اردیبهشت ماه با اعتراضات قبلی بسیار متفاوت بود و پس از پایان اعتراضات مسالمت‌آمیز در ظهر این روز، نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری حداقل تعدادی از شهروندان کازرون کردند.

این دستگیری‌ها که قبل از این نیز از سوی دادستانی کازرون با احضار عده ای انجام شده بود، به تجمع مردمی روبروی پاسگاه نیروی انتظامی منجر شد و معترضان از بعد از ظهر تا شب خواستار آزادی همشهریان و بستگان خود شدند.با این حال سرسختی مقامات امنیتی کازرون و دادستانی و جلوگیری از آزادی شهروندان کازرونی و عدم پذیرش وساطت برخی بزرگان به شعارهای مردمی و در نهایت شلیک تیرهوایی و عصبانیت بیشتر مردمی منجر شد..به گفته شاهدان عینی، افراد مجروح شده و جمعی دیگری از معترصین تحت تاثیر تحریک عوامل ناشناس حاضر در جمعیت و همچنین تحت تاثیر گروههای تلگرامی، قصد تعرض و ورود غیرقانونی به مرکز پلیس داشتند.براثر درگیری به وجود آمده در مقابل یکی از مراکز نیروی انتظامی در کازرون، دو نفر کشته و 6نفر مجروح شدند .

نوش دارو پس از مرگ

وزارت کشور ؛ سرانجام پس از ماه‌ها نگرانی و اعتراضات صورت گرفته در کازرون علیه هرگونه طرحی برای تجزیه شهرستانٰ؛ به مردم کازرون پاسخ داده و اعلام کرده است که طرح تقسیمات کازرون متوقف شده است.

اعلام توقف طرح وزارت کشور برای تقسیم کازرون با تاخیر تقریبا یک ساله و در حالی اعلام شده است که از مردادماه سال گذشتهٰ، کازرونی‌ها مخالفت قاطعانه خود را با تقسیم و تجزیه شهرستان از طریق برگزاری چندین نوبت اعتراضات مسالمت آمیزٰٰ، برگزاری جلسات مکرر با کارشناسان وزارت کشور و ارسال طومارهای متعدد اعلام کرده بودند؛اما در همه این مراحل پاسخ وزارت کشور اصلاح طرح بود و با وجود مخالفت گسترده مردم کازرون هیچگاه از توقف کامل طرح نماینده کازرون برای تقسیم شهرستان سخنی به میان نیاورد.

گفتنی است حتی سفر اخیر استاندار فارس نیز به کازرون پاسخی به مردم در مورد توقف و لغو طرح تقسیم کازرون نداشت و استاندار فارس برخلاف درخواست مردمی از اصلاح طرح سخن گفت.حال سرانجام در حالی که فضای شهر کازرون به شدت ملتهب و اعترضات شکل شورش تمام عیار با چندین تلفات را به خود گرفتهٰ، وزارت کشور در اقدامی بسیار دیرهنگام ضمن درخواست از مردم کازرون برای حفظ آرامش اعلام کرده که طرح تقسیم کازرون متوقف شده است.

کازرون مجلس شورای اسلامی نماینده کازرون حسین رضا زاده

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کازرون مجلس شورای اسلامی نماینده کازرون حسین رضا زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

نماینده شورای شهرستان عسلویه، محیط زیست را از آخرین اولویت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دانست و گفت: صدها فلر این صنایع، آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه محسن محمدزاده عصر امروز در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات مهم زیست محیطی در عسلویه را آلودگی دانست و اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای بسیار جدی و حیاتی است و این مهم نگرانی بین مردم ایجاد کرده است.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی بیان کرد: محیط زیست از آخرین اولویت‌های در نظر گرفته شده از جانب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی بوده است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، نیازها و مطالبات مردم شهرستان عسلویه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توسعه صنایع پارس جنوبی به ویژه آلایندگی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و صدها فلر این صنایع آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر را نشانه گرفته است.

محمدزاده با اشاره به افزایش بیماری‌های ریوی ، حساسیت‌های پوستی و سرطان‌های مختلف در سراسر شهرستان عسلویه افزود: هیچگونه نگرانی از جانب مسئولان این صنایع در سال‌های اخیر احساس نشده است به گونه‌ای که روزانه  بر حجم و تعداد این فلرهای نابودگر اضافه می‌شود.

وی یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان عسلویه را عدم پرداخت 3 ساله عوارض آلایندگی دانست و اضافه کرد: باید محیط زیست استان بوشهر و شهرستان عسلویه به‌عنوان متولی اصلی کمیته تعیین عوارض آلایندگی نقش فعال در شناسایی و معرفی صنایع آلاینده داشته باشند اما متاسفانه تا امروز این مهم تحقق نیافته است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، در ادامه به بررسی راهکارهایی برای حفاظت و بهبود وضعیت محیط زیست عسلویه پرداخت.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود