Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@07:42:50 GMT

ارتباط سایز کمر با کمبود ویتامین D

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۲۲

به گزارش ایسنا، آزمایش‌ها نشان می‌دهد افرادی با سطح بالاتری از چربی شکمی و سایز بزرگترِ دور کمر، بیشتر احتمال دارد دچار کمبود ویتامین D شوند.

ویتامین D که از طریق تماس پوست با نور خورشید تولید می‌شود نقش حائز اهمیتی در عملکردهای مختلفِ بدن انسان بازی می‌کند. بررسی‌های متعددی روی این ویتامین و خواص آن انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال، ویتامین D می‌تواند بدن را در برابر نارسایی قلبی، دیابت و سرطان حفظ کند و همچنین کمبود این ویتامین موجب ریزش مو می‌شود.

در عین حال کمبود ویتامین D با سلامت استخوان‌ها مرتبط است اما ممکن است در عفونت دستگاه تنفسی و بیماری خودایمنی نیز نقش داشته باشد.

از آنجایی که هر روز اهمیت ویتامین D شناخته شده‌تر می‌شود متخصصان زمان بیشتری را به درک و بررسی اینکه چه افرادی در معرض کمبود این ویتامین هستند و چگونه می‌توان از این کمبود پیشگیری کرد اختصاص داده‌اند.

ارتباط بین چاقی و پایین بودن سطح ویتامین D پیش از این مورد توجه قرار گرفته بود هر چند در این آزمایش‌ها این ارتباط به شکل عمیق‌تر مورد مطالعه قرار گرفته و روی نوع و محل تجمع چربی در بدن تمرکز شده است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان هلندی دریافتند در زنان مجموع چربی‌ها و چربی شکمی با پایین بودن سطح ویتامین D مرتبط است هر چند چربی شکمی بیشترین تاثیر را دارد. اما در مردان پایین بودن سطح ویتامین D به طور چشمگیر با چربی در کبد و شکم مرتبط است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد