Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، یک نهاد نظارتی دولت آمریکا روز دوشنبه گزارش داد راهبرد جدید دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشرفت اندکی در برابر شورشیان طالبان داشته و باعث شده است افغانستان هفده سال پس از یورش آمریکا همچنان کشوری خطرناک و پرنوسان باشد.
به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، این گزارش با اظهارات پاییز گذشته ارتش آمریکا که اعلام کرده بود افغانستان با حمایت آمریکا شرایط را تغییر داده و دست بالا را علیه طالبان کسب کرده است تناقض دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش که به وسیله بازرس عمومی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین الملل آمریکا تهیه شده است به تصمیم دولت برای اعزام مستشاران نظامی به منظور همکاری با نیرو‌های افغان انتقاداتی وارد می‌کند.
گزارش بازرس عمومی با اشاره به حملات مرگبار طالبان به خصوص حمله هفته گذشته در استان غربی فراه در مرز با ایران اعلام کرد، نیرو‌های افغان پیشرفت اندکی داشته اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انتقاد نظارتي آمريکا افغانستان فراه راهبرد طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل