Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@08:55:25 GMT

مرکز دائمی شهرکرد شناسی گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۶۸۰

مرکز دائمی شهرکرد شناسی گشایش یافت

خبرگزاری شبستان: مرکز دائمی شهرکرد شناسی طی مراسمی با حضور امام جمعه شهرکرد و جمعی از مدیران و نخبگان فرهنگی در مجتمع رفاهی لاله شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد شب گذشته (۳۱ اردیبهشت) در آئین افتتاحیه مرکز دائمی شهرکرد شناسی که در مجتمع رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اهداف تشکیل این مرکز گفت: شناسایی و معرفی مفاخر و مشاهیر حوزه های مختلف فرهنگی، دینی، علمی و ورزشی شهرکرد، معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی شهر، تبیین آئین ها، سنت ها و آداب و رسوم آن و هدایت طرح های دانشگاهی به حوزه شهرکرد شناسی از مهمترین این اهداف به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: شهرکرد دارای مفاخر، مشاهیر، نخبگان، آداب، سنت ها و پیشینه تاریخی ارزشمندی است که می طلبید با ایجاد مرکزی بتوان اهمیت و جایگاه شهر را بیش از پیش تبیین و تبلیغ کرد.

 

شهردار شهرکرد تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد در سال 95، 31 اردیبهشت ماه با عنوان روز شهرکرد تصویب شد چراکه این روز همزمان با هجرت امامزادگان حلمیه و حکیمه خاتون (علیه السلام) به شهرکرد است و از سوی دیگر این روز از سوی یونسکو روز تنوع فرهنگی نامگذاری شده است.

 

غلامیان خاطرنشان کرد: امید می رود با همکاری و تعامل دستگاه ها، نخبگان و فرهیختگان استان بتوان در غنای این روز و تقویت و ترویج فرهنگ و ارزش های این مرز و بوم اهتمام ویژه ای به کار گرفته شود.

 

خاطرنشان می شود: در افتتاحیه مرکز دائمی شهرکرد شناسی شهرکرد از تمبر ویژه روز شهرکرد نیز رونمایی شد.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام دولت مجلس خبرگزاری شبستان آمریکا فلسطین مسجد حسن روحانی انتقال سفارت آمریکا به قدس شهرکرد شناسی نخبگان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان گفت: در طراحی انجام شده کاربری‌های مختلف ازجمله کاربری خدماتی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی، پارکینگ، راه‌های دسترسی، فضای سبز در تپه روضه الشهید منظریه پیش‌بینی شده است.
وی افزود: جانمایی‌های و یادمان این تپه به تصویب هیئت امنای شهر شهرکرد رسید و سپس برای تصویب به هیئت شهرستان ارجاع می‌شود.
شهردار شهرکرد بیان کرد: تلاش شده تا طراحی این تپه برگرفته از معماری‌های ایرانی اسلامی باشد تا بتوان این تپه را به یک مرکز فرهنگی ـ مذهبی تبدیل کنیم.
واحدیان گفت: پس از دریافت مصوبات کامل تلاش می‌شود در اسرع وقت عملیات اجرایی توسط شهرداری آغاز شود، اما تسریع در روند انجام عملیات اجرایی همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان را نیز می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود