Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@04:21:40 GMT

مهمترین اخبار جهان (7-19)

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۷۹۴

// شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد بر اثر انفجار بمب در ورودی مسجد جامع عذبان در شهر مأرب یمن تا کنون سه نفر کشته و 20 نفر زخمی شده اند
// شبکه تلویزیونی رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جمع شماری از فرمانداران بر احداث دیوار مرزی در این کشور تاکید کرد.
// اینترفکس گزارش داد: یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت خودداری آمریکا از به رسمیت شناختن نتیجه انتخابات ونزوئلا می تواند تبدیل به یک سابقه خطرناک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


// خبرگزاری اینترفکس نوشت یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت اینکه آمریکا تحریم ها بر ایران را افزایش دهد می تواند منجر به تاثیرهای منفی در شرایط سوریه و خاورمیانه شود.
// شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ائتلاف نصر به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر عراق، از همه گروه های عراقی پیروز در انتخابات پارلمانی این کشور خواست از بازگشت به صف آرایی هایی فرقه گرایانه در مسیر تشکیل دولت برحذر باشند.
// سی ان ان، کارشناس موسسه ی واشنگتن برای سیاستگذاری در خاورمیانه با اشاره به دستگیری فعالان زن در عربستان این اقدام را خیلی بی موقع و مغرضانه خواند.
// ¬ پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا،وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با اشاره به دیدار جان سولیوان، معاون وزیر امور خارجه با وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه نشست وزرای امور خارجه ی کشورهای عضو گروه 20 در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین از پشتیبانی ریاض از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از خروج از توافق هسته ای ایران قدردانی کرد.
// شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: ائتلاف سعودی شهرهای باقم، کتاف و رازح را در استان شمالی صعده یمن بمباران کرد.
// شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: جنبش حماس افتتاح سفارت پاراگوئه در شهر اشغالی قدس را اقدامی غیر مسئولانه و مغایر با قوانین بین المللی خواند. این جنبش در بیانه ای خواستار قطع روابط کشورهای عربی و اسلامی با تمام کشورهایی شد که سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل می کنند.
// خبرگزاری صدا و سیما :سرهنگ راب منینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت اقدامات این وزارت خانه بخشی از رویکرد کلی دولت آمریکا برای حل و فصل مسایل مربوط به ایران است. منینگ گفت پنتاگون در حال ارزیابی این مسئله است که ارتش می تواند چه اقدامی در جهت حمایت از این سیاست کلی صورت دهد،
// شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: سفیر ایران در بغداد بر روابط دوستانه و برادرانه ایران با مقتدی صدر رهبر جریان صدر تأکید کرد و افزود: ایران با همه احزاب و ائتلاف های پیروز در انتخابات پارلمانی عراق روابط سازنده دارد.
// شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع عراقی اعلام کرد: نهادهای امنیتی عراق از انهدام یک تونل بزرگ گروه تروریستی داعش در شهر موصل خبر دادند و افزودند در داخل این تونل شماری از اعضای این گروه حضور داشتند.
// شبکه تلویزیوین العالم به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پدافند هوایی روسیه یک پهپاد را در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه سوریه سرنگون کرد.
¬// خبرگزاری شین هوا از مسکو، سرگئی ریژکوف رئیس مرکز ملی کاهش خطرات هسته ای روسیه روز دوشنبه گفت آمریکا به آزمایش سامانه های دفاع موشکی و تولید موشک هایی که به موجب پیمان نیروهای هسته ای میان برد و با هدف محدود کردن سلاح های راهبردی ممنوع شده است ادامه می دهد.
// شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: معاون وزیر خارجه آمریکا با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار کرد.
// شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع خبری وابسته به دولت سوریه اعلام کرد: پدافند هوایی روسیه که در پایگاه هوایی حمیمیم سوریه مستقر است اهدافی را در حریم هوایی شهر جبله واقع در استان لاذقیه سرنگون کرد.
// شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: وزیر خارجه آلمان اعلام کرد با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود برای گفتگو در مورد توافقنامه هسته ای ایران دیدار خواهد کرد.
// خبرگزاری صدا و سیما ،وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات سخیف و مداخله گرانه وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد اظهارات سخیف، بی مایه، توهین آمیز و مداخله گرانه وزیرخارجه جدید امریکا و نسبت های ناروا به ملت بزرگ و متمدن ایران نشانه استیصال و درماندگی مقام های دولت امریکا در مقابل ملت ایران و تلاش مذبوحانه برای انحراف اذهان جهانی از اقدام غیرقانونی و نقض عهد امریکا در برجام است
// خبرگزاری صدا و سیما از بغداد:سفیر ایران در عراق بر مستحکم بودن روابط جمهوری اسلامی با همه جریان های سیاسی در عراق تاکید کرد.
// خبر گزاری صدا و سیما ، وزیر امور خارجه ساعتی پس از سخنرانی تند و ضد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت دیپلماسی قلابی آمریکا به عادت قدیمی پسرفت کرده است : محصور ماندن در توهمات و سیاست‌های شکست‌خورده که توسط گروه‌های فاسد دارای منافع خاص دیکته می‌شود ، انتخاب‌های نادرست گذشته را تکرار می کند و در نتیجه، همان محصولات ناخوشایند پیشین را درو خواهد کرد .
ایران اما ، در حال همکاری با دیگر طرف های برجام برای راهکارهای برجامی در دوران پس از آمریکا است.
// شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: ترکیه تشدید بحران ها در منطقه از جمله در زمینه پرونده هسته ای ایران را نمی پذیرد.
// خبرگزاری فرانسه از مسکو،روزنامه روسی RBK روز دوشنبه گزارش داد روسیه در زمان برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 که این ماه آغاز می شود قصد دارد برای جلوگیری از حملات احتمالی با پهپاد در ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات تجهیزات نظامی مستقر کند.
// خبرگزاری صدا و سیما : ¬فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره استراتژی واشنگتن در قبال ایران اعلام کرد توافق هسته ای ایران و ادامه حمایت از آن دستاورد بزرگ دیپلماسی بین المللی است و تضمین کرده است که برنامه هسته ای ایران منحصرا برای اهداف صلح آمیز باقی بماند. آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون ده بار تایید کرده است که ایران به تعهدات خود براساس این توافق عمل کرده است. برجام نتیجه بیش از یک دهه مذاکرات پیچیده و حساس براساس رویکرد دو سویه در قبال ایران بود و بنابرین بهترین پیامد ممکن است که تعادل درست را ایجاد کرده است.
// شبکه تلویزیونی العربیه از تیراندازی یک فرد مسلح به سوی رهگذران در نزدیکی یک مرکز فرهنگی در شهر مارسی فرانسه خبر داد.
// شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: دستیابی به توافق جدید با ایران دشوار است.
// شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: هیچ جایگزینی برای توافقنامه هسته ای ایران وجود ندارد.
¬// شبکه تلویزیونی سی سی تی وی ، لو کانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین بر تعهد کشورش به حفظ و اجرای برجام تاکید کرد.
// خبرگزاری شین هوا از دمشق:مقامات ارتش سوریه با اشاره به شکست تروریست های وهابی صهیونیستی داعش در مناطق جنوبی پایتخت این کشور، از پاکسازی کامل دمشق از تروریست های داعش خبر دادند.
// کانال دوم تلویزیون آلمان، «سِت.دِ.اف»نتایج یک نظرسنجی تلویزیونی در آلمان نشان داد دو سوم شهروندان آلمانی معتقدند حتی بدون حضور آمریکا نیز می توان توافقنامه اتمی ایران را حفظ کرد.
// خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد تقاضاهای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با هدف انحراف توجهات از نقض توافق هسته ای به وسیله این کشور مطرح شدند.
// خبرگزاری رویترز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در توئیتر نوشت آمریکا در حال تکرار همان انتخاب های اشتباه در مورد ایران است.
// شبکه تلویزیونی المیادین، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد دولت آمریکا مسئول ایجاد همه بحران های منطقه و مادر تروریسم در جهان است.
// خبرگزاری صداوسیما از مسکو رئیس مرکز امنیت بین الملل روسیه:س¬خنان امروز مایک پمپئو درباره ایران ، بیانگر جهل و تاریک اندیشی کاخ سفید و دستگاه سیاست خارجی امریکاست.
// خبرگزاری رویترز، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به پمپئو گفت «شما (آمریکا) چه کسی هستید که برای ایران و جهان تصمیم بگیرید؟.»
// شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: بحرین حمایت کامل خود را از راهبرد جدید آمریکا علیه ایران اعلام و تأکید کرد برای مقابله با خطر ایران با واشنگتن متحد هستیم.
// شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: اسرائیل سفرای کشورهای اروپایی حاضر در تل آویو را در اعتراض به رأی مثبت این کشورها برای تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی بررسی کشتار غزه، فرا خواند.
// خبرگزاری فرانسه از مسکو، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیروزی نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را در انتخابات این کشور تبریک گفت.
// خبرگزاری فرانسه از پکن،سخنگوی وزارت امور خارجه چین « نظامی سازی » جزایر دریای چین جنوبی را تکذیب کرد.
// خبرگزاری رویترز از آنکارا،دادگاهی در ترکیه روز دوشنبه 104 نفر را در ارتباط با دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام سال 2016 در این کشور، به حبس ابد محکوم کرد.
// خبرگزاری صداوسیما از قاهره یک منبع نزدیک و آگاه به نشریه فلسطینی "دنیا الوطن" گفت در روزهای آینده دیدارهای زیادی بین سران دو جنبش فتح و حماس تحت نظارت مصر برگزار خواهد شد.
// خبرگزاری فرانسه از سیدنی، ملیسا گولایتلی Malisa Golightly از مقامات بلند پایه وزارت کشور استرالیا در نشستی در پارلمان در کانبرا اعلام کرد بیش از 200 نفر از ورزشکارانی که برای شرکت در بازی های ماه آوریل کشورهای مشترک المنافع وارد استرالیا شده بودند از این کشور درخواست پناهدگی کرده اند.
// خبرگزاری فرانسه از مسکو، کرملین امروز بعد از آنکه یک کمیسیون با نفوذ پارلمانی انگلیس خواستار مبارزه با جریان ”پول فاسد“ روسیه در لندن شد جنون روس ستیزی انگلیس را محکوم کرد.
// خبرگزاری آناتولی از رام الله، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد پرونده مرگ یک زندانی فلسطینی در زندان های اسرائیلی را در دادگاه های بین المللی پیگیری خواهد کرد.
// خبرگزاری فرانسه از کانانگا، مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو روز دوشنبه اعلام کردند شامگاه یکشنبه در درگیری های خشونت آمیز در روستایی در مرکز این کشور هفت نفر کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.
// واشنگتن پست نوشت چین در کارزار تجاری با ترامپ، پیروز میدان است.
// روزنامه الکترونیکی رأی الیوم:بسیاری از گروهها و تشکل های یهودی با اقدام آمریکا به انتقال سفارتخانه این کشور به قدس اشغالی مخالفند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهمترين اخبار رويدادهاي جهان ايران آمريکا بين الملل روسيه سوريه خاورميانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای مقام‌های غربی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا
  • هنرنمایی قایدی مورد توجه شبکه تلویزیونی امارات (فیلم)
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد