Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در اینجا به ۶ مورد از باور‌های نادرست درباره‌ی این محصولات می‌پردازیم.

۱- باور اشتباه: شیر بدون چربی سالم‌ترین انتخاب است

احتمالا می‌توان گفت که درباره‌ی فواید محصولات لبنی بدون چربی اغراق شده است. پژوهش‌های جدید نشان داده است احتمال بروز بیماری‌های قلبی یا دیابت در کسانی که از محصولات لبنی پر چرب استفاده می‌کنند بیشتر از کسانی نیست که از محصولات لبنی کم چرب استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهش‌های دیگری هم بیان می‌کند احتمال بروز چاقی بر اثر مصرف محصولات لبنی پر چرب پایین است.

اما علت چیست؟ اسید‌های چرب خاصی که در محصولات لبنی وجود دارد احتمالا با احساس سیری مرتبط هستند. زمانی که محصولات لبنی بدون چربی مختلفی مثل شیر، ماست و پنیر را می‌خوریم کمتر احساس سیری می‌کنیم (و بعدا غذای بیشتری می‌خوریم). مصرف شیر‌های کم چرب به جذب مواد مغذی مهم شیر مثل ویتامین‌های آ. و دی و همینطور اسید‌های چرب ضروری در بدن کمک می‌کند.

۲- باور اشتباه: مصرف شیر باعث به وجود آمدن خلط می‌شود

مصرف شیر باعث تشدید سرما خوردگی یا چیزی بدتر از آن نمی‌شود. این تصور که خوردن شیر خلط را بیشتر می‌کند اشتباه است و مصرف شیر در حین سرماخوردگی‌های معمول سرفه یا آبریزش بینی را بیشتر نمی‌کند.

۳- باور اشتباه: مصرف بیشتر شیر استخوان‌ها را مستحکم‌تر می‌کند

وقتی صحبت از مزایای کلسیم برای استحکام استخوان‌ها می‌شود، نتایج پژوهش‌ها بسیار متفاوت هستند. پژوهشی در سال ۲۰۱۵ بیان می‌کند احتمال شکستگی استخوان‌ها در افراد میانسالی که مکمل‌های حاوی کلسیم مصرف می‌کردند یا کسانی که کلسیم زیادی از طریق رژیم غذایی خود دریافت می‌کردند به اندازه‌ی کسانی بود که کلسیم کمتری مصرف می‌کردند.

در این پژوهش آمده است: «جذب کلسیم از طریق رژیم غذایی ارتباطی با خطر بروز شکستگی استخوان‌ها ندارد و هیچگونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد افزایش جذب کلسیم از طریق رژیم غذایی از بروز شکستگی جلوگیری می‌کند. همچنین در خصوص آنکه استفاده از مکمل‌های حاوی کلسیم از بروز شکستگی جلوگیری می‌کند شواهد ضعیف و متناقض هستند.

پژوهش‌های بیشتری لازم است تا شیوه‌های مناسب حفظ استحکام استخوان‌ها در بزرگسالان و جلوگیری از شکستگی آن‌ها تا دوران پیری تعیین شوند. انجام ورزش‌هایی که با تحمل وزن بدن همراه هستند (مثل پیاده روی، دویدن و رقص) و همینطور ورزش‌هایی که بر تعادل تأکید دارند (مثل یوگا و تای چی) برای این منظور ضروری هستند.

۴- باور اشتباه: اغلب مردم قادر به هضم کامل لاکتوز نیستند

بدن ما قادر است با مقدار بیشتری از شیر خود را سازگار کند. حتی کسانی که در هضم لاکتوز دچار مشکل هستند، بدن آن‌ها به ندرت به مقدار کم این ماده واکنش نشان می‌دهد، به ویژه زمانی که شیر همراه با یک وعده‌ی غذایی مصرف شود. هر ماده‌ی سمی یا غذایی دوز مشخصی دارد. در مورد لاکتوز و شیر هم در دوز مشخصی علائم بروز می‌کنند که این مقدار معمولا بیش از یک فنجان است.

مصرف منظم شیر می‌تواند بدن را به هضم لاکتوز عادت دهد، حتی اگر پیش از آن بدن نشانه‌هایی از عدم سازگاری بروز داده باشد. اگر خوردن شیر را دوست دارید، اما بدن تان با لاکتوز ناسازگار است، با پزشک خود مشورت کنید که چطور می‌توانید بدون آنکه دچار معده درد یا علائم دیگر شوید مصرف شیر را در رژیم غذایی تان افزایش دهید.

۵- باور اشتباه: شیر بهترین منبع کلسیم در میان نوشیدنی‌ها است

نوشیدنی‌های دیگری هم وجود دارد که حاوی کلسیم زیادی هستند. یک فنجان شیر تنها ۳۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به کلسیم را تأمین می‌کند، بنابراین شیر بهترین منبع کلسیم محسوب نمی‌شود. اما شیر تنها انتخاب ممکن برای تأمین کلسیم نیست؛ ماده‌ای که برای استخوان ها، عضلات، قلب و اعصاب مفید است. یک فنجان آب پرتقال ۳۵ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به کلسیم را تأمین می‌کند و میزان آن در یک فنجان شیر سویا ۴۵ درصد است.

۶- تصور اشتباه: همه‌ی محصولات لبنی ویتامین‌ها و مواد مغذی یکسانی دارند

شیر و ماست در مقایسه با پنیر و خامه از مواد مغذی بیشتری برخوردار هستند. پنیر از این نظر مابین شیر و خامه قرار می‌گیرد و مواد مغذی آن از خامه بیشتر است، اما ویتامین دی موجود در آن از شیر کمتر است. پنیر کماکان منبع خوبی برای کلسیم و پروتئین محسوب می‌شود، اما به دلیل آنکه با اضافه کردن چربی رقیق می‌شود، ویتامین دی یا منیزیم زیادی ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شیر چاقی سرما رژیم غذایی وزن یوگا پزشک قلب ویتامین پیاده روی رژیم غذایی سرما شیر ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم

به گزارش "ورزش‌ سه"، سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی در گفتگو با خبرنگار ما در مورد وضعیت تیمش در بازی با خیبر خرم آباد در چهارچوب مسابقات لیگ دسته اول باشگاه کشور اظهار داشت: شرایط تیم بسیار خوب است، تمرینات منظم و خوبی پشت سر گذشته‌ایم‌.

او ادامه داد: پنجشنبه برابر خیبر خرم آباد بازی داریم و با توجه به شناختی که از حریف داریم و همین‌طور با تکیه بر توان بازیکنان خود و حمایت هواداران امیدواریم پیروز میدان شده و ۳ امتیاز این مسابقه را از آن خود کنیم.

وی با اشاره به رای کمیته انضباطی در ارتباط با تکرار بازی برابر تیم استقلال ملا ثانی در هفته بیست و هشتم چنین گفت: اصلاً باورم نمی‌شود که کمیته انضباطی چنین تصمیمی گرفته باشد. این رای کاملا بر خلاف قوانین انضباطی فدراسیون است و ما به این رای معترض هستیم. باشگاه ما نسبت به این رای اعتراض خود را کتباً نوشته و تحویل کمیته استیناف خواهیم داد. به هیچ عنوان این رای قابل قبول برای ما نیست.

رجب‌زاده در ادامه حرف‌هایش می‌گوید: چگونه می‌شود تیمی از عهده میزبانی و زمین محل برگزاری مسابقه در شهرش بر نیاید و آنگاه مقصر شناخته نشده و برخلاف آیین نامه‌های انضباطی سه بر صفر بازنده نشود. آیا این به جز این است که رای عادلانه صادر نشده است.

رجب‌زاده افزود: از وقتی این خبر را از کمیته انضباطی شنیدم، شگفت زده شدم. اصلاً باورم نمی‌شود. طی یکی دو روز اخیر تمام تمرکزم این بود که از جنبه ذهنی و روانی بتوانم روحیه بازیکنانم را برای بازی روز پنجشنبه برابر خیبر خرم آباد به شرایط مطلوبی برسانم. 

او در ادامه با تشکر از مسئولان باشگاه اضافه کرد: از تلاش و حمایت‌های سردار بو علی فرماندهی سپاه فجر فارس که سر تمرین حضور پیدا کردند و باعث دلگرمی و روحیه کل مجموعه تیم شدند، تشکر می‌کنم. همچنین باید تشکر ویژه‌ای هم از مدیریت باشگاه وسایر عزیزان دلسوز در باشگاه، کادر فنی، همین‌طور هواداران و اصحاب رسانه که دلگرمی ما هستند، داشته باشم.

او در پایان گفت: به هر حال باشگاه فجر شهید سپاسی به این مسئله معترض است و امیدواریم تا مسئولین استان با رایزنی با فدراسیون فوتبال و همین‌طور وزیر ورزش مانع از ضایع شدن حق تیم فجر شهید سپاسی شوند. اگر جز این باشد که در کمیته استیناف رای واقعی و عادلانه صادر نشود قطعاً به مراجع بالاتر شکایت خواهیم کرد. این حق مسلم باشگاه ماست که بتوانیم از حق خود با هر راهی که در دسترس است، دفاع کنیم.

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!