Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل امنیتی استانداری کردستان گفت: طرح پاکسازی 565 منطقه و پایگاه عملیاتی آلوده استان به مین های بجای مانده از دوران دفاع مقدس در سال جاری با هدف افزایش ضریب ایمنی مردم شهرهای مرزی بازنگری می شود.

رضا میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به عمق بالای کاشت مین در برخی مناطق و وقوع بارندگی های شدید، احتمال انفجار مین در برخی نقاط وجود دارد لذا امسال 199 نقطه و 366 پایگاه مین گذاری شده دوران دفاع مقدس در استان مجددا پاکسازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نقاط و پایگاه های مورد هدف در شهرستان های مریوان، بانه، دیواندره، سروآباد، بیجار، سنندج، کامیاران، دیواندره و سقز است، افزود: این مین ها در زمان جنگ تحمیلی در زمین کاشته شده و نیروهای مین روب مستقر در استان هم اکنون در حال انجام فعالیت های مین روبی و بازنگری مناطق آلوده هستند.
میرزایی با اشاره به وقوع پنج حادثه انفجار مین در این استان در ماه های فروردین و اردیبهشت جاری گفت: 2 مورد از این انفجارها در سقز و سه مورد نیز در مریوان، سنندج و کامیاران روی داد که چهار نفر در این حوادث مجروح شدند.
وی اضافه کرد: 2 نفر از زخمی های سال جاری از جمع نیروهای نظامی استان و 2 نفر نیز کودک بودند که یکی از این کودکان در حادثه روی داده در روستای نگل شهرستان سنندج دو دست و یک چشم خود و دیگری نیز در شهرستان سقز دست خود را از دست داد.
وی یادآور شد: این تعداد انفجار در طول دو ماه اول سال آماری نگران کننده است و اداره کل امنیتی استانداری کردستان اقدام به تشکیل جلسه فوری کمیسیون مین زدایی استان کرد که در آن علاوه بر تاکید بر بازنگری مناطق آلوده، مقرر شد فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها برای به‌هنگام سازی آموزش ها به مردم اقدام کنند.
مدیرکل امنیتی استانداری کردستان گفت: همچنین مقرر شد نماینده ستاد مرکزی مین روبی کشور در کردستان نسبت به تجدید علائم هشدار دهنده در برخی از مناطق و پایگاه ها اقدام کند.
میرزایی اظهار داشت: برنامه های مدون برای مین روبی در مناطق آلوده استان سالیانه تنظیم و توسط مدیریت پاکسازی کردستان اقدام و در شهرستان ها نیز موضوع با نظارت فرمانداری ها در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا، تعداد شهدای ناشی از عملیات مین روبی نیروهای عمل کننده، نظامی و انتظامی در کردستان 91 نفر و تعداد جانبازان هم 110 نفر است و بیش از 170 نفر از مردم شهرستان های آلوده به مین استان از سال 1367 تا پایان سال 96 نیز جان خود را بخاطر برخورد با مین های بجای مانده از دوران دفاع مقدس از دست داده اند.
در هشت سال جنگ تحمیلی 26 هزار شهید در مرزهای استان کردستان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده اند که بیش از پنج هزار نفر از آنان کردستانی هستند.
520 حادثه شامل گلوله باران و بمباران مناطق غیر نظامی، شهرها، حمله شیمیایی به مردم بی دفاع و عملیات جنگی در دوران دفاع مقدس در استان کردستان ثبت شد.
ایران با عراق همسایه غربی خود یک هزار و 458 کیلومتر مرز دارد و حدود 227 کیلومتر این مرز در استان کردستان واقع شده و بانه، سقز، مریوان و سروآباد شهرستان های مرزی کردستان هستند.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع مقدس مين روبي مرزهاي كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه کریمی معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم پاکسازی رود دره درکه که با حضور مهدی اسفندیاری مشاور اجرایی این اداره کل و... به مناسبت هفته زمین پاک در منطقه یک برگزار شد گفت: کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تکلیف قانونی است و دستگاه‌های خصوصی و عمومی در کنار شهروندان باید ملزم به اجرای آن باشند.

او با اشاره به شعار هفته زمین پاک گفت: با توجه به شعار امسال که " سیاره زمین در مقابل پلاستیک" است باید حفظ محیط زیست از این ماده زیانبخش دغدغه ای عمومی در نظر گرفته شود و مردم بدانند که کیسه پلاستیکی تبدیل به میکروپلاستیک می‌شود و به سلامت شهروندان آسیب وارد می‌کند برای همین باید از رها سازی آن در محیط های طبیعی به خصوص بکر و طبیعت کوهستان خودداری کنند.

کریمی از همه شهروندان و مدیران و سازمان ها خواست با تدبیر و تلاش، مواد پلاستیکی را جایگزین مواد قابل بازیافت کنند و با فرهنگ سازی و ارتقای مشارکت شهروندان، زمین را حفظ نمایند.

نوید انصاری مدیر اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه یک نیز گفت: برنامه های "هفته زمین پاک" از ۲ تا ۹ اردیبهشت ماه در منطقه یک برگزار شد و در این راستا پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه نیز با همکاری شهرداران ناحیه دو و کوهستان، مدیران و کارشناسان محیط زیست منطقه یک، اعضای خانه و کانون های محیط زیست، شورایاری محله درکه، کانون نوجوانان محله درکه و ... و با اجرای برنامه های نمایشی، میز خدمت از طرف مرکز بهداشت درکه همراه بود و در پایان به ۱۵ نفر به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است