Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@02:43:39 GMT

آرامگاه لطفعلی خان زند به روی مردم بسته است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۰۷۷۲

آرامگاه لطفعلی خان زند به روی مردم بسته است

آرامگاه لطفعلی خان زند در امامزاده زید همیشه به روی مردم بسته است. هیأت امنای امامزاده زید در بازار تاریخی تهران در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران علت بسته بودن در آرامگاه را خواست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران می‌دانند.

ایران آنلاین / آرامگاه لطفعلی خان زند در امامزاده زید همیشه به روی مردم بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت امنای امامزاده زید در بازار تاریخی تهران در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران علت بسته بودن در آرامگاه را خواست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران می‌دانند.

هرچند تلاش خبرنگار ما برای گفت‌و‌گو با معاون میراث فرهنگی تهران بی‌نتیجه ماند اما روابط عمومی این اداره کل گفته‌های هیأت امنا را تکذیب و تأکید می‌کند باز و بسته بودن آرامگاه شاه زند به روی مردم خارج از تصمیم‌گیری این اداره کل است.  چند روز پیش بود که «حجت نظری»، عضو شورای شهر تهران از تبدیل آرامگاه لطفعلی خان زند به انبار فرش خبر داد. بازدید میدانی دیروز خبرنگار روزنامه ایران نشان می‌دهد که هیچ فرشی در آرامگاه کوچک شاه زند وجود ندارد.

البته هیأت امنای امامزاده «زید» در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران وجود فرش در آرامگاه لطفعلی خان زند را تکذیب نمی‌کنند اما آن را راهکاری کوتاه مدت برای نجات دادن فرش‌ها از خیس شدن زیر باران عنوان می‌کنند. یکی از اعضای هیأت امنا عکسبرداری از فرش‌هایی که روی هم در گوشه‌ای از آرامگاه لطفعلی خان زند گذاشته شده بود را شیطنت می‌خواند. پیش از این حجت نظری به وضعیت نامناسب آرامگاه لطفعلی خان زند در بازار تهران نیز اشاره کرده و گفته بود: «متأسفانه طی گزارش‌های واصله سال‌هاست که مقبره لطفعلی خان زند در امامزاده زید مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است و در مقاطعی انبار سنگ و سپس انبار فرش امامزاده بوده است.»

همین اعتراض عضو شورای شهر در خیابان بهشت باعث شد تا بسیاری از خود بپرسند مگر لطفعلی خان زند از خوشنام‌ترین  پادشاهان سلسله پادشاهی ایران در بازار تهران دفن است؟! برخی از بازاری‌های تهران از لطفعلی خان به «لطفی» یاد می‌کنند. لطفعلی خان با خیانت یکی از نزدیکان و به دست آغا محمدخان قاجار کشته شد. نظری وضعیت آرامگاه خان زند را نوعی بی‌توجهی و بی‌مهری به میراث ارزشمند پایتخت می‌داند.

او گفته بود: «با توجه به اینکه این مقبره، در آستان مقدس امامزاده زید قرار دارد و تولیت آستان برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه است، انتظار می‌رود شهرداری تهران گزارشی دقیق در ارتباط با وضعیت فعلی این مقبره و طرح‌های مرمت و توسعه امامزاده زید و نقش این مقبره در این طرح‌ها تهیه کند و با هماهنگی سه جانبه بین شهرداری، سازمان اوقاف و سازمان میراث فرهنگی، در راستای احیای این میراث ارزشمند اقدام عاجل صورت گیرد.» حال باید ماند و دید که اطلاع‌رسانی عضو شورای شهر وضعیت آرامگاه لطفعلی خان زند یا آن‌طور که بازاری‌های تهران می‌گویند «لطفی» را تغییر می‌دهد یا خیر؟

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص جنجالی بهنام بانی در کنسرتش؛ دست‌وبالم بسته است وگرنه (فیلم)



منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خوانندگی پر احساس بهنام بانی زیر باران در سیدنی استرالیا کنار خیابان (فیلم) خوانندگی یک کودک با سبیل در کنسرت بهنام بانی (فیلم) رقص بهنام بانی وسط کنسرت (فیلم)

دیگر خبرها

  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • رقص جنجالی بهنام بانی در کنسرتش؛ دست‌وبالم بسته است وگرنه (فیلم)