Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه فنی و اجرایی استان با موانع و چالش‌های بسیاری مواجه است که گاهی سبب اختلاف بین پیمانکاران و کارفرما و شکایات متعدد می‌شود. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید انتظام سهمگین عصر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهم‌ترین موانع و چالش‌های حوزه نظام فنی و اجرایی استان، اظهار داشت: تعدد و پراکندگی پروژه‌ها از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه است که سبب کاهش بهره‌وری دستگاه اجرایی و عوامل بهره‌وری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عدم وجود وحدت رویه دستگاه‌های اجرایی استان در فرآیند برگزاری مناقصات و بعضا اقدامات سلیقه‌ای در ارزیابی مالی و اعلام برنده مناقصه منجر به شکایات متعدد در مراجع قانونی می‌شود، افزود: ضعف آموزش از مهم‌ترین علل این موضوع است که متأسفانه مدیران ما خود را بی‌نیاز از آموزش می‌دانند.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به سبب مشکلات کلی اقتصادی کشور و استان و به تبع آن عدم توزیع به موقع اعتبارات و مبادله موافقت‌نامه‌ها، بخش مهمی از فصل مناسب کاری در هر سال عمرانی برای انتخاب پیمانکار و شروع پروژه‌ها دچار هدررفت می‌شود.

سهمگین ورود دستگاه‌های غیرتخصصی به عرصه اجرایی را از دیگر مشکلات حوزه فنی و اجرایی استان عنوان و بیان کرد: هلال‌احمر، پزشکی قانونی، بیمه سلامت، آب منطقه‌ای و دارایی از جمله دستگاه‌ها و ادارات غیرتخصصی هستند که به این حوزه ورود پیدا کرده و مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

وی ابراز کرد: در فرآیند مناقصات برخی دستگاه‌های اجرایی شروطی را می‌گذارند که نقص صریح قانون است و سبب تضییع حقوق پیمانکاران می‌شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطالعات ناقص را از دیگر مشکلات پروژه‌های عمرانی استان دانست و گفت: این موضوع منشأ اصلی اختلافات بین پیمانکار و کارفرما است.

سهمگین گفت: در بحث نظارت بر پروژه‌های عمرانی متأسفانه برخی دستگاه‌ها مانند راه و شهرسازی، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان عمدتا به صورت امانی نظارت می‌کنند که در صورتیکه این رویه عوض نشود پروژه‌های ما کیفیت لازم را نخواهند داشت.

انتهای پیام/ ت

R41452/P1336/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده انتظامی گچساران گفت: ۱۹۹ قاچاقچی، خرده فروش، توزیع کننده و نگهدارنده مواد مخدر در این شهرستان دستگیر شدند که از این تعداد ۱۸۱ نفر خرده فروش و ۱۸ نفر نیز قاچاقچی مواد مخدر بودند.
خادمیان اظهار کرد: در این زمینه ۲ باند منهدم و ۷۱ دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل داده شد.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۳۳ هزار و۷۳۴ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این شهرستان برقرار شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۸ هزارو ۸۵۴ مورد بود بیش از ۱۳ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت