Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند در سال های اخیر در قالب تلاش این کشور برای تقویت صادرات تجهیزات و تسلیحات نظامی، بر میزان روابط خود با ویتنام افزوده است.

هند در سال 2016 علاوه بر پیشنهاد فروش موشک های کروز مافوق صوت براهموس (BrahMos) و موشک زمین به هوای آکاش (Akash ) به ویتنام، پانصد میلیون دلار نیز برای خرید تجهیزات نظامی به این کشور وام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند کشتی نیروی دریایی هند از جمله یک ناوچه چندمنظوره و یک ناوچه سبک به منظور شرکت در نخستین تمرین مشترک دریایی دو کشور که روز دوشنبه شروع شد وارد بندر تین سا ( Tien Sa) ویتنام شدند.

مقامات نیروی دریایی هند و همتایان ویتنامی آنها در جریان پنج روز نخست این رزمایش چندین مبادله دوجانبه خواهند داشت و تمرین مشترک نیروهای دریایی دو کشور نیز برای روز آخر این رویداد برنامه ریزی شده است.

بازدید ناوگروه نیروی دریایی هند بخشی از استقرار عملیاتی ناوگان شرقی نیروی دریایی هند در جنوب شرق آسیا و منطقه شمال غرب اقیانوس آرام است.

نیروی دریایی هند در بیانیه ای اعلام کرد «اعزام این ناوگروه با هدف تقویت همکاری های دریایی میان نیروهای دریایی دو کشور، ارتقای پیوندهای مستحکم دوستی میان دو کشور و همچنین کمک به تضمین امنیت و ثبات در منطقه و جهان صورت می گیرد.»

اوایل امسال در ماه ژانویه نیز ارتش های دو کشور نخستین تمرین مشترک خود را در جبال پور در مرکز هند انجام دادند.

هند و ویتنام در سال 2016 و در جریان رسمی سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند روابط خود را به سطح مشارکت جامع راهبردی ارتقا دادند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلیحات نظامی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران