Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایثارگر حسن ارجمند اهل و ساکن رودان استان هرمزگان اولین کسی است که با ماشین لندکروزر موقع حماسه آزاد سازی خرمشهر جلوی مسجد جامع خرمشهر حضور یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز؛ سوم خرداد روز بزرگ در تاریخ ایران اسلامی ثبت گردید، روزی که مزه جهاد در راه خدا، در کام ملت شریف ایران شیرین شد و تسخیرناپذیری ایمان ایرانی مسلمان به رخ جهانیان کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرین ترین و به یاد ماندنی ترین این سلسله جنگاوری های رزمندگان اسلام فتح خرمشهر بود که در عملیات بیت المقدس بر صدام و استکبار خروشید و صدامیان را تارومار کرد و آنانی که آمده بودند تا بمانند و خرمشهر را محمره می نامیدند، ذلیل و خوار نمودند و در سوم خرداد سال ۶۱ خرمشهر قشنگ ما که تبدیل به خونین شهر شده بود آزاد شد و به آغوش خاک وطن بازگشت.

برادر ایثارگر حسن ارجمند اهل و ساکن رودان استان هرمزگان یکی از ایثارگران زمان حماسه آزاد سازی خرمشهر است.

ارجمند در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز گفت: اولین کسی که با ماشین لندکروزر موقع حماسه آزاد سازی خرمشهر جلوی مسجد جامع خرمشهر حضور یافت بنده بودم و بعد گروهی از رزمندگان و دیگر بسیجیان و مردم حضور یافتند و جشن پیروزی آزاد سازی خرمشهر برپا شد و تصاویر و خاطرات قشنگ و به یادماندگی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دومرحله در زمان جنگ به جبهه اعزام شدم افزود: در سال ۶۱ از طریق جهاد به جبهه اعزام شدم و از ابتدای عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر حضور داشتم و با ماشین لندکروزی که دستم بود سلاح و مهمات به رزمندگان خط مقدم می بردم و در خط مقدم هم وظیفه ام “سنگرساز بی سنگر” بود.

ایثارگر جهادوشهادت رودانی ادامه داد: در مرحله دوم در عملیات والفجر۸ حضور داشتم و آنجا وظیفه ام ایجاد سنگرهای شناور روی آب بود که از این طریق رزمندگان خط مقدم با دشمن بعثی بجنگند.

ارجمند شیرین ترین خاطره دوران دفاع مقدس را اخلاص رزمندگان اسلام عنوان نمود و تصریح کرد: در خط مقدم خدا را به عینه می بینی و آن اخلاص رزمندگانی که با دهان تشنه می جنگیدند و شهید می شدند را هیچ جایی به غیر از صحنه جهاد دفاع مقدس نمی توان دید.

وی با اشاره به اینکه ویژگی ایثارگران دوران دفاع مقدس، تقوا و ولایتمداری بود خاطرنشان کرد: توصیه من به جوانان اینست که خط رهبری را هیچ وقت گم نکنند و بدانید که پیروزی ما در جنگ اول با توکل به خدا و بعد با گوش دادن به ولایت فقیه بود و آرزو می کنم این انقلاب اسلامی حفظ شود و به دست صاحب اصلی آن حضرت صالحب الزمان(عج) برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور عصر امروز در حاشیه این بازدید گفت: کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور با حضور در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید و با آرمان‌های شهدای تجدید پیمان کردند.

سرهنگ روح الله حسین زاده بیان کرد: کاروان راهیان نور ورزش کشور در سفر دو روزه خود از یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای علقمه، موزه جنگ خرمشهر و یادمان شهدای اروند بازدید کردند.

کد خبر 6088044

دیگر خبرها

  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • راننده از ترس پلنگ فرار کرده رفته تو ماشین / درخواست کمک گرفتنش خیلی جالبه (فیلم)
  • انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان