Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عملکرد شعب هر بانک به ويژه بانک هاي تخصصي در مناطق مختلف کشور تاثير بسزايي در توسعه اقتصادي و صنعتي آن مناطق دارند و مي تواند چهره استان ها و در مجموع کشور را دگرگون کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، در همين خصوص پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن با ياسر کاويانپور، رئيس شعبه بانک صنعت و معدن استان ايلام گفتگويي داشته است که مي خوانيد:
استان از نظر توسعه صنعتي در چه وضعيتي قرار دارد و پتانسيل هاي استان براي توسعه صنعتي چيست؟
استان ايلام داراي 15شهرک و ناحيه صنعتي است و از لحاظ کمي بيش از 95%از صنايع استان واحدهاي کوچک با سرمايه گذاري بخش خصوصي مي باشند که طبق آخرين آمار موجود تعداد 530فقره پروانه بهره برداري در بخش صنعت با سرمايه گذاري 2850ميليارد تومان و اشتغال تقريبي 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

000نفر صادر شده است.
با توجه منابع زيرزميني و روزميني استان نظير وجود منابع نفت و گاز (داراي 4%نفت کشور و رتبه سوم استان هاي نفت خيز و 15%منابع گاز کشور و رتبه دوم منابع گاز) و انواع معادن شامل بيتومين، کلسيت، گچ، آهک، خاک رس و...، اقليم جغرافيايي مناسب و زمين هاي مستعد کشاورزي و مرز مشترک 430کيلومتري با کشور عراق اين استان را از پتانسيل بالقوه در بخش صنعت، کشاورزي و گردشگري برخوردار نموده است.
بطور خاص وجود منابع مشترک نفت و گاز با کشور عراق هرگونه تعلل در سرمايه گذاري در صنايع مادر و پائين دستي در اين حوزه را غيرقابل توجيه کرده است.
همچنين با وجود نيروهاي تحصيل کرده در استان ايجاد صنايع دانش بنيان و hi-tech ضرورت مي يابد ضمن اينکه دسترسي به بازار بکر عراق نيز مي تواند يک هدف مناسب براي ايجاد ساير صنايع باشد.
بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسيل ها و ايجاد واحدهاي صنعتي در استان تاکنون چه نقشي داشته است؟
بانک صنعت و معدن در سال 1382با ايجاد يک شعبه در استان فعاليت خود را آغاز کرده است و از معدود نهادهاي توسعه اي محسوب مي گردد که عليرغم اينکه از شروع فعاليت آن ساليان زيادي نمي گذرد وليکن نقش مفيد و موثري در ايجاد، پايداري و توسعه صنعت استان داشته است.
مشارکت در تأمين مالي طرح توسعه پتروشيمي ايلام، يکي از معدود طرح هاي بزرگ استان و 5واحد بزرگ و متوسط ديگر به ارزش تقريبي 10.000ميليارد ريال و همچنين تأمين مالي بسياري از واحدهاي کوچک نشان دهنده نقش بي بديل بانک در استان است.
چه راهکارهايي براي ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتريان داريد؟
شناسايي فعالين عرصه صنعت، معرفي خدمات و ظرفيت هاي بانک به همراه تسهيل و تسريع ارائه خدمات بانکي و تکريم مشتريان از راهکارهاي شعبه جهت جذب مشتريان است.
طي سال هاي اخير چه واحدهاي صنعتي در استان شما بهره برداري شده و چه ميزان اشتغال ايجاد کرده است؟
درطي سالهاي اخير حدود 120طرح و بنگاه صنعتي جهت ايجاد، توسعه، بازسازي و استمرار فعاليت در قالب تسهيلات سرمايه ثايت و سرمايه در گردش توسط بانک صنعت و معدن و شعبه استاني به مبلغ تقريبي 1000ميليارد ريال تأمين مالي شده اند که باعث ايجاد اشتغال مستقيم براي 400نفر شده است. البته اين آمار بدون در نظر گرفتن تسهيلات اعطايي واحد مرکز است.
تعداد واحدهاي صنعتي در حال اجرا در استان ؟ درصد پيشرفت آنها؟
در حال حاضر 6طرح بزرگ و متوسط در زمينه پتروشيمي، صنايع غذايي، صنايع فولاد، نيروگاه CHP و صنايع فلزي مرتبط با صنعت لاستيک با مشارکت بانک در حال اجرا مي باشد که داراي پيشرفت بيش از 90%مي باشد که با بهره برداري قريب الوقوع از اين طرحها امکان اشتغال مستقيم براي 1000نفر فراهم خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه بندرعباس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد: استقلال، امنیت و راهبرد امنیتی ایران عزیز امروز در پرتو نام بزرگ خلیج‌فارس شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) که فردی علم دوست هستند بارها فرموده‌اند که: «تا نفس دارم از جامعه نخبگانی حمایت خواهم کرد.» امروز هم اگر می‌بینید کشور ما در عرصه‌های علمی دارای جایگاه خوبی است به خاطر حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف خطاب به مسئولین مختلف کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که در سطح جهان رتبه ۱۶ عرصه تحقیقات و پژوهش را داریم، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه جایگاه اول تحقیقات و پژوهش را دارد اما این مهم کشور را قانع و راضی نمی‌کند؛ بلکه تلاش نخبگان باید به‌گونه‌ای باشد که این تحقیقات و پژوهش به سمت تولید ثروت برود.

حجت‌الاسلام والسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید به صورت هدفمند و متناسب با نیاز و ظرفیت‌های منطقه توسعه داد و دولت باید در این مسیر حمایت ویژه را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن طرح ایده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در دل شهرک‌های صنعتی هرمزگان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید به صورت جدی برای رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های موضوعی اختراعات در سال‌های آینده، تصریح کرد: جشنواره‌های تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به صورت سالیانه و مستمر در استان هرمزگان برگزار شود تا صاحبان ثروت و ایده در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی رقم بزنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به پایین بودن قدرت رقابت محصولات صادراتی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند و سعی کنند چالش‌های موجود در بخش‌های بسته‌بندی، ارائه، بازاریابی و … در حوزه صادرات را برطرف کنند تا محصولات استان هرمزگان رقیب جدی محصولات کشورهای خارجی باشد.

وی، نخبگان و سرمایه‌گذاران را ۲ بال پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: اگر دولت سیزدهم به واسطه اهمیت علم و دانش در کنار مجوزهای که برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود، حضور نخبگان و پژوهشگران را به عنوان شرط تحقق مجوزها قرار دهند؛ تا صاحبان صنایع و معادن از حضور نخگبان در مجموعه خودشان به صورت جدی و نه به صورت نمادین استفاده کنند.

کد خبر 6093151

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان