Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@12:12:01 GMT

شهرداری رشت 730 میلیارد تومان بدهی دارد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۱۳۳۷

شهرداری رشت 730 میلیارد تومان بدهی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود نصرتی شامگاه دوشنبه با حضور در صحن شورا در جمع اعضای شورای اسلامی، مدیران سازمان ها و شهرداران مناطق رشت بیان داشت: برای پرداخت بدهی ها گام های مثبتی برداشته ایم، اکنون هم اگر شورا بخواهد که بدهی ها را ندهم، به خواسته آنها عمل می کنم.
وی با بیان اینکه رشت آبستن گرفتاری بوده، اظهار داشت: در این مدتی که سکان مدیریت شهری رشت را به دست گرفتم، گرفتاری ها را تحمل کردم تا موضوع به بیرون نشر پیدا نکند، پیمانکار و سرمایه گذار نگوید که شرایط مهیا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: این که حقوق شهرداری به روز شده ، عده ای می گویند وظیفه شهرداری است ، اگر وظیفه بوده چرا متوسط پنج ماه معوقه حق کارکنان را در این مجموعه داشتیم؟
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه هر کاری که انجام می دهیم بر اساس بودجه است، افزود: بودجه هم یک درآمد و یک هزینه دارد؛ جایی که نیاز به تولید درآمد است بایستی موانعی را از مسیر برداریم و اگر درآمد بر اساس بودجه محقق شد، مطمئناً پروژه های تعریف شده، علیرغم همه مشکلات اجرا می شود.
وی تصریح کرد: در تمام شهرداری ها زمانی که شرایط اقتصادی مناسب حاکم است، شهرهایی با مقیاس رشت حداقل 500 طرح مصوب دارند، اما ما برای اجرای پروژه ها طرحی نداریم و مجبور شدیم برای هر کدام با سختی ابتکار عمل داشته باشیم.
وی با بیان اینکه پیمانکاران در هر پنج منطقه رشت از قبل مشغول به فعالیت بوده و کارهای روزانه تعطیل نیست، خاطر نشان کرد: برای پروژه های بزرگ ، 20 مدیر پروژه انتخاب و برای هر کدام از پروژه ها تکنیکی ارائه شده است.

* رکود اجرای پروژه در کلانشهر رشت را شاهد هستیم
رئیس شورای اسلامی رشت نیز در سخنانی خطاب به شهردار رشت با بیان اینکه مدیریت شما خیلی از اتفاقات مثبت را به همراه داشته، اظهار کرد: اما امروز ما شاهد رکود در اجرای برخی پروژه ها در این کلانشهر هستیم.
سید امیرحسین علوی خاطر نشان کرد: هشت ماه از دوره مدیریتی شما در رشت سپری شده اما در عمل چیزی مشاهده نکرده ایم.
وی با بیان اینکه بیشترین دغدغه امروز ما پروژه های عمرانی است، اضافه کرد: این مطالب در قالب دغدغه به شما ارائه می شود که انتظار دریافت پاسخ مناسبی داریم.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت ادامه داد: شورای پنجم همواره رویکرد حمایتی از مجموعه شهری داشته، بنابراین می خواهد زمان و اجرای پروژه های جدید را بداند.
وی با بیان اینکه عدم هماهنگی بین معاونت، مدیران سازمان ها و شهرداری ها وجود دارد، تصریح کرد: از معاونت هایی که بایستی بازوی شهردار باشند، خروجی مناسبی نمی بینیم.
علوی درباره موضوع پاداش ها در شهرداری رشت اظهار کرد: پاداش ها بایستی شامل حال همه پرسنل شود و تقسیم پاداش ها به گونه ای باشد تا رضایتمندی بین همه نیروها را موجب شود.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 درآمد رئیس شورای اسلامی سرمایه شرایط اقتصادی شورای اسلامی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تله کابین علی آبادکتول احداث می شود

تین نیوز

شهردار علی آباد کتول از پایان مراحل اداری اخذ مجوز تله کابین این شهرستان خبر داد و گفت: به زودی عملیات اجرایی این پروژه مهم استانی با اعتبار اولیه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ابوذر اسفندیاری پور عصر امروز یکشنبه ۲۶ فروردین اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۲ علی آباد کتول ۲۱۰ میلیارد بود که ۱۳۵ میلبارد تومان تحقق یافت و نسبت جاری و عمرانی پنجاه - پنجاه بود.

اسفندیاری پور با بیان اینکه بدهی قطعی شهرداری در پایان ۱۴۰۲ حدود ۱۵ میلیارد تومان بود، گفت: بودجه امسال ۲۲۸ میلیارد تومان است که ۴۹ درصد عمرانی و ۵۱ درصد امور جاری شهرداری که ۶۸ درصد نسبت به بودجه تحقق یافته سال گذشته شهرداری رشد یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید ۱۰ میلیارد اعتبار برای روشنایی این شهرستان درنظر گرفته شده است، افزود: برای آسفالت معابر شهری  این شهرستان ۱۵۰۰ تن قیر در نظر گرفته ایم.

این مقام مسئول در خصوص روند اجرای پروژه تله کابین علی آباد کتول توضیح داد: مجوزهای لازم احداث تله کابین اخذ شده و روند عقد قرارداد احداث تله کابین علی آبادکتول با سرمایه گذار بخش خصوصی در مراحل پایانی بوده و بزودی شاهد عملیات اجرایی این پروژه شاخص استانی هستیم.

 اسفندیاری پور ادامه داد: با توجه به پیگیری های ملی، استانی و شهرستانی و برگزاری جلسات مختلف، مجوزهای لازم زیست محیطی و منابع طبیعی در راستای احداث تله کابین اخذ شده و با توجه به توافق های انجام شده بین شهرداری و شرکت سرمایه گذار در ۱۸ شهریورماه سال گذشته، روند عقد قرارداد احداث تله کابین و عملیات اجرایی این پروژه شاخص با سرمایه گذار بخش خصوصی مراحل پایانی خود را می گذراند.

وی با تاکید اینکه به زودی عملیات اجرایی این پروژه مهم استانی با اعتبار اولیه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز می شود، تصریح کرد: همه بندهای این توافقنامه با سرمایه گذار بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفته و آنچه در این پروژه برای ما بسیار مهم بوده و اولویت دارد، مباحث زیست محیطی و منابع طبیعی است که باید به طور کامل رعایت و اجرا شود.

شهردار علی آباد کتول تعریض محور اصلی شهر علی آباد کتول با اعتبار هفت میلیارد تومان را از اولویت های شهرداری این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: به منظور کسب درآمد پایدار پروژه دو منظوره کردن جایگاه سوخت در این شهر انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • صرف ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در منظریه
  • شهرداری همدان ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه هزار میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • تونل شهید متوسلیان در مدت ۵ سال ساخته می‌شود
  • تله کابین علی آبادکتول احداث می شود
  • راز جهش ۴۲ درصدی بودجه شهرداری مشهد در دو ماه پایانی ۱۴۰۲