Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: بیش از 500 واحد تولیدی قم به واسطه مشکلات مالی و بانکی تعطیل، راکد و نیمه فعال هستند.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل خاکی عصر دوشنبه در شانزدهمین جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری قم با اشاره به پیگیری مصوبات قبلی در جلسه عنوان کرد: جرائم بانکی و تعزیرات از جمله دغدغه‌های تولید است به ویژه در رابطه با جرائم بانکی عملا شاهد افزایش 14 تا 40 درصدی سود و جرائم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتاق بازرگانی قم افزود: اگرچه بیش از 200 واحد تولیدی و صنعتی در قم در تعطیلی به سر می‌برند اما به طور کلی 500 واحد تولیدی و صنعتی نیمه فعال و تعطیل و در رکود کامل شناسایی شده است که در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مطرح شده از سوی بخش خصوصی فعالیت خودروهای حمل و پمپاژ بتن است که با وجود نامه نگاری‌ها هنوز مشکلات آن‌ها در رابطه با معاینه فنی رفع نشده است.

خاکی اظهار کرد: صاحبان این خودروها انتظار دارند با توجه به فرسودگی و عمر بالا، یک سال برای معاینه فنی آنها مهلت داده شود.

وی در ادامه با اشاره به موانع تراشی‌های بانک‌ها و برخی از دستگاه‌های اجرایی فراروی بخش خصوصی خاطرنشان کرد: سودهای بالا و مسدود شدن برخی از تسهیلات و بروکراسی‌ها از موانع جدی به شمار می‌روند و وضعیت تولید و اشتغال را با مشکلاتی همراه میسازند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با تاکید بر بهبود وضعیت محیط کسب و کار بیان کرد: تبادل نظر دولت و بخش‌های خصوصی برمبنای  بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم مؤثر می‌تواند مشکلات را رفع سازد.

وی گفت: متاسفانه برخی از مدیران پاسخی به مکاتبات نمی دهند با این حال نمایندگان اتاق بازرگانی در رابطه با مشکلات پیگیری لازم را دارند.

خاکی افزود: طبق دستورالعملی از سوی معاون اول رئیس جمهور حساب دفاتر شرکت‌ها تنها برای یک سال اخیر توسط سازمان تامین اجتماعی رسیدگی شود اما بیمه دفاتر را به مدت 10 سال حسابرسی می‌کند و مانع تراشی‌هایی ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین برای شرکت های پیمانکاری تعرفه هایی از سوی تامین اجتماعی در نظر گرفته شده که امکان پرداخت وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم عنوان کرد: از بانک‌ها نیز انتظار می‌رود وام‌های سرمایه در گردش یک ساله و یا سه ساله برای خرید تجهیزات، شامل فرصتی برای تنفس شود.

وی بیان کرد: در رابطه با گمرک نیز بعضی از مسائل پیگیری شد و همکاری خوبی شکل گرفت؛ قرار شد گمرکاتی که به سیستم جامع خدمات وصل نیستند در این سیستم به خدمت بپردازند.

خاکی گفت: در مصوبات ملی نیز مقرر شد با توجه به ارسال نامه ای از سوی استانداری قم به شورای رقابت و بورس و پتروشیمی، مشکلی که بخش کفش و دمپایی وجود داشت رفع گردد و سقف رقابت دولتی از 35 به 10 درصد رسید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه قم واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

«حسن زرنگار» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا، سرکنسول کشورمان در این ملاقات بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش مراودات تجار، بازرگانان و بخش خصوصی، جایگاه شهر مکه مکرمه و ابعاد اقتصادی مرتبط با مایحتاج حجاج، امکان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در دو کشور و همچنین تجربه‌های موفق شرکت‌های ایرانی در اجرای انواع پروژه‌ها در کشورهای گوناگون تاکید کرد.

دیدار سرکنسول ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه

رئیس اتاق بازرگانی مکه مکرمه نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه جانبه ایران و عربستان مبتنی بر تاکیدات محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی و  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی در چارچوب بخش خصوصی تاکید کرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد