Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@03:18:32 GMT

گفت‌وگوی مرکل و پوروشنکو درباره توافق مینسک

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۱۵۷۸

گفت‌وگوی مرکل و پوروشنکو درباره توافق مینسک

دولت آلمان از گفت‌وگوی تلفنی صدر اعظم این کشور با رئیس جمهور اوکراین در مورد موضوعات مختلف از جمله اجرای توافق صلح مینسک در شرق اوکراین خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، مارتینا فیتز، سخنگوی دولت آلمان در بیانیه‌ای تصریح کرد، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در یک گفت‌وگوی تلفنی در روز دوشنبه در مورد سفر چند روز پیش مرکل به روسیه، تلاش‌ها برای اجرای توافق صلح مینسک در اوکراین و انتقال گاز از خاک اوکراین را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو خاطر نشان کرد: هر دو طرف توافق کردند تا در خصوص این مسائل با یکدیگر در ارتباط نزدیک باشند و همکاری‌هایشان را تعمیق کنند.

روز جمعه مرکل مذاکراتی را با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سوچی داشته و در این مذاکرات بر لزوم تداوم انتقال گاز از طریق اوکراین حتی بعد از تکمیل خط لوله انتقال گاز "نورد استریم ۲" که این کشور را دور خواهد زد تاکید کرد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Qj5

منبع: فردا

کلیدواژه: مرکل اروپا آلمان پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

صدر اعظم آلمان اعلام کرد که احتمال توافق میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیشتر از همیشه شده است.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد