Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@17:43:44 GMT

کاهش فوتی های ناشی از حوادث کار در کرمان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۱۹۰۱

کاهش فوتی های ناشی از حوادث کار در کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،دادخدا سالاری ،دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان ،در تشریح عملکرد تعدادی از کارگروه‌های دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت:در حال حاضر ۱۰ کارگروه فعال در دادستانی کرمان امر صیانت از حقوق عامه وحفظ حقوق شهروندی وبیت المال را با جدیت دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:طی یک سال گذشته بالغ بر ۴۲۱ مورد بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی انجام شده است و در این رابطه تعداد کارگاه‌های اعلام نقض شده ۳۲۶ مورد، تعدادکارگاه‌های پرخطر شناسایی شده ۲۴۹ مورد وتعداد کارگاه‌های رفع تعطیل شده ۱۱ مورد گزارش شده است.

این مقام قضائی اعلام کرد:پیشگیری از وقوع فوت‌های ناشی از سقوط از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی مورد تاکید کارگروه پیشگیری از حوادث حین کار است.

سالاری افزود:خوشبختانه از سال ۹۳ که کارگروه پیشگیری از حوادث حین کار در دادستانی کرمان تشکیل شده است روند آمار کشته‌های حین کار به شدت کاهش یافته است.

وی افزایش ایمنی کارگاه‌ها به مفهوم مندرج در قانون کار و همچنین معاضدت با اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی برای اجرای صحیح موازین مندرج در قانون کار واعمال نظارت کاربردی را از مهمترین اهداف این کارگروه بر شمرد.

انتهای پیام/ی

میزان فوتی‌های ناشی از حوادث حین کار ۶۰ درصد در کرمان کاهش یافته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حوادث کار در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: حوادث ناشی از کار پارسال در این استان ۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

  محمد امین بابایی امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تعداد حوادث ناشی از کار  خراسان رضوی ۷۲۹ حادثه در سال ۱۴۰۱ بود که این تعداد پارسال به ۶۸۶ حادثه کاهش یافت.   وی بیان کرد: بیشترین کاهش حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی مربوط به بخش معدن با ۱۷ درصد بوده است اما بروز حوادث در بخش صنعت ساختمان، ۲ درصد افزایش داشته است.   مدیر کل تعاون گفت: این نهاد امسال تلاش خواهد کرد تا به منظور کاهش حوادث در صنعت ساختمان، توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار قرار دهد و باعث کاهش بروز حوادث در این بخش شود، همچنین افزایش ایمنی محیط کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان بویژه در کارگاه‌ های کوچک از طریق ارایه آموزشهای لازم به آنها از سال گذشته در استان آغاز شده است.   وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از کارگران در استان بیمه هستند، ادامه داد: آمار جامعه کارگری فقط به کارگران بیمه شده تعلق دارد و با توجه به وجود واحدهای کارگری فاقد مجوز در استان، آمار رسمی از جمعیت کارگران استان در دست نیست.   بابایی اظهار کرد: به منظور گرامیداشت هفته کار و کارگر در خراسان رضوی ۵۶۳ برنامه تدوین شده که ۱۰۴ برنامه در مرکز استان و ۴۵۹ برنامه در سطح شهرستانهای استان برگزار می شود که عمده برنامه ها در حوزه فرهنگی است.   وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی خراسان رضوی مشمول طرح طبق ه‌بندی مشاغل هستند، افزود: طرح طبقه‌ بندی مشاغل در واحدهایی اجرا می شود که کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار دارند، پارسال ۴۸ واحد به مجموع واحدهای مجری این طرح اضافه شدند.   کاهش ۳.۲ درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی   مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در این استان گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان پارسال به ۶.۳ درصد رسید که نسبت به زمستان سال ۱۴۰۱ به میزان ۳.۲ درصد کاهش داشته است.   وی تاکید کرد: خراسان رضوی جزو چهار استان اول کشور در پایین بودن نرخ بیکاری است، نرخ مشارکت اقتصادی در استان نیز ۴۴ درصد بود که ۶ درصد از نرخ مشارکت اقتصادی کشور بیشتر بود.   بابایی در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها و تاثیر آن بر کاهش حقوق و دستمزد کارگران افزود: برخی اوقات نیروی کار به خواست خود ساعت کاری را کاهش می‌ دهد اما اگر به درخواست کارفرما باشد باید حقوق کارگر به طور کامل پرداخت شود.   وی اضافه کرد: اگر تعطیلات هفته به ۲ روز افزایش یابد، در صورت در نظر گرفتن شیفت کاری برای کارگران در روز تعطیل، به طور قطع مشمول دریافت دستمزد اضافه کار خواهند بود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳