Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از به فرزندخواندگی گرفته شدن 501 کودک در سال 96 در استان تهران خبر داد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: از تعداد نوزادنی که سال گذشته به فرزندخواندگی گرفته شدند، 60 درصد را نوزادان پسر و 40 درصد را نوزادان دختر تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه 656 نوزاد در سال 96 به شیرخوارگاه‌های استان تهران وارد شدند که از این تعداد، 501 نوزاد به خانواده‌های متقاضی فرزند تحویل داده شدند، گفت: مابقی این نوزادان با حکم قاضی پرونده مربوط به هر نوزاد، به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.
 
خاکی در ادامه یادآور شد: نوزاد دختر بیشترین درخواست خانواده‌های متقاضی فرزند در استان تهران بوده است و از آنجا که تعداد نوزادان دختر در شیرخوارگاه‌ها با تعداد تقاضای متقاضیان همخوانی ندارد، این موضوع در برخی موارد خانواده‌های فوق را حتی بیش از یک سال نیز پشت نوبت نگه می‌دارد.
 
وی افزود: در حال حاضر درخواست خانواده‌هایی که متقاضی فقط نوزاد دختر نیستند و شرایط آن‌ها مورد تأیید قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کشور است، ظرف کمتر از 3 ماه برآورده می‌شود.
60 درصد تقاضاهای فرزندخواندگی نوزاد دختر بوده است
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها، تاکنون 3 هزار و 239 خانواده برای دریافت فرزند در سامانه فرزندخواندگی نام‌نویسی کرده‌اند و بیش از 60 درصد آن‌ها متقاضی نوزاد دختر هستند.
 
خاکی تاکید کرد: عمده‌ترین علت طولانی شدن زمان انتظار خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، درخواست نوزاد دختر توسط آن‌ها است و در حال حاضر مشکل دیگری در خصوص مراحل فرزندخواندگی وجود ندارد.
 
وی افزود: بر اساس قانون سازمان بهزیستی در موضوع فرزندانی که به فرزندخواندگی می‌روند، تنها نقش نگهدارنده نوزاد پیش از به فرزندخواندگی رفتن و همچنین تحویل دهنده نوزاد به خانواده‌ها مورد تایید قوه قضائیه است.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه پس از به فرزندخواندگی گرفته شدن نوزادان، مددکاران سازمان بهزیستی کشور تا 6 ماه به طور مستمر بر شرایط نوزادان مذکور نظارت می‌کنند، گفت: پس از آن نیز واحد مددکاری به مدت 5 سال، وضعیت نوزاد را بررسی و رصد خواهد کرد.
 
خاکی تاکید کرد: قوه قضاییه شرایط موافقت با اعطای فرزند به خانواده‌های متقاضی را تعیین می‌کند و بهزیستی همگام با تصمیمات و دستورات قاضی پرونده هر یک از نوزادان، عمل می‌کند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان بهزیستی ایران اکونومیست فرزندخوانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

روح اله خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می شود که اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • سریال «ماه شرف خانم» در سیمای مرکز کردستان تولید می‌شود
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)