Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: تکمیل فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان که کار تسطیح، بهسازی و ایجاد شبکه‌های زهکشی در آن انجام خواهد شد یکی از طرح‌های مهم است و هم‌اکنون مجوز‌های تامین منابع خارجی و مناقصه‌های ۲۸۲ هزار هکتار آن صورت گرفته و جزو برنامه‌های مهم سال ۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرامند هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به مهمترین طرح‌های عمرانی استانداری خوزستان در سال جاری، اظهار داشت: در حوزه آب‌رسانی؛ جمع آوری فاضلاب در شهر‌ها و روستاها، احداث خطوط انتقال آب، مانند اجرای طرح غدیر در جنوب و جنوب غرب، احداث خط انتقال آب در شمال و شمال شرق و همچنین احداث خط انتقال آب در جنوب و جنوب شرق در دست اقدام است.

وی درباره مهمترین اقدامات عمرانی استانداری خوزستان در حوزه راهسازی نیز افزود: احداث جاده اهواز به ایذه - لردگان و اتصال به اصفهان از طرح‌های بسیار مهم عمرانی استانداری خوزستان در سال ۹۷ است که مطالعات آن انجام شده است و در حال انتخاب تامین کننده منابع خارجی آن است، این طرح مشارکتی است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تاکید کرد: احداث خط راه آهن اهواز به اصفهان از طریق لردگان نیز در دستور کار است و در حال انتخاب تامین کننده منابع خارجی آن است. طول این خط ۲۸۵ کیلومتر است و خوزستان را به اصفهان متصل می‌کند. همچنین احداث اتوبان ساحلی از شلمچه تا بندرعباس و ازآنجا به شهر‌های دیگر نیز در دست انجام است.

هاشمی‌زاده گفت: احداث اتوبان غرب به شرق که از چذابه شروع می‌شود و در ادامه به اهواز رسیده و تا شیراز ادامه می‌یابد نیز درحال اجراست. این جاده در استان‌های مسیر از فارس و کهگیلویه و بویراحمد گرفته تا خوزستان در حال انجام است.   وی بیان داشت: تامین حق‌آبه تالاب‌ها،جمع آوری آلایندگی‌ها و ریزش فاضلاب به رودخانه کارون از دیگر طرح‌های مهم عمرانی در سال جاری است که در دست اقدام داریم. اقدامات مربوط به تجهیز و آماده سازی فرودگاه بین‌المللی اهواز نیز از دیگر طرح‌های بزرگ است که تامین کننده منابع خارجی آن نیز تقریبا جذب شده است.
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: تکمیل فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان که کار تسطیح، بهسازی و ایجاد شبکه‌های زهکشی در آن انجام خواهد شد  یکی از طرح‌های مهم  است و هم اکنون ۲۸۲ هزار هکتار آن مجوز‌های تامین منابع خارجی و مناقصه ها صورت گرفته و جزو برنامه‌های مهم سال ۹۷ است.   طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان، در سفر مقام معظم رهبری به خوزستان درسال ۷۶ مصوب شد که وسعت این طرح ۸۰۰ هزار هکتار بود. این طرح شامل ۸۰۰ هزار هکتار می‌شود که بخشی از آن اجرا شده بود و در حال حاضر با ۵۵۰ هزار هکتاراراضی برای تسطیح کانال‌های زهکشی همه مقدمات اجرایی این مهم فراهم شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رودخانه کارون معاون عمرانی استانداری خوزستان ایذه اجرای طرح غدیر آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

 آیت‌الله مصطفی محامی  در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دستگاه قضا باید ملجأ و پناهگاه مردم باشد و خیال مردم راحت باشد که اگر در جایی مورد تعرض قرار گرفتند وقتی به دستگاه قضا مراجعه کنند برایشان احقاق حق می‌شود و طبعأ برای اینکه دستگاه قضا به چنین جایگاهی برسد باید تلاش‌های فراوانی انجام بگیرد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان استانی پهناور و پر ماجرایی است و برای اینکه دستگاه قضا جایگاه شایسته خود را بازیابد و خدمت شایسته‌ای به مردم نجیب، شریف و صبور استان ارائه کند نیازمند تلاش‌های مضاعفی هستیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان دارای ویژگی‌های مختلف از جمله تنوع قومی و مذهبی بوده و نیازمند حاکمیت عقلانیت، اعتدال، عقل و انصاف هستیم و اگر عقل بر مملکت وجودی ما حاکم باشد از افراط و تفریط پرهیز کرده و اهل میانه‌روی خواهیم بود در این رابطه امام علی(ع) نیز فرموده "اَلَیمینُ وَ الشَّمالُ مَضَلَّة، وَ الطَّریقُ الْوُسْطی هِیَ الْجادَّةُ" راست و چپ گمراهی است و مسیر وسط، معتدل و میانه، جاده اصلی است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه نتیجه عقلانیت و اعتدال حاکمیت قانون است تا حق به حق‌دار برسد که لازمه آن رعایت عدالت و انصاف است افزود: در واقع یکی از مصادیق آن توصیه امام علی(ع) به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع) است که بیان کرده‌اند:" اجْعَلْ نَفْسَکَ مِیزَاناً فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ الناس" اگر انصاف می‌خواهی خود را در رابطه با مردم معیار قرار بده و هر آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند و هر آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: ما در سیستان و بلوچستان پرونده‌های مختلفی داریم و گاهی برخی اتفاقات ویژه‌ای در استان رخ می‌دهد که نگاه همه را در داخل و خارج کشور به خود جلب می‌کند، در این شرایط است که عملکرد ما حساس‌تر می‌شود و نیازمند دقت و تدبیر بیشتر است و در اینجا عقلانیت و اعتدال بیشتر به کار می‌آید و عدل و انصاف باید روشن‌تر خود را نشان دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با اشاره به واقعه هشت مهرماه ۱۴۰۱زاهدان عنوان کرد: بر اساس توصیه امام علی(ع) مبنی بر رعایت انصاف حال اگر کسی از اعضای خانواده ما در این حادثه آسیب می‌دید از دستگاه قضا چه انتظاری داشتیم؟ همه اعضای جامعه از اعضای خانواده ما هستند و (چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار) و طبعأ انتظار سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی را داشتیم و با گذشت قریب به دو سال همچنان منتظریم.

وی ادامه داد: هشت مهرماه ۱۴۰۱ واقعه‌ای بود که دشمن به دنبال سوء استفاده از آن بوده و هست و رهبر معظم انقلاب ورود کرد و در این جهت توصیه‌هایی داشتند همچنین در جریان سفر رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به استان این موضوع را پیگیری کردم که وی در پاسخ گفت: "حکم خدا، حق مردم و تاکید مقام معظم رهبری است" و وعده‌هایی هم دادند پس از مدتی تلفنی نیز این موضوع را پیگیری کردم که عنوان کرد:" پیگیری‌هایی صورت گرفته و گزارش این پرونده را خدمت مقام معظم رهبری هم ارائه دادیم" و حال این سوال ایجاد می‌شود که با وجود پیگیری‌های مقام معظم رهبری و حساسیت‌های موجود نتیجه این پرونده چه شده است؟ و در چنین شرایطی احساس ما نسبت به سایر پرونده‌ها چگونه خواهد بود؟

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر این موضوع همچنان مورد رسیدگی قرار نگیرد تبدیل به یک زخم کهنه خواهد شد و مشکل مضاعف دیگر این است که اگر ما غفلت و تعلل داشته باشیم دشمن غفلت نخواهد کرد و از این فرصت برای ایجاد التهاب، تندگویی و افراط گری از ناحیه شیعه و سنی در جامعه سوء استفاده می‌کند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: مردم شریف سیستان و بلوچستان شایسته ارائه خدمات بیشتر و بهتر در ابعاد مختلف هستند و خوشبختانه مسئولان در دستگاه‌های مختلف در این جهت تلاش می‌کنند و برای آن‌ها آرزوی توفیق داریم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: قضاوت در پرونده هشت مهر باید با اقناع عمومی صورت بگیرد تا مردم اطمینان حاصل کنند که دستگاه قضا فارغ از هر قومیت و مذهبی برای احقاق حق تلاش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکید بر رسیدگی به پرونده هشت مهر به علت اهمیت این پرونده است و به معنای نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های دستگاه قضا نیست چرا که اگر این همه خدمات و زحمات وجود نداشت شاهد این آرامش و امنیت در استان نبودیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری