Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الله رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه توسعه روش‌های نوین آبیاری ازجمله سیاست‌هایی است که وزارت جهاد کشاورزی به آن می‌پردازد، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آبی استان تبدیل آبیاری سنتی و غرقابی به روش‌های نوین ضروری است.

وی در ادامه بابیان اینکه ۱۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان تحت پوشش روش‌های نوین آبیاری قرارگرفته است، گفت: اجرای انواع روش‌های نوین آبیاری - پوشش انهار سنتی با انواع لوله‌گذاری و پوشش بتنی - لایروبی، مرمت و کول گذاری قنوات استان - تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی استان و یکپارچه‌سازی اراضی ازجمله سیاست‌های کنونی آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه راندمان آبیاری در آبیاری قطره‌ای و بارانی به ترتیب ۹۵ و ۸۰ درصد ارتقاء می‌یابد، گفت: امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده، اعتبارات مناسبی به این حوزه تخصیص داده شود.

کد خبر 4303038

منبع: مهر

کلیدواژه: آبیاری نوین مدیریت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد بیرجند اشتغال خرم آباد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۹۰ هزار و ۸۶۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران تاکنون شخم و شیار و ۱۸۳ هزار و ۵۱۵ هزار هکتار خزانه گیری شده است.   بابک مومنی با بیان اینکه کشت برنج در ۶۷ هزار و ۲۷۱ هکتار مزارع شالیزاری استان تاکنون انجام شده است، افزود: ۴۷ هزار و ۷۵۶ هکتار از این شالیزار‌های بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی کشت شده است.

او ادامه داد: ۶۰ هزار و ۷۵۵ هکتار از شالیزار‌های استان زیر کشت ارقام محلی رفته و ۶ هزار و ۵۱۶ هکتار نیز به کشت ارقام پرمحصول اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۹۰ تن بذر برنج و ۲۴ هزار و ۸۷۶ تن کود کشاورزیتاکنون بین شالیکاران استان توزیع و ۱۵۸ مورد آزمون خاک انجام شده است.

بابک مومنی با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان در حال فعالیت است، افزود: میزان ذخیره آب سد‌های استان ۲۵۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران