Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@05:28:35 GMT

انتظار باغداران سیروانی برای جبران خسارت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۲۴۲۵

انتظار باغداران سیروانی برای جبران خسارت

به گزارش خبرنگار مهر، سایت باغبانی ورگچ و شوراب خانعلی دو تاکستان بزرگ انگور در سیروان است که روزگاری تپه های خشک و بایر بود و به واسطه آب سیمره آباد و باعث اشتغالزایی فراوانی شد.

باغات بیمار شدند

مهدی رحمانی از باغداران این منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مدت ۱۲ سال است که باغ انگور و زیتون را درسطح زمین های این منطقه کشت می کنم اما محصول امسال ما آغشته به بیماری کپک و قارچ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سم پاشی سطح باغ نیز جوابگو نیست هم اکنون تکلیف باغداران با این محصول که دچار بیماری شده است چیست؟ مسئولان می گویند سطح باغ باید بیمه شود اما بیمه جوابگو نیست.

خسارت به باغات شهرستان سیروان

احمد محمدی مدیر جهاد کشاورزی سیروان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سایت باغبانی ورگچ و شوراب خانعلی با ۹۵ هکتار از مهمترین سایت های باغبانی استان به شمار می رود.

وی افزود: ترکیبات باغات آن زیتون و انگور است و در راستای اشتغالزایی سطح باغات این سایت ۸۵ خانوار بهره بردار دارد.

محمدی اضافه کرد: بارندگی های امسال آخر فصل با توجه به گرمی هوا و نزولات جوی فراوان، خسارات به باغات ایجاد کرده و تعدادی از درختان  سطح این منطقه کپک و قارچ زدند.

وی اظهار داشت: چنانچه مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان همکاری بیشتری با باغداران داشته باشند، جهاد کشاورزی برای همکاری با باغداران و جامعه هدف حداکثر  آمادگی را دارد.

حمایت از باغداران و ارائه آموزش های لازم در جهت مبارزه با این آفت ها و همچنین پایبندی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در قبال باغداران می تواند نقش مهمی در تولید و اشتغال برای باغداران منطقه باشد.

کد خبر 4303066

منبع: مهر

کلیدواژه: باغداری خسارت شهرستان سیروان ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد بیرجند اشتغال خرم آباد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن

سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات جهت تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌گردد.

بیشتر بخوانید

نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهرستان اردل

وی اضافه کرد: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع زسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی می‌باشد.

اسدی ادامه داد: عملیات نصب و ردیابی هفتگی آفات در تله‌های مذکور بصورت مستمر صورت گرفته و اطلاعیه‌های پیش آگاهی نیز بصورت شهرستانی صادر و به اطلاع عموم بهره برداران می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد