Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زهراصدراعظم نوری درباره  مبارزه با سفیدبالک‌ها در محدوده سفارت‌خانه‌ها گفت: چند سال است که با نزدیک شدن به فصول گرم سال شهر تهران میزبان میهمان ناخوانده است به نام سفید بالک یا عسلک گلخانه که مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته است. 

وی ادامه داد: این آفت که عموما در فصل زمستان برروی خاک یا درختان به شکل غیرفعال قرار دارد با افزایش درجه حرارت به صورت یک بحران گریبان برخی از نقاط شهر را می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان ۳۸۸ نقطه شناسایی شده و بعضی نقاط نظیر مناطق ۶، ۱۱ و ۱۲ به دلیل تراکم گیاهان مطلوب برای رشد و تکثیر این گونه، به عنوان کانون شیوع و تراکم سفید بالک شناخته شده اند. هر چند مطالعات و تحقیقات گسترده ای به این منظور انجام شده است ولیکن حل این معضل شهری بی تردید مستلزم عزم جدی و همه جانبه خواهد بود.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان این که سال گذشته شهرداری تهران با محوریت سازمان بوستان ها و فضای سبز با اتخاذ تدابیر ۸ گانه مدیریتی در حوزه های قانونی، زراعی، فیزیکی، مکانیکی، اکولوژیکی، بیولوژیکی، شیمیایی و در نهایت فرهنگی در شهر تهران به ویژه در کانون های بحرانی سه منطقه صدرالذکر گام های موثری برای این منظور برداشته است گفت : به دلیل مرکزیت این مناطق بسیاری از مراکز اداری، تجاری، سازمان ها و ارگان های دولتی در این محدوده قرار دارند و بعضا فضای سبز قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند که سازمان بوستان ها به عنوان متولی مبارزه با سفید بالک ها رأسا اقدام به دریافت مجوزهای قانونی جهت ورود به این مراکز و بررسی و صدور دستورالعمل می کند.

وی اضافه کرد:  این میان به منظور ورود به برخی از مراکز نظیر سفارت خانه ها مانند سفارت خانه های روسیه و انگلیس  کنسولگری ها و کارگزاری های کشورهای خارجی، ساز و کار قانونی موثری وجود ندارد و از سویی نادیده گرفتن این مراکز به دلیل اختصاص سطح قابل توجهی از فضای سبز به خود، قابل اغماض نیست و عملا اقدام هماهنگ مبارزه با آفت را دچار چالش میکند.

رییس کمیسیون سلامت تاکید کرد: در جهت انجام مدیریت هدفمند و فراگیر با تمرکز بر کلیه نقاط بحرانی شناسایی شده، از اداره کل روابط عمومی امور بین الملل شهرداری تهران انتظار می رود جهت هماهنگی و دریافت مجوز ورود، بررسی و صدور دستور العمل و نظارت بر روند مبارزه با سفید بالک، به باغ سفارت از طریق مجرای وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط اقدام کند.

کد خبر 4303061 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: زهرا صدراعظم نوری سفید بالک شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی محمد علی افشانی نیروی انتظامی ترافیک بیمه شهردار تهران سازمان حج و زیارت آلودگی هوا ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو