Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:58:25 GMT

بوم گردی، جایگزین ویلاسازی در روستاهای گیلان می شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۳۰۴۲

بوم گردی، جایگزین ویلاسازی در روستاهای گیلان می شود

لاهیجان - ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: اجرای طرح های بوم گردی با هدف تقویت اقتصاد روستاییان، جایگزین ویلاسازی در مناطق روستایی می شود.

سیدمازیار سیدنژاد روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در لاهیجان افزود: در طرح بوم گردی، مسافران و گردشگران با معماری بومی و غذاهای محلی گیلان آشنا و همچنین با این طرح ها، اشتغال پایدار در روستاها ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اقامتگاه های بوم گردی را به عنوان حلقه گردشگری در روستا عنوان و اضافه کرد: برای اینکه روستاییان اراضی خود را به قیمت ارزان نفروشند؛ باید اقتصاد روستایی تقویت شود و طرح های بوم گردی و نیز پروژه هایی در بخش هایی همچون چای، ابریشم و برنج در کمیته هایی که برای این کار تعریف شده؛ پیگیری می شود.
به گفته سیدنژاد، در طرح بوم گردی تسهیلات گیرنده باید بومی باشد ضمن آنکه اجازه ویلاسازی به افرادی از استان های دیگر داده نخواهد شد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات چهار و شش درصدی به روستاییان و افراد بومی در طرح بوم گردی گفت: تسهیلات روستایی کم بهره به میزان 308 میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده که بخش عمده ای از آن، برای حوزه گردشگری و بوم گردی است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای با پست بانک کشور منعقد شده تا علاوه بر این، مبلغی نیز از محل وجوه متمرکز این تسهیلات در تهران برای طرح های بوم گردی جذب شود.
وی یادآور شد: دهیاران به عنوان تسهیل گر طرح های بوم گردی تعریف شده اند و به آنان و اعضای شوراهای اسلامی، آموزش داده و سیاست ها و چارچوب طرح بوم گردی تشریح شده است.
طبق اظهار مصطفی سالاری استاندار گیلان، پنج هزار واحد اقامتی بوم گردی در گیلان راه اندازی می شود و در این راستا سهمیه بندی شهرستانی انجام شده است. همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در 32 محور تنظیم شده است.
6029/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري طرح بوم گردي گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی

فرزاد حدادی گفت: در این بازید گردشگران کشور لیتوانی با ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهرستان کوار از جمله قالی‌بافی و گلیم‌بافی آشنا شدند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوار افزود: این طرح با هدف ترویج اقتصاد هویت بنیان و معرفی حرفه‌ها و فرآیند ساخت و تولید محصولات صنایع‌دستی برای گردشگران برای شناخت هر چه بیشتر فرهنگ و هنر اصیل و تمدن ایران اسلامی اجرا شد.

حدادی افزود: شاهزاده ابوالقاسم امام ضامن، امامزاده شاه ابوالخیر، قدمگاه خضر نبی، باغ آرین و آثار قلات که شامل تنگ له قلات، چشمه قلات، پل کوار، بند بهمن، بر که شاه غیب از دیگر آثار مهم گردشگری شهرستان کوار است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی