Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:23:11 GMT

سیل 50 درصد ایلراه های خراسان شمالی را تخریب کرد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۳۲۱۷

سیل 50 درصد ایلراه های خراسان شمالی را تخریب کرد

محمدرضا قلی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براساس برآوردهای انجام شده، سیل بیش از 12 میلیارد و 500 میلیون ریال به ایلراه های عشایری خراسان شمالی خسارت وارد کرده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون تردد عشایر در مناطق ییلاقی با سختی انجام می شود، گفت: از مسئولان مربوطه درخواست می شود که نسبت به تامین اعتبار برای مرمت و تیغ زنی مجدد ایلراه های عشایری اقدام شود تا عشایر به راحتی به مراتع کوچ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بازگشایی، مرمت و تیغ زنی ایلراه ها عشایری در صورت تخصیص اعتبار بین 14 تا 20 روز زمان می برد.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی اظهارداشت: بیشترین خسارت وارد شده بر اثر سیل گذشته، مربوط به حوزه شهرستان فاروج است.
بارش های رگباری باران در هفته گذشته موجب جاری سیل در برخی مناطق استان خراسان شمالی شد که سیلاب به تاسیسات زیربنایی و همچنین محصولات کشاورزی و باغی خسارت عمده وارد کرد.
در خراسان شمالی 2 ایل عشایری در قالب 38 طایفه با 30 هزار و 300 نفر جمعیت در قالب پنج هزارو 350 خانوار با 750 هزارراس دام زندگی می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 خراسان شمالی سیل محصولات کشاورزی تخریب ایلراه موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد

محمودی مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر به استان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر، عشایری که تازه وارد استان شده بودند دچار مشکلات معیشتی شدند.

بیشتر بخوانید

پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر

وی با اشاره به اینکه این عشایر در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان هستند، افزود: پیگیری‌های لازم برای جبران خسارت وارد شده به این عشایر در حال انجام است.

محمودی اضافه کرد: زمان تقویم کوچ عشایر به استان با توجه به هماهنگی‌ها انجام شده و مناسب بودن وضعیت چرای دام در خوزستان ۲۵ اردیبهشت است و عشایر از کوچ زودتر از موعد پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران