Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون مقابله با فساد مالی مالزی از نخست وزیر سابق این کشور به اتهام فساد مالی و ارتباط با یک شاهزاده سعودی بازجویی کرده است. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کمیسیون مقابله با فساد مالی مالزی امروز سه شنبه نجیب رزاق نخست وزیر سابق این کشور را احضار کرده تا وی درباره انتقال مشکوک 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیون دلار به حساب بانکی اش توضیح دهد.

این رقم تنها بخشی از میلیاردها دلار منابع مالی است که به طور مشکوکی از یک صندوق دولتی مالزی منتقل شده است.

نجیب رزاق که در انتخابات تکان دهنده 9 می برکنار شد، بارها هرگونه اتهام فساد مالی را رد کرده است. او مدعی است که پول های واریز شده به حسابش ، اعانه و کمک مالی از سوی یک شاهزاده سعودی بوده است.

ماهاتیر محمد نخست وزیر جدید مالزی، قول داده است تا درباره پرونده فساد مالی نجیب رزاق تحقیقات کاملی انجام دهد و با کلیه کسانی که در این پرونده فساد مالی نقش داشته اند، برخورد کند.

مقام های قضایی مالزی، نجیب رزاق و همسرش را ممنوع الخروج کرده اند. پلیس هم طی روزهای گذشته به خانه نخست وزیر سابق مالزی و برخی نزدیکانش یورش برده است.

رزاق تحت تدابیر امنیتی وارد دفتر کمیسیون مقابله با مفاسد مالی مالزی در شهر کوالالامپور شده است. نجیب رزاق گفته است، 681 میلیون دلار پول در حساب بانکی اش بخشی از کمک مالی یک شاهزاده سعودی بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرده است که به تحقیقات درباره پرونده فساد مالی مالزی ادامه می دهد.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد

مراسم تکریم استاندار قبلی و معارفه استاندار جدید مازندران، با حضور وزیر کشور آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید مازندران با حضور احمد وحیدی وزیر کشور یک و نیم ساعت دیرتر از زمان معین، در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران از دقایقی پیش آغاز شد.

در ابتدای مراسم، قاسم عزیززاده گرجی؛ سرپرست معاونت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: امروز در شرایطی مراسم تودیع حسینی پور را برگزار می‌کنیم که در جهت رشد و تعالی، مردم داری و ایجاد شرایط برای وحدت و همدلی در جهت رفع موانع و کاستی ها و دور ساختن مسائل از حواشی و رساندن به فهم مشترک برای پیشرفت همه جانبه استان تلاش شده است.

وی از حضور میدانی، تلاش شبانه روزی و سعه صدر و حرکت تحولی استاندار سابق استان برای گره گشایی از مشکلات استان به نمایندگی از تمام خدمتگزاران مازندران قدردانی کرد.

عزیززاده گرجی ادامه داد: استفاده از نیروهای نخبگانی، سفرهای شهرستانی، ارتباط با سایر استان‌ها و دیپلماسی اقتصادی برای ارتباط با کشورهای همجوار، و خدمت مخلصانه برای اعتلای سطح فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی استان از دیگر زحمات آقای حسینی پور در مدت 29 ماه و 17 روز خدمتگزاری بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: مسیر پیشرفت و ترقی استان همچنان با حضور یوسف نوری؛ استاندار جدید مازندران ادامه یابد. 

وزیر کشور در بدو ورود به استان در فرودگاه دشت ناز به خبرنگاران گفت: تغییر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران بنا به درخواست خودش بوده و او را در پست دیگری به خدمت می‌گیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا
  • اتهام‌زنی نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد