Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری‌آنلاین:
گروه کوچکی از روزنامه‌نگاران خارجی سه‌شنبه اول خرداد وارد کره‌شمالی شدند تا برنامه انهدام سایت هسته‌ای این کشور را پوشش دهند اما رسانه‌های کره‌جنوبی که قبلا قرار بود در این مراسم شرکت کنند، حضور ندارند.

 پیونگ‌یانگ اجازه دسترسی تعداد محدودی خبرنگار را به سایت هسته‌ای خود داده است تا وعده‌اش برای توقف آزمایش‌های زیرزمینی و پرتاب‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره‌شمالی در آستانه نشست ۱۲ ژوئن(22 خرداد) میان کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور این توقف یک‌جانبه را اعلام کرد.

کره‌شمالی در اعتراض به مانور نظامی کره‌جنوبی با ارتش آمریکا تماس با سئول در سطح عالی‌ را قطع کرد و در نتیجه آن، هشت روزنامه‌نگار از کره‌جنوبی از این مراسم جا ماندند. در بحبوحه رشد نگرانی‌ها بر سر موفقیت این نشست، مون جائه-این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی اواخر امروز در واشنگتن با ترامپ دیدار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس،گروهی که با پرواز چارتر از پکن وارد شهر وونسن در شرق کره‌شمالی شدند، متشکل از رسانه‌های انگلیس، روسیه، چین و ایالات متحده آمریکا هستند.

این روزنامه‌نگاران شامل اعضای شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس، در هتلی در این شهر بندری ساکن می‌شوند و بعد از آن با قطار به این سایت واقع در شمال شرقی کره شمالی منتقل می‌شوند.

مراسم تعطیلی سایت هسته‌ای مذکور احتمالا طی روزهای آتی انجام می‌شود اما این مساله به وضعیت آب و هوایی بستگی دارد.

تصمیم کره‌شمالی برای بستن سایت هسته‌ای پانگی‌-ری به نوعی ژست کیم جونگ اون در آستانه نشست با ترامپ است.

کره‌شمالی تاکنون شش آزمایش زیر زمینی در سایت مذکور انجام داده و کیم ماه گذشته به رهبران حزب حاکم گفت که آزمایش‌های بیشتر غیر ضروری است.

در همین زمینه: سناتور آمریکایی پیونگ‌یانگ را تهدید کرد نوبت میانجیگری کره‌جنوبی بین کره‌شمالی و آمریکا احتمال لغو نشست ترامپ و کیم جونگ اون تغییر ارتفاع یک کوه در اثر آزمایش‌های اتمی کره شمالی پمپئو وارد کره‌شمالی شد کره شمالی خواهان برقراری خط پروازی با کره جنوبی شد کره شمالی ساعتش را با کره جنوبی یکسان کرد کره‌شمالی اصلی‌ترین سایت هسته‌ای خود را تعطیل می‌کند کیم جونگ اون: نمی‌خواهم صدام یا قذافی دوم باشم کیم جونگ اون: برنامه هسته‌ای و موشکی خود را تعلیق می‌کنیم

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم جهانی» مدعی شد که تردیدهایی درباره ارتباط بین کره شمالی و جنبش حماس فلسطین در زمینه‌هایی از جمله آموزش نظامی و تبادل تاکتیک وجود دارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مدعی شد که علیرغم انکار مکرر پیونگ یانگ از چنین معاملاتی، جنبش حماس از سلاح های کره شمالی در جنگ خود علیه اسرائیل استفاده کرده است.

ادعاهای بدون سند و مدرک کره جنوبی در حالی مطرح می شود که مردم این کشور در چند وقت اخیر با برگزاری تظاهرات و تجمع، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام و با دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نیز ابراز همبستگی کرده اند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در گزارش خود همچنین درباره احتمال انجام حملات تروریستی توسط کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار هشدار داد و اعلام کرد: امکان نفوذ و تحرک همزمان کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار را نمی توان رد کرد، زیرا کره شمالی اخیرا آزمایش های تسلیحات و تهدیدات کلامی خود را در بحبوحه اتهامات مربوط به انتقال غیرقانونی تسلیحات تشدید کرده است.

در اواخر ماه مارس، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد که در شرایط تنش‌ها پس از آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، «بهای بزرگ‌تری» را در صورت «اقدام تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه» پرداخت خواهد کرد.

کره شمالی نیز همواره درباره همکاری نظامی کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی بین دو کشور به سئول هشدار داده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده است.

کد خبر 6093816

دیگر خبرها

  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • ورود سامانه بارشی به استان سمنان
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی